Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
einde contract 30 november maar nu al 'ontwerkt' | Pagina 2 | CJG forum door Ouders.nl
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Annabel

Annabel

13-09-2018 om 11:09

einde contract 30 november maar nu al 'ontwerkt'

Rode Krullenbol,

Is er niet juist een groot verschil tussen een arbeidsconflict en vertrek wegens bezuinigingen...

In geval van een arbeidsconflict, kan ziek melden effectief zijn wanneer je wilt dat het conflict uitgepraat gaat worden en ze jou niet kwijt willen.

In geval van bezuinigingen, willen ze het liefst dat je weg blijft omdat je aanwezigheid confronterend is voor de overige collega’s. Het drukt vaak op de sfeer binnen het team, want wie volgt. Ziek melden komt dan juist als geroepen.

—-
Verder zou ik mij niet druk maken om wat een ander er van vind als je je wel ziek meldt; hun baan staat niet op de tocht. En ze zijn je binnen een week vergeten, blij dat de keus van bezuinigingen op een ander viel.

rode krullenbol

rode krullenbol

26-09-2018 om 23:09

Tsja ...

In dit geval lijkt een arbeidsconflict te zijn ontstaan door de keuze om het tijdelijke arbeidscontract van Annabel wegens bezuinigingen niet te verlengen en haar de resterende twee maanden van haar contract documenten te laten scannen. Uit haar openingspost leid ik af, dat zij hier nogal boos over is. Het zal van allerlei factoren afhangen, wat zij nu het beste kan doen.

* Haar overige ervaringen met deze baan (is er bijvoorbeeld sprake geweest pestgedrag?)
* De vraag naar het soort van arbeid dat zij wil verrichten bij haar huidige werkgever
* Haar onderhandelingspositie op de arbeidsmarkt
* De toekomstperspectieven van het bedrijf of de organisatie waar zij nu een dienstverband mee heeft

Specifieke gevallen vragen om een specifieke afweging.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.