Verlies en Verdriet
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Genista
08-05-2012 om 09:05
Kaars blijft branden
De eerste kaars van deze nieuwe draad van doorgegeven licht zet ik neer voor Buzz en haar moeder.
Verder zet ik er een waxinelichtje bij voor een vriendin, waar nu wat tegenslagen bij elkaar komen.

Geerke
14-12-2013 om 15:12
lichtje voor urslau
....en voor je man.
Mensen die donor zijn, het blijkt weer zoooo belangrijk.

Geerke
14-12-2013 om 15:12
Voor Melanie
Gewoon zomaar uit het niets moet ik aan jou en je Jesse* denken....
Een warme kaars omdat hij nog steeds zo gemsit wordt.
Hoe is het met je?

Urslau
14-12-2013 om 16:12
Beetje licht?
Manlief herkende gisteren gelukkig weer de verpleging en daarna ook zijn ouders. Hoe het verder gaat geen idee. De artsen blijven daar vaag over.
Ik merk dat ik zelf echt tijd voor mijzelf nodig heb. Ik ben kortaf naar de kinderen en iedereen kan een grauw of snauw krijgen. Dat is niet wat wil, maar het is even niet anders.

Urslau
14-12-2013 om 16:12
Iedereen
die wat extra licht kan gebruiken. Alle kaarsen en beetjes hoop helpen vaak om de dag door te komen.

Rafelkap
14-12-2013 om 18:12
urslau
dikke kaars voor jou, je man en gezin, een kaars vol kracht om alles vol te houden!

Geerke
16-12-2013 om 14:12
En dan hoor je binnen een tijdsbestek van 2 dagen, drie rotberichten. Een vriendin en een man van een andere vriendin die beiden kanker hebben, en een vriend die geen baan meer heeft in maart. 25 jaar bij hetzelfdfe bedrijf gewerkt...

amk
16-12-2013 om 18:12
voor Urslau
omdat donorlevers zo verrekte schaars zijn en ze levende donortransplantaties in nederland nog steeds niet doen waardoor het wachten alleen maar langer duurt.

Urslau
17-12-2013 om 21:12
Thuis en amk
mijn lieve man is vandaag onverwacht ontslagen uit het ziekenhuis. Hij mag nu thuis verder aansterken en verder wachten en hopen op een donor. We hopen dat hij de rest van de klachten nog wat kan laten verminderen.
amk: in Nl doen ze wel levende donortransplantaties. Dit wordt mn in Rotterdam veel gedaan. Er wordt dan een leverkwab bij de donor weggehaald en bij de ontvanger erin gezet.
Zie onderstaande link:
http://www.transplantatiestichting.nl/donatie/donatie-bij-leven/lever

amk
17-12-2013 om 21:12
urslau
Dat is fijn!!! en dan zijn ze de afgelopen paar jaar sneller gegaan dan ik dacht.
Ik ken het protocol, mijn ex man was destijds zeer actief in de patientenvereniging.
En heerlijk dat hij nu thuis is.

Urslau
18-12-2013 om 15:12
klein wereldje is het dan. Mijn schoonmoeder zou bijna de eerste levende donor in 2003 zijn geweest. Ze bleek echter niet geschikt, waardoor het pas in 2004 voor het eerst is gedaan.
Hij is wel thuis, maar of dat slim is......

gruffalo
18-12-2013 om 22:12
Mooi kaarsje
Voor mijn kleine zusje, die net genezen leek van kanker maar morgen naar de oncoloog moet. Waarschijnlijk veel uitzaaiingen. Voor morgen een heleboel stijlvolle kaarsjes voor jou zusje!

Fiorucci
19-12-2013 om 07:12
Urslau
Thuis? Jeetje, dat is niet niks. Hoe gaat dat? Kaarsje voor jullie.

Urslau
het gaat, maar niet echt van harte. Ik twijfel of hij soms ook een longontsteking heeft. Eens kijken of we hem naar de huisarts daarvoor kunnen krijgen. Ik vind hem zo kortademig en je hoort hem ook ademhalen. Lijkt mij dat er toch iets zit wat er niet hoort.
Dank voor de belangstelling.

Urslau
Gruffalo
o jakkie!! Dat klinkt mij iets te bekend voor. Een zus van een collega had ook zoiets.
Ik hoop zo dat het bij haar meevalt en er anders goed iets mee te doen is. Dat vervelende K woord ook. Sterkte voor jouw zus, jou en verdere familie. Dit is niet leuk zo vlak voor feestelijke dagen.

gruffalo
19-12-2013 om 16:12
het is inderdaad helemaal mis....vind het zo moeilijk, zo machteloos hierin...
heb thuis een grote rode kaars voor haar branden, doe er hier weer een zilveren bij.
urslau, dank. fijn dat je man weer thuis is, hopelijk is er snel een donor. een mooie dikke kaars voor jouw gezin

Urslau
20-12-2013 om 22:12
Gruffalo
In een woord BAH. Dit wil je niet met de voor velen feestelijke dagen.
Hoop voor jou dat de vele kaarsen het allemaal een klein beetje lichter maken.
Wat mij altijd helpt is van kleine dingen iets positiefs maken.
Gisteren moesten we onverwachts ook naar de EHBO. Dat betekent voor ons ruim 1,5 uur in de auto. Dit alles omdat ik manlief erg kortademig vond en de huisarts een verdacht plekje dacht te horen. Gelukkig lijkt het mee te velen. Nou ja het blijft vervelend. Het blijkt dat de grootste boosdoener zijn vele vocht is. Ja wat gek met 10 kg vocht in een paar dagen erbij. Wij hopen dat dat bij manlief even alles is. Wij waren blij dat het MAAR vocht was en geen ontsteking.
Kortom probeer van kleine positieve momenten iets moois te maken en geniet daar dan ook van.
Kunnen jullie ook samen nog iets doen of wonen jullie te ver uit elkaar?

Urslau
20-12-2013 om 22:12
even zo
Kaars erbij. Hoop dat er snel licht in de panieksituatie komt.
Ze zeggen wel eens na regen komt zonneschijn. Probeer je af en toe een zonnestraal toe te staan en probeer er dan van te genieten. Je zult zien dat het er beetje bij beetje steeds meer worden. Sterkte!!