Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Verhuizen met gezin of op kamers?

Triva

Triva

01-06-2020 om 17:06

Voor die ene avond kun je ook niet warm eten als dat een probleem is.

Maar toch denk ik dat een B&B in verhouding erg veel duurder is dan ergens gewoon voor 1 of 2 nachten een bed/kamer huren. Er zijn echt zat mensen die een beetje geld nodig hebben maar niet de hele week of hele midweek hun privacy kwijt willen. Vooral oudere mensen met een te groot huis. Zet eens een oproepje in een facebookgroep van een paar woonplaatsen in de buurt van je school. Lijkt me voor de kinderen veel prettiger dat ze niet hoeven te verhuizen dan gedoe met sport van de kinderen. Vaak kan een andere ouder ook wel meehelpen eens per week met halen/brengen.

Honingvrouw

"vanwege de verplichting beschikbaar zijn op die drie dagen" Die verplichting bestaat dus niet vanuit de cao. Tenminste niet als minimale beschikbaarheid, maar als maximale beschikbaarheid. Bovendien kan je je beschikbaarheid ook thuis invullen. Ik neem aan dat je nu redelijk op tijd weg probeert te gaan om op tijd thuis te zijn voor het eten. Na je lessen zal je op school niet veel werk meer doen. Dat werk zou je prima thuis kunnen doen.

skik

Passie?

Heb je niet een of andere passie waarbij je voor jezelf kunt beginnen in het Noorden des Lands? Lesmethodes schrijven? Bijlesbureau starten, iets in de recreatie doen met groepen? Werkweek organiseren?
Ik zou het zelf ook vreselijk vinden, al dat op en neer reizen. Als je het geld kunt missen zou je je ook.kunnen opgeven als invaller op een VO school in de buurt. Dan kom je er wel tussen misschien.

Vriendin

Vriendin

01-06-2020 om 23:06

Vrienden op de fiets

Is een goedkoop alternatief.

Overigens vind ik het mooi te lezen dat je Cao en ik geloof ook salaris VO positief ziet. Dat horen en lezen we niet zo vaak. En , echt OT, ik ben het met je eens. Partner valt onder deze CAO. Ik onder CAO VVT. Alletwee HBO opgeleid maar zeer veel verschil in beloning.

Tamar

Tamar

02-06-2020 om 10:06

hier

reis ik al jaren 2x per dag anderhalf uur, maar heb dat wel weten te beperken tot 2x per week. Dat is net te doen.

Volgend jaar haalt mijn laatste kind zijn diploma en gaat man met pensioen, dus dan verhuizen we allemaal naar de stad waar ik werk. We gaan als het ware samen op kamers. De kinderen kunnen daar in de buurt studeren en eentje studeert er al. Dus voor ons valt alles wel erg mooi samen. Met jongere kinderen zou ik het niet gewild hebben, plus dat het niet kon voor mijn man (eigen bedrijf).

Ik ken trouwens ook een gezin dat verhuisd is terwijl het kind nog op de middelbare school zat. Daar reisde het kind in plaats van de ouders, maar hij had ook dingen in de nieuwe stad (muziek). Op de basisschool kan dat natuurlijk niet.

Dus het kan allemaal wel, maar het hangt erg af van de omstandigheden van iedereen in het gezin. En anders zou ik een paar jaar wachten.

Dees

Dees

02-06-2020 om 11:06

Vakantiehuisje

Mijn tante werkte voorheen ook 3 of 4 dagen in het onderwijs. Aangezien ze op een van de waddeneilanden wonen was de reistijd ook standaard best lang. Ze hadden een camper en die mocht lange tijd gewoon op het parkeerterrein van school staan voor een paar nachten in de week.

Later hebben ze een vakantiehuisje gekocht waar ze dan in woonde geloof dat dat huisje tijdens schoolvakanties en weekenden werd verhuurd zodat het hen feitelijk niets kostte.

Kosten en baten.

Ik zou drie dagen werken afwegen tegen de onkosten voor het overnachten, de kilometers/onderhoud auto en de reistijd.
Misschien houd je er financieel gezien meer aan over als je dichterbij gaat werken? Zelfs als je iets daalt in salaris in een andere baan?
En ook niet onbelangrijk, hoe leuk is je werk en weegt dat op tegen de nadelen?

Verhuizen met mijn gezin zou ik alleen doen als ik fulltime zou werken en (de enige) kostwinner zou zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.