Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

mengelmoes
22-01-2011 om 09:01
Puberzoon kwijt
Hoi ik ben een moeder van 3 knullen waarvan de oudste nu 15 jaar is. Een klein jaar geleden leerde hij een meisje kennen en was hoteldebotel van dr.Zij is alleen 2 jaar ouder dan hij dus hij is naar mijn mening heel snel groot geworden. Hij heeft niet samen met een meisje elkaar leren ontdekken want zn vriendin ging al langer met jongens naar bed. Alles ging goed totdat de grote vakantie voorbij was en mijn zoon weer naar school moest. Er waren weer regels qua afspreken met elkaar en tot hoe laat het internet mocht draaien. Toen is dus alle ellende begonnen.
Mijn zoon werd dwarsser en dwarsser en ging steeds meer regels overtreden. De situatie werd op gegeven moment zo onhoudbaar dat ik naar buro jeugdzorg ben gestapt om te kijken of zij me konden helpen.Ik had totaal geen normaal contact meer met hem alleen maar spanning en ruzie. Jeugdzorg ging jeugdformaat inschakelen en kreeg een mannetje op de bank die met mijn zoon afspraken maakte over de regels die bij mij golden. Ook daar hield hij zich niet aan en dat kwam ook omdat de ouders van zn vriendin hem ook niet naar huis stuurde maar hem lekker bij hun hielden. Jeugdzorg heeft ook contact met hen gehad maar ze wilde op geen enkele manier meewerken. We zijn er zelfs aan de deur geweest met politie en al en ze geven hem niet mee.
Nu is het dus zo uit de hand gelopen dat hij anderhalve maand geleden daar naartoe is gegaan en het vertikt naar huis te komen of naar een logeerhuis van jeugdzorg te gaan. Jeugdzorg heeft nu de raad v kinderbescherming ingeschakeld want hij moet daar weg. Het is geen goede plek voor hem. Zn vriendin gaa niet naar school en werkt niet. Ze schijnt ook in de hulpverlening te zitten om dwars gedrag dus ik denk nu dat die moeder blij met mijn zoon daar is omdat haar dochter weer gezellig is thuis.
Ik snap nog steeds niet dat de politie of jeugdzorg hem er niet uit konden halen. Alles gaat op de vrijwillige route en daar werkt hij niet aan mee. Het lijkt er wel op of je als ouder nix meer te vertellen hebt. Ze hebben me gewaarschuwd hem niet met harde hand eruit te halen want dan zegt hij word mishandeld. Echt krom. Bij welke instantie ik ook kom ik krijg gelijk maar niemand doet iets. Ik moet nu wachten op de raad v kinderbescherming maar tot die tijd zit hij daar.
Ik voel me echt in de steek gelaten door jeugdzorg en de politie.

Poezie
24-01-2011 om 12:01
Mengelmoes
Misschien helpt het om iedere dag de kinderbescherming aan hun hoofd te "zeuren"? Zodra ze je gaan zien als "die lastpak" gaan ze er hopelijk wat vaart in zetten. Ik begrijp dat op dit moment iedere aktie vanuit jullie zelf negatief zou kunnen uitpakken. Dus wat dat betreft is het denk ik wel handig om een stapje achteruit te doen.
Ik snap echt die moeder niet hoor, dat ze iets dergelijks met haar dochter heeft meegemaakt en jou dat dan ook door wil laten maken. Het gaat haar niets aan hoe het gaat tussen jou en je kind. (Zolang er geen verwaarlozing of mishandeling plaatsvindt)
Gr. Poezie.

mengelmoes
24-01-2011 om 12:01
Poezie
het is idd echt onbegrijpelijk wat die moeder aanstuurt dit een andere moeder aan te doen. Ik ben er van overtuigd dat mijn zoon zeker zn zin heeft willen doordrammen met vriendinnetje en mss dingen heeft gezegd over ons gezin of mij als moeder. Ik heb tegen die moeder ook gezegd als er echt ernstige dingen aan de hand waren geweest hier was het je plicht dan niet zelf de hulpinstanties in te schakelen als je zo om dat joch geeft zoals je zegt. Ik heb bij jeugdzorg ook overal toestemming voor gegeven ze mochten bij de huisarts scholen noem maar op navraag doen. Het is altijd goed geweest hier. Ik weet niet of ik de kinderbeschermig zelf kan bellen, jeugdzorg is nog bezig met het dossier samen te stellen en die mail ik me suf. Ik heb ook nog steeds geen mail terug van mn zoon dus of hij wil echt niet en daar blijven of zn vriendinnetje verwijderd de mails voor hij uit school komt. Je dringt gewoon nergens door heel frustrerend allemaal. Maar ik heb me er voor nu bij neergelegd dat ik moet wachten en als de kinderbescherming hun onderzoek doet ze tot de conclusie komen dat hier nix mis is maar daar toch echt iemand die niet het beste met een kind van een ander voor heeft. Wel fijn om het op deze manier van me af te schrijven, er zijn in mijn omgeving niet veel mensen waar ik over dit mee kan praten.

mengelmoes
24-01-2011 om 19:01
Blij blij
ik ben eindelijk weer een beetje blij! hij heeft een mail terug gestuurd en nog een heel gewone ook. geweldig toch? ik heb jullie raad opgevolgd en alleen gemaild over het hoe het met HEM ging en niet weer over de situatie en nu mailt hij wel normaal terug zonder te schelden. Het waren maar 2 zinnen maar er is een opening en de angst dat hij het niet zou lezen is ook weg pfffff. Zo zie je maar wat een spoken je in je hoofd kan halen als je het in je eentje wilt doen he.