Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Petr@

Petr@

15-04-2011 om 21:04

Kaarsjes[wordt gearchiveerd]

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

25-04-2011 om 13:04

Heli

Een dikke kaars voor jou en je gezin...

liefs,
Petr@

joos

joos

26-04-2011 om 20:04

Voor mijn tante

vorige week is haar moeder overleden, deze week haar man.

Heli

Ik begrijp je helaas maar al te goed.
Dikke knuffel voor jullie xx

Wilma

Wilma

27-04-2011 om 15:04

Heli

Ook ik begrijp precies wat je bedoelt, helaas.

En dat gevoel op zich blijft hetzelfde, hoeveel jaren er ook voorbij gaan. Alleen de frequentie van dat gevoel neemt af. Maar het ineens overvallen worden door dit gevoel is hetzelfde. Zit je leuk blij te zijn in je tuin, op vakantie, in de stad, of al Wii-partyend in je woonkamer ... páts, dan snijdt ineens dat allesoverheersende gevoel je hart eventjes in twee.

Zelf vind ik inmiddels dat dat 'mag', hoe raar dat ook klinkt misschien. Hij, in ons geval Martijn*, is niet vergeten, hoort erbij, nou ja, hoe je 't ook noemen wilt.

Misschien snap je wel hoe ik 't bedoel.

Dikke knuffel meis !!

Groetjes,
Wilma

Lief!

Oh wat had ik graag gewild dat niemand hier verder het gevoel kende. Maar het zijn er teveel...
Het is moeilijk. Ik voel het ook als echt verminkt. Ons gezin is kapot en wordt nooit meer helemaal zo 'heel' als het was. En hoewel de wond met de tijd vast enigszins weer zal 'helen' een dikkere huid zal krijgen, weggaan zal het nooit en het blijft altijd een zwakke plek.
Dat wordt het meest duidelijk wanneer we ons merken dat ons mannetje zich alleen voelt. Wanneer hij zichtbaar last heeft van het gemis van zijn broer. En juist op dagen zoals die van het afgelopen weekend waarin leuke gezinsdingen worden gepland en je vrolijke kindergeluiden om je heen hoort, dan heeft ons mannetje het moeilijk. En wij dus ook. Vraagt hij voortdurend of we met hem willen spelen en wanneer we dat niet eens willen, of kunnen, dan loopt hij verschrikkelijk met zijn ziel onder zijn arm, is hij niet meer in staat dan een beetje bankhangen en voor zich uit staren, en dat doet pijn. Is een extra benadrukking van hoe zijn leven is veranderd. En hoewel het over twee maanden, alweer, nog maar, twee jaar geleden is en ons mannetje het dus alweer een derde van zijn leven zonder zijn broer moet doen is de impact voor hem nog net zo groot en voelbaar. En misschien wel meer dan ooit omdat hij het nu ook beter, nee anders, kan beredeneren.
Nou ja, ik zou willen dat ik voor hem een maatje, een 'vervangbroer' kon regelen. Maar dat gaat simpelweg niet. Dit is het en daar zal hij, en wij, het mee moeten doen.
En ik zou ook willen dat anderen deze pijn niet zouden hoeven voelen....

Voor iedereen die deze pijn van 'verminkt gezin' kent, en voor een ieder die het nodig heeft, een mooie kaars!

merene

merene

27-04-2011 om 18:04

Voor heli

Een kaars voor jou en een hele mooie voor jouw mannetje. Het verdriet is niet te bevatten. Ik stuur een aantal ballonnen vol kracht jullie kant op.

Bennikki

Bennikki

27-04-2011 om 22:04

Voor j. en haar gezin

Vandaag weer slecht bericht: voor de 11 keer is je zoontje geopereerd in de eerste 3 jaar van zijn leven, en nu kan hij niet meer lopen en weten de doktoren het ook niet meer.. Na alle ellende die jullie hebben meegemaakt en nog meemaken zou ik jullie zo graag rustig vaarwater toewensen. Ik heb zo met jullie te doen..
Bennikki

Emmawee

Emmawee

28-04-2011 om 00:04

Voor tante riet

Omdat de wereld nu een bijzonder mooi en lief mens armer is. En omdat met haar overlijden, mijn moeder, haar zusje, nog meer overleden is. Ik koester de herinneringen.

