Werk, Recht en Geld
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Luxe-probleempje
12-07-2019 om 17:07
Een baan, maar maakt me niet gelukkig
Eind juni kreeg ik telefoontje van een bekende, of ik ervoor in was om in haar bedrijf te komen werken. Gesprek gehad en aangegeven dat ik het wel wil proberen. Meteen die maandag begonnen.
Enerzijds werd er gesproken over dat over alles gesproken kan worden, nu steeds meer nadruk dat ik 'uren moet inhalen' omdat ik in de maand juli uiteraard nog wel wat afspraken had staan, paar kon ik verzetten buiten werkuren, paar niet; dit voelt onaangenaam, want ik was wel bereid om meteen te beginnen.
Nu 2 weken verder, maar het werk maakt me niet gelukkig ... zit nu beetje in dilemma. Nu na 2 weken, in de proeftijd toch maar dit weekend opzeggen of moet ik nog verder proberen?
In het bedrijf zijn ze wel bezig van alles te regelen waar ze mij maar in kunnen zetten .. en organisatorisch weten ze van elkaar niet wat er afgesproken is.
Pff moeilijk, mss komen hier tips en/of opmerkingen waar ik wat mee kan

Knurf
23-07-2019 om 17:07
Klopt Dees
Zelfs vrijwilligerswerk doen mensen om er zelf een beter gevoel van te krijgen. Wat niet perse slecht is, maar wel minder altruistisch dan mensen denken.

tsjor
24-07-2019 om 14:07
Ad hombre
Nou hoop ik maar dat het producten zijn waar de hele wereld beter van wordt en geen verontreinigende dingen, gemaakt op basis van uitbuiting van werknemers. Maar verde lijkt het me een ideale baan.
Tsjor

tsjor
24-07-2019 om 14:07
Mis met vrijwilligerswerk
1. Persoonlijk en politiek vind ik het niet wenselijk als mensen financieel gezien volledig afhankelijk zijn van een ander.
2. Er wordt steeds meer werk vrijwillig (onbetaald) gemaakt waarvan je zou willen dat er toch een mate van professionaliteit wordt vereist.
Ik zou het werk wel weigeren als iemand zoiets gaat doen (jobcoaching voor jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt) alleen maar om zoveel mogelijk geld binnen te halen, zonder enige affectie met de doelgroep.
Tsjor

Knurf
24-07-2019 om 16:07
Tsjor
Met het tweede ben ik het eens, het eerste is volslagen onzin. Het grootste deel van het vrijwilligerswerk wordt gedaan naast een betaalde baan (en nee, ik zou de tijd die ik aan vrijwilligerswerk besteed nooit voor mijn baan willen inzetten).

tsjor
24-07-2019 om 22:07
Knurf
Maar het ging hier toch over vrijwilligerswerk in plaats van betaald werk, niet naast betaald werk?
Tsjor

Knurf
25-07-2019 om 06:07
Tsjor
Volgens mij ging het om vrijwilligerswerk in het algemeen. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen ...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.