Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Marleen
12-10-2016 om 09:10
Mag dochter naar slaapfeestje?
We zitten met een dilemma. Dochter is 13. Haar beste vriendin geeft een slaapfeestje. De ouders zijn niet thuis en komen 's nachts en de dag er na ook niet thuis. Er komen meiden en jongens. Ze zijn allemaal in de leeftijd van 13/14 jaar. We kennen ze vrijwel allemaal. Er zitten een paar stelletjes tussen. Dochter heeft geen vriendje. Mijn man wil haar niet laten gaan. Ik twijfel. Hoe denken andere ouders hierover?
En wat te denken van een feestje (zonder slapen) waarbij de ouders er niet zijn?
Bij ons thuis ook een slaapfeestje gehad een paar maanden geleden. Jongens en meiden. Maar op een uurtje na zijn wij thuis geweest, hebben heus niet de hele tijd bij hun gezeten maar kwamen af en toe wel even kijken. Bovendien is ons huis niet groot dus kregen we behoorlijk wat mee van wat er gebeurde.
Ik vind dit een beetje net iets te ver gaan. Ze zijn nog zo jong en dan zonder enig toezicht.
Wat vinden jullie?

Tango
12-10-2016 om 16:10
Zou het ook niet doen.
Ik zou het mijn dochter ook niet toestaan op die leeftijd. Ze is nu 15 en ook dan zou ik er niet blij van worden. Ze gaat weleens naar een feestje en blijft ook weleens ergens slapen. Meestal is er sprake van een gemengd gezelschap want dochter heeft ook veel jongensvrienden. Ouders zijn altijd wel thuis of een deel van de tijd thuis. Helemaal niet thuis zou ik onwenselijk vinden, zeker als ze nog maar 13 zijn. ik zou inderdaad alcohol het grootste gevaar vinden, maar inderdaad ook ruzies of 's avonds op straat gaan lopen e.d. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren.
Maar andere ouders denken daar soms anders over. Zo hoorde ik laatst van een moeder van een vriendje van zoon dat haar zoon op een partijtje was uitgenodigd bij een meisje. Ook een slaapfeest. Moeder sliep beneden op de bank en zei ook van tevoren dat ze de kinderen hun gang zou laten gaan en niet ging kijken. De kinderen waren 9 en 10 jaar volgens mij. Die moeder had haar kind wel gebracht (had ik al niet gedaan). Kinderen hadden de hele nacht niet geslapen maar alleen gegamed. Vond ik ook een rare actie.
Verder zijn wij overigens helemaal niet zo streng. Dochter van 15 mag samen met vriendinnen naar Lil Kleine, ook een jaar geleden al. Ze hoeft ook nooit heel vroeg thuis te zijn, als ze maar wel door iemand thuis gebracht wordt of samen met iemand naar huis rijdt. Alcohol zijn we wel streng in. Ze mag thuis alleen 0.0 en vrienden die hier komen van haar leeftijd krijgen ook geen alcohol. Hooguit als ze 17 zijn en we van de ouders weten dat die het thuis ook goed vinden.

kenfan
12-10-2016 om 17:10
Vreemd verhaal
De ouders zijn die avond niet thuis, en de dag erna ook niet? Dat is heel echt heel raar. Ik zou even contact opnemen met de ouders of ze ueberhaupt wel op de hoogte zijn van de feestplannen. Mocht dat het geval zijn, dan zou ik niet schromen mijn verbazing te laten blijken.

IngridT
12-10-2016 om 17:10
Middelste van toen 14....
Heeft ooit een keer een sinterklaasfeest met vrienden bij ons thuis gevierd op een avond dat man en ik 200 km verderop aan een vroeg kerstdiners van man's werk zaten. Geen slaapfeest, en ook wij kwamen s avonds weer thuis. Zelfs dat vond ik al op het randje...ik vertrouw zoon en vrienden op zich best, maar toch...je weet het nooit zeker wat er kan gebeuren als er wel iemand drank meesmokkelt of de stemming iets te losgeslagen wordt.
Ik was blij dat toen bijna 18 jarige broer thuis was als 'achterwacht'.
No way dat ik op die leeftijd mijn 14 jarige naar dat feest zou laten gaan. En idd,maat Kenfan zegt...weten de ouders wel vsn de plannen?
Ingrid

Elfje65
13-10-2016 om 14:10
No way
Geen haar op mijn hoofd die dat goed zou vinden. En niet vanwege het gemengde maar gewoon omdat er van alles kan gebeuren. Drank, drugs, frituur etc etc. Ik snap die ouders zelf niet dat ze zelf niet thuis willen zijn.

Tonny
13-10-2016 om 19:10
Heel eigenaardig
Kan me niet voorstellen dat die ouders dit een goed overdacht feestplan vinden. Ik zou ze eens bellen.
Hard kans dat het allemaal stoere fantasie is. Ouders weg, de hele nacht en de dag erop ook???

Tonny
13-10-2016 om 22:10
Heel eigenaardig
Kan me niet voorstellen dat die ouders dit een goed overdacht feestplan vinden. Ik zou ze eens bellen.
Hard kans dat het allemaal stoere fantasie is. Ouders weg, de hele nacht en de dag erop ook???
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.