Verlies en Verdriet
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mickey
22-07-2010 om 23:07
Kaarsjes [wordt 16-4 gearchiveerd]
In verband met archivering van de oude draad, gaan we hier weer verder.
Ik start met nog een kaarsje voor C, want het gaat nog steeds niet geweldig. Sterkte jullie!!
Liefs, Mick

Beertje
03-01-2011 om 09:01
Lieve fleur* en mien
Ook te laat... maar alsnog een warme rij van 9 mooie glitterende kaarsjes voor jullie lieve Fleur*. Wat mooi beschreven weer... en een prachtige tekst op haar kaartje!
Liefs, Beertje(s)

Genista
Voor liedewij
Gewoon, om je wat licht te geven. Ik wens jullie zo toe dat jullie het gaan redden.

Beertje
Sterretjes
Nog een paar mooie sterretjes steek ik hier aan.
Met vochtige oogjes heb ik onze dochter bekeken op Oudejaarsdag... terwijl ze samen met papa of opa het ene na 't andere sterretje aan stak. In gedachte waren ze voor al die lieve sterretjes hier die ik 'ken'... Enzo*, Fleur*, Martijn*, Lynn*, Mika*, Guus*, Joram*, de kindjes* van Digna, Daantje*, Jesse*... Helaas zijn er teveel schitterende sterretjes aan de hemel om allen te benoemen. Maar wat worden ze gemist!
Gedachten gingen ook naar onze eigen dierbaren, die we missen, die het moeilijk hebben door ziekte of ander verdriet...
We zijn het nieuwe jaar zelf gelukkig goed begonnen, en daarvoor is mijn dank echt enorm groot.
Voor iedereen de allerbeste wensen!
Liefs, Beertje(s)

amk
04-01-2011 om 09:01
Voor het gezin van mijn collega
een hele dikke kaars.
Ze is zondag overleden na een periode van hoop tot deze zomer de kanker terug kwam. Ze laat een man en 2 jonge kinderen achter.
Deze zomer zaten we nog samen trots te wezen op de kinderen tijdens de zwemles.
Ze kende vele mensen hier binnen het bedrijf en de tranen vloeien bij veel afdelingen rijkelijk. We gaan haar echt missen.

Wilma
04-01-2011 om 11:01
Mien
Even voor jou apart, voor jouw Fleur*. Negen jaar alweer hè, wat vliegt de tijd....
Wij hebben vuurpijlen afgestoken met oud en nieuw en er was speciaal eentje voor Fleur*. Omdat zij zo met deze dagen verbonden was (oké, met kerst, dat zag ik even wat ruimer ).
Ik vind het altijd prachtig hoe jij de dingen omschrijft, zo precies zoals 't voelt ...
Dikke kus vanuit een nog besneeuwd zuiden voor jou en je man en een vlinderkusje voor Fleur* !!
Wilma

Wilma
Vuurpijlen voor overleden kindjes
En zoals ik al schreef, staken wij met oud en nieuw vuurpijlen af en dit deden we met in gedachten alle overleden kindjes die we kennen. Véél te veel, véél te veel ...
Voor Martijn* en Fleur* hebben we een eigen afgestoken, voor de andere kindjes een paar vuurpijlen samen.
Zeker met speciale dagen, familiedagen worden ze zo gemist ...
Wilma (met maag in de keel, want moet zo naar een begrafenis en weet nu al dat ik starend naar die grote kist ook weer aan ons eigen kleine kistje denk ... )

Wilma
Beertje
Wat lief van je, zit hier even helemaal te stralen omdat mijn Martijntje er ook bij staat, hè, wat kan zoiets goed doen !
Kus,
Wilma

Nasha 1st
04-01-2011 om 12:01
Eentje voor onszelf...
we moeten vandaag ons maatje van de afgelopen 8 jaar, onze lieve poes van 16 jaar, 8 jaar geleden uit het asiel "gered", helaas laten gaan....Een tumor in de lever....de kinderen zijn erg verdrietig....

100%mama
04-01-2011 om 16:01
Voor mijn lieve schoonvader...
het beetje hoop is compleet de grond in geslagen....vandaag is mijn lieve schoonvader overleden....

mama met pijn
04-01-2011 om 20:01
Namen noemen
Moet me toch iets van het hart wat me al een tijdje pijn doet.
Als er in een berichtje sommige namen genoemd worden, horen daar zeker nog wel meer bij. Ik heb er alleen moeite mee als er in een berichtje een rijtje namen genoemd worden. Het gevaar is dan altijd dat je mensen pijn doet, die er niet in genoemd worden (kinderen).
Waar ik persoonlijk geen moeite mee heb is, als er persoonlijke berichtjes over iemand gestuurd worden. Iemand die het op dat moment nodig heeft bijv. Maar als er 'zomaar' allerlei namen genoemd worden...... doet me dat zo'n pijn............... Sorry maar ik moest dit even kwijt...:-(((((((

Asa Torell
04-01-2011 om 21:01
100%mama
Wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Asa Torell
04-01-2011 om 21:01
En een kaars
voor Nasha, Prulleke, Mien en alle anderen die een geliefd huisdier moeten missen!

