Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Anoniem

Anoniem

30-08-2013 om 12:08

Help!! nld

facebook community

hallo ouders van een kind\puber met NLD,

Zelf ben ik ouder van een zoon van 10 met oa NLD. Onlangs ben ik een facebook community gestart, met als voornamelijke reden, mijn zoon, zo goed mogelijk te begeleiden naar een gelukkig volwassen leven.
Omdat ik weet dat, ouders\opvoeders, goed bedoeld, maar toch fouten kunnen maken, waar een gevoelig kind, beschadigd door kan raken...
Ik zou zo graag met de (jong) volwassen mensen met NLD,de ervaringsdeskundig op NLD gebied willen praten.Of zoals hier, ouders onder elkaar. Ervaringen uitwisselen en leren van elkaar! ouders voor ouders met NLD kind\puber.

Ik zag al dat er geprobeerd is een link naar mij te plaatsen, maar die is niet volledig.. www.facebook.com/pages/NLD-Infopunt-van-ouders-voor-ouders/654538751331578

Online heb ik gezien dat er veel geblogd wordt, maar dat er vaak maar erg weinig reactie op komt, dacht ik dat facebook misschien een handig schakel is om het publiek te bereiken. Neem eens een kijkje en misschien wilt u mij helpen de community te vergroten.

Dankjulliewel!!!!

mem

mem

26-10-2017 om 13:10

hallo

mijn zoon is nu 13 en op zijn vierde jaar is er pdd nos uit onderzoeken gekomen
na allemaal instanties over de vloer hebben gehad en info hebben gekregen is mijn zoon
later wel aan de medicatie gekomen vanwege consentratieproblemen
bij de instantie waar we onder controle waren kwamen we op den duur niet verder
en zijn we na een andere instantie over gegaan waar die na jaren weer werd getest
geen pddnos maar NLD
nu sinds kort heeft hij dus een andere diagnose
zoon zit nu net eerste klas en vind het erg pittig en veel ik help hem waar het kan
maar gooit gauw zijn kop in de nek en word gauw boos als hij iets moeilijk vind
zit nu inmiddels aan de concerta 36 mg
hij voelt hem soms depressief en maakt hem heel erg druk

zou therapie misschien iets zijn?
zou de dosering medicatie omhoog moeten?
is dit de juiste school?

Li

Li

26-10-2017 om 13:10

depressief

Als hij depressief en druk wordt, moet je terug naar de psychater. Dan is er iets niet in orde met de dosering, of misschien kan hij beter iets anders slikken of helemaal niks. Hoe is hij in de vakanties? Dan slikt hij waarschijnlijk niks dus dan kun je vergelijken.

En ga eens met zijn mentor praten over de problemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.