Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-09-2015 om 18:09

Schade aan fiets door ongeluk op werk

Dees

Dees

21-09-2015 om 21:09

Fietsenmaker wil hem niet

Voor wat de fietsenhandel betreft is hi 1200 minder waard.

De verzekering van de aannemer

Vergeet niiet dat de aannemer het zal opgeven bij de verzekering. Die 1200€ komt uit de pot van de verzekering. De aannemer zal een bon moeten overdragen. Hij zal handelen volgens de regels van de verzekeringsmaatschappij. Als dat betekent dat hij de fiets moet innemen, is dat zijn goed recht. Hij, als aannemer, wilt een goede verstandhouding met zijn verzekeringsmaatschappij.
Die €800 gaat hij nooit betalen want zonder bon, komt dat bedrag uit zijn eigen portemonnai. Daarom werkte hij niet direkt mee met jullie bod. Hij moet zijn boekhouding ook kunnen verklaren.

Als je man de fiets wilt houden, kan hij alleen onderhands iets regelen met de aannemer. Maar dan kom je waarschijnlijk thuis met twee diner-bonnen als pleister op de wonde.
Misschien kan je kontakt opnemen met je eigen verzekeringsmaatschappij en het geval voorleggen, juist omdat je de fiets wilt behouden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-09-2015 om 22:09

Das wel een beetje kort door de bocht

Er is namelijk ook nog Marktplaats. Helemaal waardeloos hoeft ie dan niet te zijn.

Maar als ik het goed begrijp heeft ie nu nog een restwaarde van 400 euro? Waarom moet je dan een bon hebben. Een taxatie lijkt mij dan toch voldoende in combinatie met de aankoopbon.
Ik denk dat de aannemet niet per se de fiets wil hebben, maar dat het hem vooral gaat om het gevoel dat ie niet opgelicht wordt. Is een onafhankelijk taxateur dan geen goed idee?

Oeps wilt/ wil

Als je man de fiets wil houden...

Katniss

Katniss

Waardevermindering

Het is heel normaal dat een verzekering de waardevermindering vergoed, en dan mag je het beschadigde voorwerp gewoon houden.

Moni

Moni

Klopt Katniss

Alleen is hier geen opgave van waardevermindering. Alleen van de waarde vóór de vermindering.
En van de inruilwaarde van 800 euro zonder beschadiging.
Dat maakt het wat lastig.

vlinder72

vlinder72

22-09-2015 om 09:09

valt niets over te zeggen

Het ligt aan de verzekeringsmaatschappij. Ik heb bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt. Geen ervaring met fietsen maar wel met telefoons, tablets en laptops. Mensen melden bij die dingen ook altijd schade. In het water gevallen. Schoonmoeder stond erop. Gevallen. Schade zoveel graag vergoeden. In het begin werd dat wel gedaan. Maar er werd wel heel veel gemeld. Later moesten mensen de kapotte laptop/telefoon/tablet opsturen. Wij zouden het dan laten repareren. Lukte dat niet dan komt er een vergoeding. Volgens mij kreeg je dan de laptop en dergelijke niet terug maar dat weet ik niet meer zeker.

Het scheelde de helft van het aantal meldingen. De helft van de schademelders stuurde de kapotte dingen niet op onze kosten op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.