Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Ellis

Ellis

30-04-2015 om 13:04

vrijwillige uithuisplaatsing

'Veel succes Ellis

Als die PIT maar niet weer gaat beginnen met 'grenzen stellen', 'structuur', 'niet accepteren'. Dan zou je even door moeten vragen wat ze zich daarbij voorstelt en hoe je dat dan zou kunnen aanpakken.
En niet weer beginnen met belonen en strafbankjes. Dat is geweest. Hielp niet.
Spreek gedetailleerd en beoordeel of ze je werkelijk kunnen helpen.
Tot mijn spijt kregen wij van de PIT dame een zorgmelding, het was ook al geen groot licht en ze vond mijn vragen maar 'hogeschool'.
Dat merk je snel genoeg.
Want elke mislukking met je kind is er weer een. En dat wil je niet.

Ellis

Ellis

06-05-2015 om 19:05

even over opa

Bij opa voelt mijn zoon zich heel veilig. Wat voor situatie ook hij vraagt altijd naar opa en zoekt daar zijn geborgenheid en veiligheid.
Opa is altijd aanwezig geweest( ook al is dit me stieffie). Opa is en zal er altijd zijn voor mijn zoon no matter what. Maar mijn stiefvader is gewoon sterker op het emotionele vlak, waar mijn moeder en ik meestal erg veel moeite mee hebben. Ons gevoel speelt namelijk een grote rol in een situatie. We hebben het al wel meer onder controle. We hebben we altijd met zijn drieeen op 1 lijn gezeten.
Jeugdzorg was betrokken, maar meer vanwege Lindenhout (pleegzorg begeleiding) Het was een vrijwillige keus toen ik in het blijf van me lijf zat. En uiteindelijk voor mijn zoon de beste keus.
Het is meer de hulpverlening die gefaald hebben. Ondanks alle hulp die we vroegen, hebben hun hierin te weinig gedaan en nog steeds. De adviezen die ze gaven pakte we op en brachten we in de praktijk. Uiteindelijk bestond de hulpverlening uit gesprekken 1 keer in de 2 maanden om te kijken hoe alles ging. Maar net als mij met me borderline zijn de problemen niet weg te werken met gesprekken. Wij hebben echt trainingen en intensieve behandeling nodig.
Ik laat me niet meer aan de kant schuiven of me mond snoeren. Ik ben klaar daar mee. Ik weet wat er is en dat gaan we aanpakken. En blijf iedere dag net zo vaak bellen tot ik gehoord en geholpen word. Want zoals ik al zei ik geloof in mijn kind ik zie ook zijn lieve zorgzame kant. En als zijn voorbeeld wil ik laten zien dat het mogelijk is bepaalde karakter eigenschappen onder controle te krijgen en te leven met je stoornis.

Ulla

Ulla

06-05-2015 om 20:05

Zet 'm op

Goed dat je je zo krachtig voelt en dat je vecht voor het beste voor je zoon! Heel veel sterkte gewenst!

gloria

gloria

06-05-2015 om 23:05

wat klink je

sterk Ellis, wat goed!
Straffen en belonen, ik geloof er sowieso niet in (een kind is geen hondje) maar bij kinderen die net wat specialer in elkaar steken kan het flink averechts werken. Heel frustrerend ook voor jou, werk je goed mee met hulpverlening en werkt het allemaal niet..
Pas inderdaad goed op, of deze nieuwe hulp wel wat te bieden heeft. Wees kritisch.
Heb je het explosieve kind gelezen?

Ouderbegeleiding

http://www.researchgate.net/profile/Wilfried_Peeters/publication/264383175_Ouderbegeleiding_bij_autismespectrumstoornissen_een_houvast_voor_begeleiders_in_moeilijkheden/links/53daa4610cf2a19eee8ac4ff.pdf

Aardig artikel waar het bij ouderbegeleiding over gaat. Met excuses dat het weer over autisme gaat, van andere dingen weet ik nou eenmaal niet veel af en ik denk dat veel dingen die bij autisme opvallen ook kunnen spelen bij andere kinderen.

" Hierin speelt mee dat vele kinderen met een autismespectrumstoornis
stress enkel op een zeer primitieve manier kunnen uiten (lees: zoals
ze deden toen ze peuters waren): niet door erover te praten (sociale coping), niet door te relativeren (cognitieve coping), maar door fysiek uit te barsten. Thuis komen ze daar nog mee weg. Op school kan dat echter niet ongestraft, dus leren vele kinderen met een autismespectrumstoornis hun stress op school niet te tonen. Wanneer leerkrachten hieruit afleiden dat het probleem dus bij de ouders ligt (ze overdrijven de moeilijkheden of pakken hun kind verkeerd aan), ontstaat er wrevel tussen ouders en leerkrachten. Uiteraard is dat niet oplosbaar door enkel thuis een straffen- of beloningssysteem op te starten: dat is dweilen met de kraan open en bovendien levert
zelfs consequente bestraffing of bekrachtiging geen leereffect op wanneer het stressniveau te hoog ligt"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.