Werk, Recht en Geld
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Plien
24-12-2019 om 16:12
heeft solliciteren zin
heeft het zin om te solliciteren als je een bepaald vereist diploma niet hebt? Er staat een vacature die me leuk lijkt maar ze vragen minimaal mbo 2 terwijl ik een mavo diploma heb en daarna 1 jaar mbo heb gevolgd, destijds de verkeerde richting gekozen en niet wetend wat ik dan wél wilde dus vervolgens gaan werken in een functie op een laag niveau.
Wel ben ik iemand die bereid is om een opleiding te volgen en aan de andere eisen kan ik wel voldoen.

Eva
05-01-2020 om 09:01
Langsgelopen
Jammer. Volgende keer beter. Misschien is het wel goed dat je je nu meer beseft dat je wat anders wilt gaan doen?
Was je nou van tevoren langsgelopen?
Zo ja, hoe was dat toen gegaan?
Zo nee, wat was de reden dat je dat niet gedaan hebt?

tsjor
05-01-2020 om 11:01
Maandag
Nog even afwachten. Zeker even nabellen als je niet bent uitgekozen. En gaan bespreken wat je wil en wat je daarvoor zou kunnen doen. In de zorg zijn werk-leertrajecten mogelijk. En gemotiveerde werknemers zeer gewild.
Zie het als het begin van je volgende stap en niet als het einde van je aspiraties.
Tsjor

Plien
05-01-2020 om 20:01
het kan natuurlijk nog
dat ik morgen of dinsdag bericht krijg maar dat lijkt me best laat, vandaar dat ik er al vanuit ben gegaan dat het niks zou worden.
Mocht de keuze inderdaad op een ander gevallen zijn, dan ga ik sowieso nog wel wat cursussen ed volgen. Via het werk zijn er genoeg mogelijkheden, ook e-learning. En als ik toch nog een uitnodiging krijg voor een gesprek, dan kunnen we bespreken of ik nog een opleiding moet volgen of niet.

Plien
wat ik wél weet
is dat ik niet echt als verzorgende in een verpleeghuis aan de slag wil. De functie waarop ik gesolliciteerd had was als helpende bij de dagbesteding, de taken waren erg afwisselend en dat sprak me erg aan.

Lilian1
Hier heb je een sfeermaker
Bij de verzorgingshuizen. Dat zijn mensen vaak zonder opleiding die t dus leuker maken zeg maar. Wie weet is er dat bij jou in de buurt ook?

Plien
10-01-2020 om 12:01
zoals ik al had verwacht
waren er andere kandidaten wiens profiel beter aansloot bij wat ze zochten.

tsjor
10-01-2020 om 15:01
de eerste stap is gezet. Nu de volgende: wat wil je, waar ga je je voor inzetten. Welke onderdelen van je eigen profiel wil je beter ontwikkelen of meer aandacht aan besteden?
Tsjor

Plien
11-01-2020 om 13:01
daar hoop ik
snel achter te komen want om nu gelijk allerlei cursussen te volgen, zie ik niet zitten. Het moet wel iets zijn wat me aanspreekt dus voorlopig hou ik het bij de modules die ik via het digitaal leerplein van mijn werk kan volgen. Waarschijnlijk zal ik dan wel merken wat me wel of totaal niet ligt en dan kan ik nog altijd zelf een cursus gaan doen. Want ik wil me zeker wel blijven ontwikkelen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.