Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

tonny
31-03-2009 om 22:03
Het eindexamendraadje 2009
Hoe is het met jullie examenkandidaten? Gaat alles wat naar wens of is het stressen geblazen?
Hier een eindexamenkandidate VWO 6. De laatste tentamens beginnen morgen. En er staan nog negen schooldagen (geloof ik?) op de agenda voordat het centraal examen aanbreekt.
Tonny

Suzanne
16-06-2009 om 12:06
Ja nog 1 nachtje..
Wij worden morgenmiddag gebeld, geen idee hoe laat, fijn! Er staat alleen dat er 's middags gebeld wordt, iedereen krijgt een telefoontje.
Zoon zit er niet zo mee, hij heeft er wel een goed gevoel bij. Stond er voor de examens ook goed voor, gemiddeld een 7. Hij gaat gewoon werken morgen en ik mag de klap opvangen Volgens mij vind ik het veel spannender dan hij zelf!

Brianna F
16-06-2009 om 13:06
Ongelofelijk he?
Wij als ouders zijn er veel meer mee bezig dan de kandidaten zelf. Hier gaat dochter gewoon werken, terwijl ze gebeld wordt. Volgens haar zeggen is ze er helemaal niet mee bezig.
Zelfs mijn oppaskinderen zijn er meer van onder de indruk dan zij. Komen donderdag (niet verder vertellen hoor, is geheim) de boel versieren:-)

stress-ma
16-06-2009 om 17:06
Slingers in huis
Zo de slingers en ballonnen heb ik huis. Het bord met "geslaagd" er op ook. In de feestwinkel vroegen ze of ik al wist of hij geslaagd was. Nee, donderdag pas, maar dan zijn de slingers waarschijnlijk uitverkocht en al is het donderdag niet gelukt, ooit zal hij toch wel slagen?
Het lijkt mij zo leuk om de boel snel te versieren als hij zijn cijferlijst gaat halen om 16.00 uur.
Maar ja, eerst dat telefoontje hè !!!
Taart heb ik nog niet durven bestellen. Ik verwacht al gauw een man of 20 als ie geslaagd is, maar goed desnoods maak ik snel een paar kwarktaarten of ga ik naar de vlaaienboer.
Zelf nog één dagje werken. Ik ben zo nerveus!

Suzanne
16-06-2009 om 20:06
En hier een nieuwe vlag
Haha stress-ma, ik herken het.. hier ligt een splinternieuwe vlag klaar in de kast, zoonlief weet van niets. Ik ben normaal helemaal niet vlaggerig, maar hier maak ik graag een uitzondering voor.
En gebak durf ik ook niet te bestellen, bij de supermarkt hier in de buurt, was de mix voor kwarktaart in de reclame, dus 2 pakken meegenomen ;-)
Overigens hebben ze hier dezelfde avond al groot examenfeest bij een restaurant in dezelfde plaats als waar de school is, dus het bezoek moet op tijd weer weg wezen of met de ouwelui blijven zitten.

Brianna F
17-06-2009 om 08:06
Gebeld worden ot
De eerste die in huize F slaagde (alweer 5 jaar geleden) zou alleen gebeld worden tussen 4 en 5 als ze gezakt zou zijn.
Om kwart voor 5 gaat de telefoon. Allemaal een hartverzakking, was het mijn vader, die eens informeerde of ze al wat wist.
Daarna had dochter de telefoon meegenomen naar haar kamer, om in alle rust op te kunnen nemen voor het geval dat. Om vijf voor vijf gaat weer de telefoon.
Ik race naar dochters kamer. Was ze het zelf om mijn reactiesnelheid te meten, de druif.
Dit keer gelukkig geen stress, iedereen wordt gebeld.

