Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Calippo

Calippo

14-09-2018 om 18:09

Ritalin voor emotieregulatie?

sverin

sverin

26-10-2018 om 23:10

wij ook niet

Ja, dat stoppen zou voor zoon(18) ook niet werken. In het verleden wel eens geprobeerd maar vergt heel veel van kind. Hoofdpijn, onrust, ziek, geen succes. Methylfinidaat 54, langwerkend

Pennestreek

Pennestreek

27-10-2018 om 09:10

Hier wordt ook in de vakanties gewoon geslikt

Ook omdat vakanties vaak ook veel prikkels kennen. En het is het advies van de behandelaar.
Juist omdat je veel verschil ziet zou ik eens met je dochter bespreken om het te proberen, kijken hoe het bevalt. En dan liefst op een prikkelrijke dag natuurlijk. Om het verschil goed te kunnen ervaren

Pluk

Pluk

27-10-2018 om 10:10

Alleen school

Zoon slikt het alleen voor school en huiswerk, dus ook niet in weekeinden en vakanties. Het is ook vooral bedoeld voor de concentratie op school. Hij is drukker als hij niet slikt, maar dan is hij wel lekker zichzelf en dat vindt hij zelf ook fijn.

Addmoeder

Addmoeder

27-10-2018 om 12:10

Medikinet

Ook met methylfenidaat. Mijn dochter slikt het niet meer als ze praktijkopdrachten doet in de (creatieve) vakrichting waarin ze nu eindelijk een opleiding volgt. Dat is er de zgn "hyperfocus" en kan ze het talent dat ze heeft ten volle benutten. Maar dat wisten we al voordat ze naar deze school ging ;-)
Taal, rekenen, theorie blijft als vanouds.

Calippo

Calippo

29-10-2018 om 12:10

Afwachten Medikinet

Spannend hoor! Zoon heeft zaterdag genomen, ik merkte niet echt iets en hij ook niet. De dosering is ook erg laag, 10 mg, terwijl hij 40 zou mogen. Na twee weken 20.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.