Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

tonny

tonny

01-07-2015 om 14:07

moederverdriet (kleinkind in de couveuse)

Aagje Helderder

Aagje Helderder

04-07-2015 om 11:07

Fijn

dat je ons op de hoogte houdt. Ik betrap mezelf er steeds op dat ik aan jullie ienieminimeisje moet denken. Ik hoop dat dag 3 een goede dag zal zijn en dat er nog een leven met heeeeeel veeeeeeel dagen achterna komt.

Liefs

tonny

tonny

04-07-2015 om 15:07

moedertrots :)

Wat heb ik een bewondering voor mijn dochter! Gisteren de eerste druppeltjes moedermelk en nu al een mooi laagje in het flesje, zag ik op het geappte fotootje, klaar om aan ukkie te geven. Zo dapper van haar!

Er is kennelijk heel wat veranderd in 24 jaar (duh...). Oude herinneringen komen terug. Ooit lag ik met mijn (reuze)couveusebaby in hetzelfde ziekenhuis, heb daar gekolfde melk acht, negen dagen lang eigenhandig door de wasbak gespoeld omdat ukkie er niets van mocht hebben. Op pure wilskracht, moederervaring en geluk is de melk niet opgedroogd in die barre tijden. Wat fijn dat mijn dochter nu goede praktische en mentale ondersteuning krijgt.

Barvaux

Barvaux

04-07-2015 om 16:07

Tonny

Waarom mocht je die melk niet invriezen?

Ik denk dat ik deze wel mag uitreiken aan de dochter: http://www.artcoco.nl/goudentiet.htm

skik

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-07-2015 om 00:07

Ha de gouden tiet!

Bestaat die nog?

mijk

mijk

05-07-2015 om 11:07

Nu wel en

Hartstikke verdiend!!!!!

tonny

tonny

05-07-2015 om 12:07

aahhh :)

wat grappig. Heb al contact met Mieke gehad, een van haar collega's heeft onze dochter geadviseerd dezer dagen.

Kindje doet het goed, gisteren heeft papa weer met haar gebuideld, heel mooi.

Vanochtend is haar naam genoemd in de kerk en was er voorbede voor haar en haar ouders. Een kostbaar moment.
Net als alle goede wensen en kaarsjes van jullie allen!

Ik ga deze draad nu even wat minder 'voeden', maar houd jullie op de hoogte als er bijzonderheden zijn.

Super zoals jullie meeleven!

Mooi

Wat fijn dat het allemaal voorspoedig gaat. Gewoon zo doorgaan, kleine meid!

skik

Aagje Helderder

Aagje Helderder

05-07-2015 om 14:07

Ienieminimeisje!!!!

Go go go! Wat fijn dat het goed gaat, ik hoop en bid dat het zo doorgaat. Een lief kaarsje voor jou!
Tonny, wat ontroerend dat haar naam in de kerk genoemd werd en dat er voor haar en haar ouders gebeden werd. Ik snap dat je er minder zult zijn hier, maar blijf wel meeleven.

Liefs,

Aagje

Prachtig

Wat een goede berichten.....al zal de weg nog lang zijn, iedere dag is er één en met de dag wordt Ienieminimeisje sterker.

Lassie

Lassie

05-07-2015 om 15:07

klein en wat een voetafdruk laat ze zien! Ook hier wordt elke dag aan jullie allemaal gedacht.

Jo Hanna

Jo Hanna

05-07-2015 om 18:07

Wat een wonder

Wat een geluk! En wat een zorgen nog steeds. Ik hoop zo ontzettend voor jullie allemaal dat ze bij jullie kan blijven.

Groet,
Hester

Puck

Puck

06-07-2015 om 12:07

Jeetje, wat lees ik nu

Paar dagen off line geweest en dan lees ik dit hele verhaal.
Lieve Tonny, gefeliciteerd met jullie ieniemini-kleindochter. Wat fijn dat ze het zo goed doet, een goed begin is het halve werk. Hoop dat ze zo sterk blijft. Veel sterkte voor jou en je geliefden.

Gefeliciteerd

Hopelijk nog vele wonderlijke momenten te gaan met dit veel te kleine wondertje.
En sterkte gewenst met een emotionele tijd.

Tonny!

Momenteel maar te hooi en te gras hier, maar wat een nieuws! Mijn gedachten gaan uit naar jouw, je dochter en schoonzoon en je kleindochter. Bijzonder zijn jullie allemaal.

