Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Regeltante

Regeltante

09-09-2020 om 17:09

Sparen voor de dood van een ander

De staat

En dus de belastingbetaler laten betalen vind ik niet slecht. Ik zou het heel raar vinden als ik minimaal €1000,- neer moet leggen voor de uitvaart van een vreemde. Want ondanks e biologische bloedband is het een vreemde.

Als je dit doortrekt moet iemand die geadopteerd is dus ook betalen voor e verwekker of een kind die op jonge leeftijd in een pleeggezin is geplaatst ook, ik vind dat raar.

Wendelmoed

Wendelmoed

13-09-2020 om 22:09

Schenking

In 2020 mag je in Nederland tot EU 2200,- schenken aan iemand die niet je kind is, zonder dat er schenkbelasting verschuldigd is.

Dus per (pleeg/stief/peet/zorgen)-kind een spaarpotje vullen tot 2200 euro en dan geven als het nodig is, kan fiscaal prima. En zo te lezen kan daar ook wel een begrafenis van betaald en blijft er ook nog wat over voor andere kosten of gewoon om iets leuks van te kopen om bij te komen van alle gedoe.

De tips om het liever zelf te regelen en de kinderen zo nodig bij te staan lijken me heel waardevol, ik sta er zelf niet voor maar zou me niet gerealiseerd hebben dat de gemeente op hogere kosten uit kan komen dan als je het zelf regelt. Dat alle hulp welkom is als er iemand overlijdt en er moeten zaken uitgezocht, is zeker waar. Bij verwerpen mag je nog niet eens de poes uit huis halen laat staan andere dieren of plantjes, dus dat is wel erg hard inderdaad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.