Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Verband gelegd tussen autisme en darmproblemen

AnneJ

AnneJ

28-02-2016 om 14:02 Topicstarter

DSM-5

http://www.nytimes.com/2009/11/03/health/03asperger.html?_r=2

Om een aantal redenen is de diagnose syndroom van Asperger uit de DSM-5 verdwenen. Dat vind ik wel jammer, zoon is een klassiek geval, maar er zijn redenen voor die de hele groep mensen met een autismespectrumstoornis ten goede kunnen komen.
Bijvoorbeeld dat het beeld van autisme bij opgroeiende kinderen zo kan veranderen en het niet meer als een zwart-wit etiket moet worden gezien.
Maar ook om tegemoet te komen aan de andere psychische problemen die daarmee gepaard kunnen gaan als een, bijna verondersteld, angststoornis, concentratiestoornis en andere problemen die vaak niet meegenomen werden als eenmaal 1 diagnose van autisme gesteld is.
Ook de lichamelijke verschijnselen, en de bijzondere overgevoeligheden als overgevoeligheid voor geluid, horen in onderzoek, begeleiding en behandeling meegenomen te worden.

"The new edition, by contrast, will list not only the core issues that characterize a given diagnosis but also an array of other health problems that commonly accompany the disorder. For autism, this would most likely include anxiety, attention disorders, gastrointestinal problems, seizures and sensory differences like extreme sensitivity to noise.

Parents and advocates have been clamoring for an approach that addresses the multiple health problems that plague many children with autism. “Our kids will do much better if medical conditions like gut issues or allergies are treated,” said Lee Grossman, president of the Autism Society of America, a leading advocacy group.

The new diagnostic approach addresses another source of confusion: the current labels may change over time. “A child can look like they have P.D.D.-N.O.S., then Asperger’s, then back to autism,” Dr. Lord said. The inconsistent use of these labels has been a problem for researchers recruiting subjects for studies of autism spectrum disorder."

Ramoontje

Ramoontje

02-01-2017 om 12:01

Meer dan erfelijkheid...

In een eerdere reactie las ik dat ASS erfelijk bepaald zou zijn...

Tot heden ligt hier ook de meeste nadruk op... alhoewel er (gelukkig) steeds meer onderzoek komt naar hoe een tal van ziekten ontstaan vanuit een disbalans in de darmen, ook wel ons tweede brein genoemd.En dat de erfelijkheidsfactor toch steeds meer in twijfel getrokken kan worden.

Mijn moeder heeft bijvoorbeeld parkinson...Ook daar komen steeds meer onderzoeken betreft het ontstaan vanuit de darmen, want de eerste symptomen van een potentieel parkinson patiënt zijn een verminderd reukvermogen en een niet goed functionerende stoelgang.

Onze oudste zoon heeft ook een vorm van autisme, of schijnt volgens de onderzoeken een form van autisme te hebben... en dat terwijl ik er niemand binnen onze familie ooit gediagnosticeerd is op ASS.

Gezien mijn toewijding aan evenwichtige voeding, oftewel orthomoleculaire voeding, persoonlijke groei icm Bach bloesem, kruidengeneeskunde etc ben ik persoonlijk van mening dat er nog zoveel te leren valt betreft het menselijk lichaam. En blijf ik de belangrijkheid zien om ons lichaam als één te beschouwen. Niet alleen kijken naar de symptomen, maar vooral leren te kijken naar de oorzaken achter de symptomen.

Ons zoontje krijgt elke dag probiotica met daarin 12 verschillende stammen samen met omega-3 op basis van zuivere lijnzaadolie en ik kan met zekerheid zeggen dat ik zeker verbetering waarneem binnen zijn gedrag.
Ook wordt er hier gebruik gemaakt van de heilzame werking van de Bach bloesems, waar ik zelf ook meer dan dankbaar gebruik van maak!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.