Zorgenkinderen
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Anoniem
30-08-2013 om 12:08
Help!! nld
Hallo,ik ben moeder van oa een zoon van 12.
Al vanaf zijn tweede jaar had ik het gevoel dat er iets was met mijn zoontje.Uiteindelijk is er een diagnose gekomen,nld.De uitslag kwam notabene een dag na zijn advies betreffende het voortgezet onderwijs,een havo advies.
De school heeft nooit echt de vinger kunnen leggen op hetgeen er speelde.
Nu gaat hij sinds 3weken naar zijn nieuwe school,hij vindt het leuk,maar er ontstaat al veel stress.
We zijn druk bezig met het uitzoeken hoe er mee om te gaan,maar voor ons is alles nieuw en omdat de diagnose zo laat kwam was het niet eenvoudig om ons goed voor te bereiden.Ik hoop dat er ouders zijn die ervaring hebben met nld,en dat willen delen.
groet van een af en toe wanhopige moeder.

NLDinfo
18-10-2014 om 10:10
facebook community
hallo ouders van een kind\puber met NLD,
Zelf ben ik ouder van een zoon van 10 met oa NLD. Onlangs ben ik een facebook community gestart, met als voornamelijke reden, mijn zoon, zo goed mogelijk te begeleiden naar een gelukkig volwassen leven.
Omdat ik weet dat, ouders\opvoeders, goed bedoeld, maar toch fouten kunnen maken, waar een gevoelig kind, beschadigd door kan raken...
Ik zou zo graag met de (jong) volwassen mensen met NLD,de ervaringsdeskundig op NLD gebied willen praten.Of zoals hier, ouders onder elkaar. Ervaringen uitwisselen en leren van elkaar! ouders voor ouders met NLD kind\puber.
Ik zag al dat er geprobeerd is een link naar mij te plaatsen, maar die is niet volledig.. www.facebook.com/pages/NLD-Infopunt-van-ouders-voor-ouders/654538751331578
Online heb ik gezien dat er veel geblogd wordt, maar dat er vaak maar erg weinig reactie op komt, dacht ik dat facebook misschien een handig schakel is om het publiek te bereiken. Neem eens een kijkje en misschien wilt u mij helpen de community te vergroten.
Dankjulliewel!!!!

mem
26-10-2017 om 13:10
hallo
mijn zoon is nu 13 en op zijn vierde jaar is er pdd nos uit onderzoeken gekomen
na allemaal instanties over de vloer hebben gehad en info hebben gekregen is mijn zoon
later wel aan de medicatie gekomen vanwege consentratieproblemen
bij de instantie waar we onder controle waren kwamen we op den duur niet verder
en zijn we na een andere instantie over gegaan waar die na jaren weer werd getest
geen pddnos maar NLD
nu sinds kort heeft hij dus een andere diagnose
zoon zit nu net eerste klas en vind het erg pittig en veel ik help hem waar het kan
maar gooit gauw zijn kop in de nek en word gauw boos als hij iets moeilijk vind
zit nu inmiddels aan de concerta 36 mg
hij voelt hem soms depressief en maakt hem heel erg druk
zou therapie misschien iets zijn?
zou de dosering medicatie omhoog moeten?
is dit de juiste school?

Li
26-10-2017 om 13:10
depressief
Als hij depressief en druk wordt, moet je terug naar de psychater. Dan is er iets niet in orde met de dosering, of misschien kan hij beter iets anders slikken of helemaal niks. Hoe is hij in de vakanties? Dan slikt hij waarschijnlijk niks dus dan kun je vergelijken.
En ga eens met zijn mentor praten over de problemen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.