Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-11-2009 om 23:11

Mamma taken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

08-11-2009 om 16:11

Oh ja

en het kan helemaal geen kwaad openhartig te zijn over plichten en huishoudelijke dingen die jij ook niet leuk vindt.
Het ene klusje ligt je meer dan het andere, er zit niets anders op om dan zin te maken.

tonny

Kaboutertjes tonny:-)

onze tweeling was 12,en ik kwam uit mijn werk terwijl de ontbijtboel van de tweeling nog op tafel stond.
ik baalde als een stekker,en heb een briefje op tafel gelegd: wie niet in kaboutertjes geloofd ruimt zijn eigen rotzooi op!
daarna vertrok ik naar een vergadering,
toen ik s,avonds thuis kwam,stond er op het briefje-wij geloven in kabouters:-).

Petr@

Petr@

08-11-2009 om 19:11

Takenpakket

Tot het takenpakket van onze onze jongens (16 en 14) behoort:

eigen kamer op zaterdag opruimen en stofzuigen
eigen bed verschonen
een keer per week koken
oudste laat regelmatig de hond uit en helpt graag met snoeien in de tuin

En nu onze afwasmachine stuk is mogen ze om de beurt helpen met afwassen.
En ik denk dat ik ze binnenkort maar ga leren strijken. Dat lijkt mij nl. erg prettig om dat uit handen te geven )

tonny

tonny

08-11-2009 om 19:11

Haha, leuk zo'n gelovig stel!

humor!

En hoe ging het verder?

tonny

Hoe het afliep

ach,na nog maar eens een zinnig gesprek over taken eerlijk verdelen,over het samen vuilmaken van het huis,en het daarom ook samen schoonmaken,zijn ze toch van hun geloof gevallen ,en helpen ze regelmatig mee :-)

Sarcas

Sarcas

10-11-2009 om 13:11

Me too

Hier ook zo'n dochter die weigert te helpen in huis. Heel vermoeiend die voortdurende confrontaties. Moet ook maar weer de teugels aantrekken maar zie op tegen de ruzies. Bleh. Zal eens een tactiek overdenken...

S.

wendelien

wendelien

10-11-2009 om 16:11

Hoe het hier ongeveer gaat

Ook hier blijft het een strijd en verzucht ik regelmatig geen huiself te zijn. Bij chronisch rondslingerende scheenbeschermers, schoenen, rugzakken en wat dies meer zij, ga ik regelmatig met satanisch genoegen over tot verstoppen van de desbetreffende zaken. Strijken moeten ze zelf doen en anders jammer. Niet afgeruimd eetgerei blijft staan (tot ik het zelf niet meer kan aanzien, natuurlijk). Dreigen kamers met behulp van vuilniszakken uit te ruimen schijnt in sommige gezinnen ook te helpen.
Af en toe een donderpreek waarbij ik het nageslacht attendeer op de aanstormende zelfstandigheid helpt ook. Enigszins.
Volharding is het enige wat erop zit.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2009 om 01:11

Eigen kamer

Met haar eigen kamer bemoei ik me niet meer. Als ik een raar luchtje ruik wijs ik haar daar op, maar verder zoekt ze het maar uit.
Ik heb man inmiddels wel voorgekookt op dat we hier een front in moeten vormen. Nu de rest nog.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2009 om 01:11

Sarcas

Laat je mij weten of je een tactiek bedacht hebt:-)

En kaaskopje (voorgekookt)

Laat mij even weten hoe je een man 'voorkookt'...ik heb niet eens een pan waar de mijne inpast!
groeten albana

justme

justme

11-11-2009 om 10:11

We boeken langzaam vooruitgang...

Het klinkt zo bekend, hier hetzelfde. Soms denk ik, wat jammer dat ze pas op haar 14e in mijn leven kwam, want anders had ik toch wat meer invloed op jongere leeftijd kunnen hebben waardoor sommige zaken dan nu soepeler zouden verlopen...
Maar wanneer ik hier alle reacties lees, is dit gedrag toch vaak heel gewoon bij onze pubers...

Toch vindt ik dat ik in 4 jaar tijd al wat bereikt heb. Zo maakt ze wekelijks haar eigen kamer schoon en houdt ze het opgeruimd, en verschoont ze iedere 2 weken haar eigen bed.
Ik moet het wel steeds even herrinneren en zeggen, maar het wordt wel zonder mokken gedaan.
Helaas waren verdere spontane acties, wanneer ze mij verrast had met stofzuigen, dweilen, of afwassen bijvoorbeeld, altijd een goedmakertje voor iets lulligs wat ze op haar geweten had en ik dan steevast later ontdekte... (uurtje gespijbeld, huiswerk niet op tijd ingeleverd...) Geen zware vergrijpen, maar wel net irritant genoeg.
En toen mijn man en ik van de zomer een weekje weg waren heeft ze alles voor haar doen keurig bijgehouden thuis en alle huisdieren netjes verzorgd.
Dat gaf wel een goed gevoel, alleen met het geld was het uit de klauwen gelopen, maar dat is een ander probleem! :)

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2009 om 21:11

Albana

Gewoon proppen:-)

Hahahaha

Ik zie het al voor me...
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.