Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Stickertje

Stickertje

01-05-2019 om 11:05

Koning klant wordt steeds meer dictator klant/onbeschofte klant

Tine Winkel

Tine Winkel

11-05-2019 om 22:05

Collectanten

Ik loop regelmatig voor collectes, mijn ervaring is helaas dat ik een appartementencomplex niet binnen kom. Ik word gewoon niet binnen gelaten door de mensen bij wie ik aanbel. Heb jij nog een tip, Lydia, hoe ik wel bij jou aan de deur kan komen?

@Emma

@Emma

11-05-2019 om 22:05

pasje

Zo rekende ik laatst iets af bij een bekende keten voor voedingssupplementen en andere gezonde spullen. Ik had geen behoefte aan een lidmaatschap of een pasje en ik kreeg de wind van voren: echt niet? U krijgt korting hoor! (nee mevroiw ik wil niet) U bespaart wel 10 euro! (nee mevrouw ik wil niet).Wie wil er nou geen korting? (kan ik nu pinnen?) Dan moet u het zelf maar weten! (ik wil gewoon even dit kopen) Pffff, wat wil zo'n verkoopster nou, slaande ruzie!
Ik maak het vaker mee in die winkel, kom er ook maar liever niet meer.

Angela67

Angela67

12-05-2019 om 19:05

tine

op zich is dat ook prima natuurlijk, dat je niet binnen wordt gelaten. Kennelijk vinden de mensen bij wie je aanbelt collectanten niet prettig of nodig. Is ook een teken des tijds en ik zou zelf mijn energie daar niet in steken. Je kunt wellicht informatie achterlaten bij de ingang (qr code om te scannen) met een aardig briefje erbij?
En ja je kunt natuurlijk gewoon bij iedere bel aanbellen beneden en degene die open doet daar kun je met je collectebus heen. Maar ik weet niet of ik blij zou zijn als ik nee zeg, en je belt alsnog bij mij aan omdat mijn buurman ja zei . . .
gr Angela

Opdringerig

Ik werd een keer benaderd door een van de vele kinderhulp-fondsen. Ik bepaal zelf waar ik aan bijdraag dus ik zei vriendelijk dat ik geen belangstelling hebt. “Oh maar mevrouw interesseert het u dan niet dat er kinderleed is?”
“Nee, dat boeit me totaal niet. Fijne dag verder!”
Ik ga me niet verantwoorden over hoe ik mijn geld uitgeef en ik wens ook geen schuldgevoel aangepraat te krijgen.
Aan de telefoon zeg ik meteen dat ik geen interesse heb en dus het gesprek ga beeindigen. En dan hang ik op, met een vriendelijk “fijne avond verder”. Ongevraagde telefoontjes zijn een inbreuk op mijn prive-sfeer en ik voel me niet geroepen om daar meer tijd aan te besteden dan noodzakelijk.

Lydia

Lydia

18-05-2019 om 17:05

Tine

Een enkele keer staat hier wel plotseling iemand voor de deur, binnengelaten in het complex door een ander. En vanaf daar kan iemand overal bij de flat zelf aanbellen.

Als je bij mij aanbelt (van buiten het complex) en je vertelt waarvoor je collecteert, dan zou ik je binnen laten. Daarna zou ik niet meer bij iedereen buiten aanbellen maar direct bij de flat.
Zelf heb ik de kinderen binnen gelaten die kinderpostzegels kwamen aanbieden. Die kwam ik beneden tegen maar als ze gebeld hadden, had ik ook open gedaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.