kien
04-01-2011 om 22:01
Mama met pijn
Ieder heeft zijn eigen namen, waar hij graag aandacht aan wil schenken. Dat is niet zomaar, maar vaak met een bepaalde reden. Inderdaad worden daar namen niet in genoemd, maar dat hoeft toch ook niet? Als de door jou bedoelde naam er niet bijstaat, dan is het berichtje niet speciaal voor jou bedoeld. En als je een bepaalde naam genoemd wil zien dan kan je dat toch altijd zelf doen. Meestal komen daar ook wel weer reacties op. Kennen de mensen die in dit draadje komen de naam die jij bedoeld wel? Want anders zal die naam ook niet snel genoemd worden.
Ik vind het juist fantastisch dat er zo vaak allerlei namen genoemd worden, ook als is mijn mannetje daar heel vaak niet bij. Heeft volgens mij ook te maken met de manier waarop je zelf bij dit draadje betrokken bent.
Kien

Rembrand
05-01-2011 om 00:01
Mijn lieve vriendinnetje
die vandaag hoorde dat haar grote liefde door een vreselijk ongeluk om het leven gekomen is.......
( ze waren beiden met een ander getrouwd, maar diep in haar hart was hij de enige ).
Ik weet dat ze door een hel gaat en haar verdriet maar deels mag/kan tonen.
M.

Wilma
05-01-2011 om 09:01
Mama met pijn
Hoewel ik wel erg goed begrijp hoe jij 't beleeft, ervaar ik het juist een beetje andersom.
De keren dat mijn Martijn* niet bij een rijtje namen staat, oké, dan hebben die andere ouders 'geluk' dat hun naam er wel bij staat of het berichtje is inderdaad niet voor mij bedoeld.
Máár ... de keren dat hij er wél bij staat, dan zit ik hier echt helemaal te stralen voor de pc, dat kan een buitenstaander zich denk ik bijna niet voorstellen ('k lees 't dan ook vaak meer dan één keer ).
Maar ik begrijp goed hoe jij 't beleeft, misschien wil je de naam die jij er bij zou willen zien staan hier noemen, komt er vast een heel rijtje met zijn of haar naam en daar wordt je dan vast weer een beetje blij van.
Misschien is het bij jou nog niet zo heel lang geleden, dat zou ook kunnen, bij mij is het 'al' 13 jaar (snik, nu de 11e zou hij 13 geworden zijn ...), dus ik kan alles wat ik lees al makkelijker relativeren.
Groetjes,
Wilma

Wilma
05-01-2011 om 09:01
Rembrand
Wat een afschuwelijke situatie waar je vriendin zich in bevindt. Doet me denken aan wat MarcMarie Huybrechts vertelde over zijn vriend/man, dat zijn schoonfamilie (in het buitenland) denkt dat MarcMarie een vrouw is. En mocht zijn man/vriend ooit komen te overlijden, zal hij dus niet bij de begrafenis kunnen zijn, omdat hij dus geen vrouw is maar een man.
Dat vond ik toen zo schrijnend. En nu lees ik dit van jou en moet ik daar aan denken. Wat ontzettend verdrietig voor je vriendin ...
Groetjes,
Wilma

Fiorucci
05-01-2011 om 12:01
Mama met pijn
Mijn dochter zou nu 20 zijn, maar overleed kort na de geboorte. Nog steeds vind ik het een lichtpuntje als ik hier haar naam zie staan. Maar als het niet zo is, is het ook goed, want er staat toch bijna altijd bij dat het kaarsje ook gebrand wordt voor zovelen andere kinderen. Helaas zijn het er teveel om op te noemen....

Mariska
05-01-2011 om 13:01
Voor de tijger van berber
en voor Berber, haar man en de 2 broers van tijger... een zee aan kaarsjes! Dat er aan alle onzekerheid maar snel een eind mag komen en jij weer beter wordt! X

kien
05-01-2011 om 14:01
Berber
Veel sterkte, wat vervelend nou weer! Hoop dat hij gauw beter wordt en weer naar huis mag.
Kien

Rembrand
05-01-2011 om 15:01
Wilma
Dat is ook verschrikkelijk van MarcMarie !
Maar dan is familiebezoek dus ook onmogelijk.
Ik heb mijn vriendin vanmorgen gebeld en we hebben samen zitten grienen. Ik vind haar verhaal zo heftig dat het bijna een filmscript zou kunnen zijn. Was het maar zo, want dan was het allemaal niet echt. Vanwege eventuele herkenbaarheid kan ik er echter niet veel meer over kwijt dan ik al gedaan heb.
M.

Petr@
05-01-2011 om 22:01
Zelazny
Een dikke kaars vol hoop voor jouw neefje. Wat triest dat nu ook opa overleden is... Is er ook nog een oma?
liefs,
Petr@

Petr@
Berber
Een stoer blauw kaarsje voor jouw tijger. Dat hij maar snel in zijn eigen bedje mag liggen...
liefs,
Petr@

Petr@
Martijn*
Een kaarsje voor jouw mamma omdat ze er zo van gaat stralen...
liefs,
Petr@