Rembrand
17-06-2009 om 08:06
Tussen 17.00 en 19.00 vanmiddag.
De gezakten worden eerst gebeld.
Ik hoop dus inderdaad dat de één of andere onverlaat niet gaat bellen om die tijd want dan trek ik het echt niet meer. Na twee keer doubleren en een rottijd op school vanwege chronisch motivatiegebrek zijn wij er erg aan toe om positief nieuws te gaan horen. Ik hoop dat ik nog in de gelegenheid ben om hier te komen posten want we gaan gelijk vanavond uit eten.
( jammer genoeg had ons favo restaurant nog maar twee plekjes te vergeven dus het word nu een bistro in de buurt ).
M.

Suzanne
17-06-2009 om 12:06
Al gebeld....................
...... en hij is geslaagd!! Heerlijk dat ze zo lekker vroeg belden, om kwart voor twaalf al! Zoon gebeld, superblij, man daarna gebeld en de vlag uitgehangen. Yesssssss nou kwarktaart maken ;-)
Ik duim voor de wachtenden hier!

Tirza G.
17-06-2009 om 15:06
Scenario
In het hoofd van dochter (hier wordt iedereen gebeld).
Hallo Tirzadochter, je spreekt met Meneer Mentor. Ik heb helaas helaas een heel vervelende mededeling voor je......
Ze zweert dat ze zijn stem gewoon al hoort.
Tirza

Suzanne
17-06-2009 om 15:06
Nou tirza..
Kan me je dochter wel een beetje indenken. Toen de telefoon al zo vroeg ging, en ik het nummer van school op de nummermelder zag, schoot even door me heen dat ze de gezakten vaak het eerst bellen.. pff.. viel erg mee! Toen ik zei dat ze lekker vroeg belden zei de mentor: 'Ja, we hadden de cijfers lekker vroeg binnen, dan laten we jullie niet langer in spanning zitten'. Goed zo school! Net even een rondje door de buurt geweest, er hangen al veel vlaggen, bij 2 vrienden van zoon nog niet, maar misschien zijn de ouders en kinderen aan het werk?! Rest allemaal wel geslaagd, zal een lekker feest worden vanavond!

joer
17-06-2009 om 16:06
Yes! geslaagd!
We zijn helemaal door het dolle! Wat een spanning was het.
Hij is nu zijn cijferlijst halen. Mentor gaf aan dat het een hele mooie lijst was met 1 vijf voor Frans.
Ik duim voor iedereen die het nog te horen moet krijgen.
Groeten JOER.

Suzanne
17-06-2009 om 17:06
Joer!
Van harte! Hier heeft zoon een vriendin ingehuurd om naar zijn cijfers te kijken, hij was zelf aan het werk. Vriendin heeft ook examen gedaan, dus zij bood aan voor hem te kijken. Ben benieuwd!

Rembrand
17-06-2009 om 18:06
Ook hier feest!
Alles boven een zeven !
We gaan nu heerlijk uit eten.
Alle anderen natuurlijk ook van harte gefeliciteerd.
M.

Tirza G.
17-06-2009 om 20:06
Oooooooo
allemaal van harte! Wat een opluchting!!!! Hier in de wijk ook al veel vlaggen, leuk leuk leuk!
Tirza

stress-ma
18-06-2009 om 10:06
Geweldig!
Wat heerlijk al die geslaagden hier! Allemaal hartelijk gefeliciteerd!
Vannacht heb ik tig keer gedroomd dat zoonlief geslaagd was. Wat balen als ik wakker werd zeg!
Ondertussen kijk ik vandaag elke minuut op de klok. Volgens de brief bellen ze pas na 13.30, maar de VMBO-ers werden gisteren ook eerder gebeld. Heb vanochtend al boodschappen gedaan en het eten voor vanavond staat klaar, en het is pas 10.45 uur.
Hoe dichter het uur van bellen komt hoe meer ik er van overtuigd raak dat hij het niet heeft gehaald. Maar dan spreek ik mezelf weer moed in, dat het heel goed mogelijk is dat hij het wel heeft gehaald en zo blijf ik mezelf gek maken wachtend op het verlossende telefoontje.
Wie ook nog wacht, sterkte ermee, en we duimen dat we vanmiddag goed nieuws horen!