Ik lees dit ook net

maar inderdaad, wát een verhaal...
Gefeliciteerd met je prachtige, krachtige kleindochter!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-07-2015 om 23:07

Kom weer even om het hoekje kijken

om te zien of er toch nog nieuws is over ienieminimeisje. Ik hoop dat het goed gaat met haar en de mensen die van haar houden!

Aagje

Kom ook even kijken

Tonny ik kom ook even neuzen om te zien of er nog nieuws is. Weet dat er aan jullie gedacht wordt!
Alle goeds voor jullie allemaal, n@nny

Tonny

Tonny

08-07-2015 om 15:07

één kaarsje op de weektaart :)

Vandaag een week geleden kwam ze op de wereld, ons minimensje. Wat ben ik ontzettend trots op haar dappere ouders en op dit dappere kleine ukkie dat er geen weet van heeft hoeveel mensen aan haar denken en voor haar hopen en bidden op alle goeds.

Dochter is van het ziekenhuis overgestapt naar een kraamhotel, het is elke dag spannend of ze nog mag blijven samen met haar geliefde of dat ze weer naar huis gaan.
Ze kolft, dat gaat goed, ukkie krijgt moedermelk door haar sonde. En sinds gisteren mogen vader en moeder om de beurt tweemaal per dag een uur/anderhalf met hun kindje op de borst zitten. 'Dat is goed om het niveau van stresshormonen te verlagen' schreef dochter in de familieapp.

Bijzondere tijden. Gesprek met artsen geeft positief bericht, al blijft het van dag tot dag bekijken hoe hummeltje zich ontwikkelt.

Ik begin een beetje rustiger te worden in mijn hoofd, Man man wat een emoties, slopend.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

08-07-2015 om 16:07

Oooh Tonny, wat bijzonder

dat het positief blijft gaan! Zo'n klein kindje dat kan leven buiten het lichaam van de moeder, ik kan er met mijn verstand nauwelijks bij. Maar wat ongelofelijk fijn dat het kan en dat ienieminimeisje goed gaat. Ik begrijp dat de zorgen nog lang niet over zijn en de emoties ook niet, want het blijft kwetsbaar. Sterkte en ik hoop dat er naast de zorgen ook mogelijkheid is om te genieten van haar dappere aanwezigheid.

Kunnen je dochter en haar man niet naar een Ronaldmcdonaldhuis als ze niet meer in het kraamhotel kan blijven? Ze ligt toch in een academisch ziekenhuis? Lijkt me anders een akelig idee dat je iedere dag te horen kunt krijgen dat je niet meer in de buurt van je kindje kunt blijven.

Liefs, Aagje

Bijzonder.

Ook ik kijk iedere dag even om te kijken of er nieuws is over je kleindochter. Wat fijn om te lezen dat ze "het goed doet"!

mijk

mijk

08-07-2015 om 17:07

en hoe is het je dochter zelf

Infectie echt weg? Jullie zijn hier ook in gedachten gebeden!

Mijk

tonny

tonny

09-07-2015 om 14:07

eerste dipje

Kindje had onrustige nacht, spuugde. Maar is wel gegroeid

Ik was rustig toen dochter me haar zorgen deelde, maar op de terugreis bonkte mijn hart. Heb in het stiltecentrum een lichtje voor hen aangestoken.

Morgen moeten ze toch echt dat kraamzorghotel uit, waar ze zich vier nachtjes hebben 'ingevochten' toen dochter op dag zes het ziekenhuis uit moest. Dochter had wat ondertemp (?) bij de controle, het worden zware tijden. Gisteravond hebben schoonouders en ik het huis opgepoetst en de al ontvangen kaartjes opgehangen (jaja, ik ben 'nu-we-er-toch-zijn' ) als begin van een compleet nieuw bestaan, op zoek naar evenwicht.

Nu maar even de was in het machien :)

Veel sterkte

Dat ienieminikleindochter maar heel sterk mag worden.

Tijgeroog

Tijgeroog

09-07-2015 om 17:07

Tonny

Aagje noemde het ook al: kunnen ze niet naar een Ronald McDonaldhuis? Bij alle kinderziekenhuis is er een. Ik ben zelf jarenlang bij zo'n Huis vrijwilliger geweest, heb veel ouders rondgeleid. (Zelfs van ouders online) Ook ouders die dacht dat het niets voor hun zou zijn waren altijd verrast over hoe het Huis was, functioneerde, en heel blij dat ze daar konden slapen. Ik gun het jouw dochter en schoonzoon ook zo om lekker dicht bij hun dochter te kunnen blijven in deze tijd.

En veel kracht voor je kleine kleindochter!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.