Zwangerschap en bevallen
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

sussie12
29-01-2017 om 15:01
ongepland zwanger van derde kindje
afgelopen donderdag stond ik ineens met een positieve test in mijn handen en heb nu eerlijk gezegd geen idee wat ik moet doen.
dit zou betekenen dat we ons derde kindje gaan verwachten en dit was zo niet onze bedoeling!
we hebben 2 kindjes en na de laatste zwangerschap van ons zoontje wisten we zeker dat wij als gezin klaar waren.
wij zijn daar ook eigenlijk zo zeker van dat we toen hebben besloten dat de afspraak voor sterilisatie voor mijn man al staat! ( 29 maart).
tja en dan sta je in 1 keer met een positieve test in de handen.
we komen eigenlijk net uit een hele zware financiële dip. dus ook dat werkt ook niet echt mee. slaapkamers zijn allemaal bezet! we krijgen net weer een klein beetje vrijheid.. wil ik dat allemaal wel weer opgeven..
nu ben ik 35 dus zou het betreft leeftijd nog best willen. maar mijn man is ook 48.. willen we dan nog wel weer aan de luiers beginnen?!
daarin tegen is mijn altijd van huis aan het werk..dus de doordeweekse dagen zou ik er alleen voor komen te staan.
maar er zit ook wel een stukje gevoel wat zegt, wie ben ik om te zeggen dat deze kleine ukkepuk niet in ons gezin past.
ook heb ik bij mijn eerste zwangerschap een zware prenatale depressie gehad en bij de tweede een zware prostonale depressie gehad.. iets wat ik niemand gun en ook nooit weer wil ervaren!
heeft iemand ook ooit voor zo'n keuze gestaan en wat hebben jullie toen besloten?

Triva
02-02-2017 om 16:02
Kaaskopje
Is het niet gewoon netter om elders verder te discussiëren? Ik wil best in gaan op je reactie over 24 wk maar niet hier meer.

Kaaskopje
02-02-2017 om 16:02
Triva
Ik weet niet of een aparte discussie daarover zoveel gaat opleveren.

Kaaskopje
02-02-2017 om 18:02
Li (discussie)
Ik heb geen twijfel over wat ik zou doen. Ik heb daar echt een heel erg uitgesproken mening over voor mijzelf.

ano
Ik geloof er niks van
Dat het zo makkelijk als anticonceptie wordt gebruikt. Waar haal je dat vandaan? Hele late abortus wordt alleen gedaan als er echt iets mis is voor zover ik weet. Echt iets omdat je na 5 maanden denkt mmmmmm toch maar niet.
Een mor ing after pil worst wellicht wel als anticonceptie gebruikt. Maar het is echt niet zo dat je denkt: o oepsie foutje ik loop even in de koffiepauze langs bij de abortus kliniek.
Daarbij blijf ik van mening dat je niet kunt oordelen als je niet dit ervaren hebt een dergelijke situatie. Vervolgens ben ik ook van mening dat sommige kinderen beter niet geboren hadden kunnen worden als je ziet in welke tragische omstandigheden ze op moeten groeien. Tot slot durf ik ook de discussie nog wel aan hoe moreel het eigenlijk is elk kind maar te laten komen ook al heeft dat enorme impact op de kinderen die er al zijn.
Sorry schat je moet van je sport af. Je krijgt een broertje. Geld is op.
O je moet nu ook bij je zus op de kamer want er is geen plek meer in huis.
Daar vind ik ook wel iets van en ook daar zijn gradaties is en ik blijf erbij dat het zo persoonlijk is voor ieder mens. Dat is met alles toch zo? De een werkt met gemak 40 uur sport en doet vrijwilligerswerk. De ander is al Burn out als de baas 1x boeh roept. En dit zegt ook iets over veerkracht van mensen en hoe ze met dingen omgaan. Waarmee ik wil zeggen nogmaals dat een ander niet kan oefenen wat een ander voelt bij een ongewenste zwangerschap.
Sterkte morgen sussie.

Kaaskopje
Misschien moeten we toch ergens anders verder, Ano?
Ik voel namelijk van alles opborrelen door je reactie. Alleen weet ik niet of een discussie over dit onderwerp echt een uitkomst gaat krijgen. Ik heb redelijk vastomlijnde opvattingen hierover als het om mijzelf gaat. Ik móet de keus van een ander respecteren en dat wíl ik ook, hoewel ik er soms een knoop van in mijn maag zal voelen. En ik zou ook opkomen voor dat recht als hier de een of andere gek aan de wet zou willen morrelen. Dus nee, ik kom niet uit de 19de eeuw.

Drietje
02-02-2017 om 19:02
Niet gepast
Ik vind het niet gepast om in dit draadje te discussieren over het recht op abortus. Ik denk dat TS het al lastig genoeg heeft met deze keuze. Zij is moeder en als je dan deze keuze maakt is dat enorm heftig. Ik vind het ook vrij schandalig om zo makkelijk te doen over een (grote) kans op een depressie. Zij heeft dat al twee keer meegemaakt! Als moeder wil je dat je gezin toch niet nog een keer aan doen, dat snapt toch iedereen. Ze staat er nog alleen voor ook. Dus stop hiermee aub.

Pluto7
14-05-2018 om 10:05
Hoe is het nu met Sussie?
Hi Sussie,
Ik herken me heel erg in jouw verhaal.
Wij staan nu momenteel voor dezelde keus en zijn ook van mening dat het voor mijn Eigen gezondheid beter is om het weg te halen.
Nu we die keuze hebben gemaakt voelt het als een opluchting.
Maar ik ben heel benieuwd hoe jij je nu (na een jaar verder te zijn) voelt.
Voelt het nog steeds als de juiste keuze, of heb je er heel veel last van gehad?
Dankjewel voor je reactie!

Wirwar
30-08-2018 om 14:08
Sussie Pluto7
Sussie en Pluto7,
Hoe gaat het met jullie?
Hoe hebben jullie de keuze verwerkt?
Anderen die dezelfde ervaring gehad hebben en het verwerkingsproces wensen te delen?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.