En iedereen die in zijn of haar eigen gezin iemand moet missen wil ik heel veel sterkte wensen, maar nu toch vooral de zoon van Heli. Wat een gemis, wat een verdriet.

Veel liefs voor allemaal. Maw.

Wilma

Wilma

28-04-2011 om 10:04

Mien

Voor jou lieverd, omdat Fleur* vanmorgen met een verbrande toast en een gemorst glaasje jus bij je bed had moeten staan. Met een geplukt bloemetje (zelfs een paardenbloem of een stengel zevenblad was prachtig geweest) op het dienblad en een zelfgemaakt of zelfgekocht kadootje erbij.

Lieve Mien, proficiat en een dikke knuf en eet voor mij een lekker stukje taart !!

Kus in de wind voor Fleur en een dikke verjaarskus voor jou !!

Liefs,
Wilma

Voor mien

Een kaarsje op het stukje taart dat Wilma al serveerde, met een knuf van mij erbij.

Petr@

Petr@

28-04-2011 om 11:04

Mien

Ik zet er ook nog een kaarsje bij op dat stukje taart van Wilma...
dikke verjaardagskuz,
Petr@

Tenna

Tenna

28-04-2011 om 12:04

Familie jongetje staphorst

Een kaars voor de familie van Melvin, die op 2e paasdag is aangereden en overleden. Hij was samen met z'n tweelingbroertje en vader op weg naar de kerk.
Twee dagen na het ongeluk is z'n zusje geboren.
Wat een emoties zo dicht op elkaar...

Fiorucci

Fiorucci

28-04-2011 om 17:04

Mien

Ik zet er nog een kaarsje bij!
XX

Lief!

Dank lieverds! Het was een hectische dag omdat het eigenlijk geen verjaardag was maar meer een ´regeldag´..ondertussen wel allerlei leuke post en verrassingen, dus toch ook wel wéér een verjaardag...

Lief, al jullie berichtjes!
Dikke kussen terug!
xxxMien

Mien!

Dagje te laat, maar ook ik zet er nog een kaarsje bij. op dat ene overgebleven stukje taart . Gefeliciteerd lieve Mien!

Liefs, Mick

Mien

Ook een dag te laat, maar ook van mij er nog een, samen met een veldboeket.

Stapelpak

Stapelpak

29-04-2011 om 18:04

Voor sophy

Voor Sophy, die vandaag een immens grote operatie heeft ondergaan- en haar ouders. Hoop dat alles goed ging.

Petr@

Petr@

29-04-2011 om 18:04

Anna

Vrijdagkaarsje voor jou...

liefs,
Petr@

Voor mijn vriendin t

Nog maar eens eentje, gewoon tussendoor. Zwaar weer duurt meestal langer dan een de brandduur van een kaarsje, daarom.

Dag jesse, dag lieve schat

we hebben je als vriendje van Daan oneindig lief gehad.

Daan en Jesse, ze hoorden bij elkaar. Ze zijn weer bij elkaar

Een kaars voor

T, L, n en C

Petr@

Petr@

02-05-2011 om 11:05

Jesse*

Ik zet er een kaarsje voor Jesse* naast...

liefs,
Petr@

Fiorucci

Fiorucci

03-05-2011 om 17:05

Heidi

Een mooie kaars voor Heidi zet ik naast die van Sini.

Petr@

Petr@

03-05-2011 om 19:05

Heidi

Ik zet er een kaars vol kracht naast voor Heidi en haar gezin. Ik moet nog vaak aan jullie denken...

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

05-05-2011 om 13:05

Feline*

Een felroze kaarsje voor jouw pappa en mamma omdat ze jou zo missen...

liefs,
Petr@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.