Verlies en Verdriet
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Petra-
03-02-2009 om 23:02
Een nieuwe kaars [wordt gearchiveerd]
voor al die lieve mensen hier, voor kracht, hoop en liefde!

Dozenschuiver
23-06-2009 om 08:06
Twee kaarsjes
Twee kaarsjes naast elkaar.
Eentje voor Kaatje Heksenvet. Het verdriet is nog zo vers, wat de rest van de wereld ook mag zeggen.
De ander voor Boeb en je lief en je kinderen. Jij hoort helemaal niet in een ziekenhuis te liggen!

Petra-
23-06-2009 om 09:06
Kaarsje voor kaatje
als eerste, je zeurt niet en als tweede een grote vlam voor jou! Voor kracht om steeds mar verer te gaan op jr pad zonder Bas. Ik neem mijn petje voor je af!

Maatje
23-06-2009 om 10:06
Niet meer kan, kaatje? heel veel kaarsjes...
Weet je, ik vind dat niet 'kunnen'. Volgens mij geldt: dat moet je helemaal niet willen. Nooit meer willen.
Dat hier beneden is in mijn ogen geen discussie. Discussiëren gaat over een onderwerp met stellingen waar argumenten voor en tegen over te geven zijn. Jij geeft je gevoel weer, er is ruimte (of... er zou ruimte moeten zijn) voor ieders gevoel, zonder dat je gevoel als stelling opgevat kan worden.
Ik mag en wil niet voor jou praten, mag en wil niet voor jou invullen, maar ik wil graag weergeven wat ík zou denken 'als ik jou was' (of hoop te denken en voelen als ik jou was, want ik heb geen benul...), namelijk: mooi dat ik dit niet kan, dat ik dit wellicht nooit meer kan. Er is te veel gebeurd, te veel nooit meer goed, nooit meer zoals het was. Die muur hoeft niet meer omhoog, de scherpte hoeft niet meer terug te komen, trek je maar terug als mensen discussies verwarren met het uiten van gevoelens. Een heel natuurlijke, primaire reactie lijkt me dat, waar je veel aan hebt.
Je wordt er even een diertje van (of roofdier, bij tijd en wijle), en ja, dan moet die slaappil misschien wel om jezelf rust te geven, maar alsjeblieft, reken jezelf niet af op zo'n mooi 'mechanisme' als dit: dit is te werelds en bovendien niet zuiver, het is energie die je wilt, móet (want willen...) spenderen aan rouwen, aan krijsen om jouw lief zoals jij het zegt, zo veel als jij wilt, dus denk je in mijn ogen nu: dit kan ik niet. Wat dacht van je van: dit dóe ik niet? Nu niet en nooit meer? Vanwege de pijn, vanwege de kwetsbaarheid, maar nog veel sterker: vanwege de liefde? Ik denk veel aan je.
Liefs,
Maatje

Rafelkap
23-06-2009 om 12:06
Voor kaatje
een kaarsje en het draadje hieronder is ook al niet zo opwekkend voor jou. Laat ze maar!

Nachtmerrie
23-06-2009 om 16:06
Voor kaatje
Lieve Kaatje,
Wat moeten sommige woorden en zinnen je door de ziel heen snijden.... Ook ik wil je een steunende virtuele schouder aanbieden.

Nachtmerrie
23-06-2009 om 16:06
Voor mezelf
Ik steek nu een kaarsje voor mezelf aan.
Ik denk de laatste week regelmatig aan Kaatje... Vorige week maandag hebben wij te horen gekregen dat mijn man een verdachte zwelling heeft. Dit is gevonden na een abces dat ontstond. En de gedachte dat ik zonder hem zou moeten.............
Daarna gebeurde er iets op school waardoor er momenteel zelfs aangifte tegen mijn man is gedaan. Hij heeft een kind vastgegrepen in zijn onmacht en boosheid om onze dochter die al 6 jaar wordt gepest en werd bedreigd door dit kind.
Kortom, ook ik leef nu bij het uur en zo van uur naar uur. En natuurlijk, ook ik besef, er is altijd iemand die het erger heeft. Maar oef, wat kunnen dingen pijn doen en wat kan de tijd dan langzaam vooruit gaan...
Dus hierbij hoop, duim, bid en huil voor mijn man dat het niet al te ernstig blijkt te zijn en dat het operabel is.
Nachtmerrie

Petra-
23-06-2009 om 18:06
Voor mijn vriendinnetje
toch slecht nieuws, maar ik zal er zijn. Voor jullie een vlam met kracht!

Petra-
23-06-2009 om 18:06
Voor iedereen van Ouders Online
die het moeilijk heeft en wel een kaarsje kan gebruiken.

Petr@
23-06-2009 om 19:06
Nachtmerrie
Een dikke kaars vol hoop voor jullie, hoop dat het allemaal "goed" zal blijken te zijn...
liefs,
Petr@

Petr@
23-06-2009 om 19:06
Boeb
Een beterschapskaarsje voor jou... hopelijk is het niet ernstig waarom je in het ziekenhuis ligt!
liefs,
Petr@

Asa Torell
23-06-2009 om 20:06
Grote kaars voor boeb
Ik begin me echt een beetje zorgen te maken door de postings hierboven!

Petr@
24-06-2009 om 07:06
Sjoukje jansen
Een grote kaars vol kracht voor jouw gezin, familie en vrienden die straks afscheid van jou gaan nemen...
Petr@

saskia65
24-06-2009 om 08:06
Sjoukje
Lieve Sjoukje, vandaag het laatste afscheid en ik kan er niet bij zijn omdat mijn kinderen lichamelijk niet stabiel genoeg zijn om weg te kunnen...
Ik mis je nu al, dank je wel voor alles!!! We'll meet again...

Minerva
24-06-2009 om 09:06
Sjoukje
Sjoukje je laatste dag thuis,..... ik steek hierbij een mooie saliekaars voor je aan.
Minerva

Petr@
24-06-2009 om 09:06
Kaartje voor boeb?
Ik zou Boeb eigenlijk wel een kaartje willen sturen. Is er iemand die dat wel heeft en die kaartjes wil verzamelen of zou het via de redactie kunnen???
gr.
Petr@

Geerke
25-06-2009 om 16:06
Rij kaarsen in de hens voor kaatje
Ik lees net alles hier beneden en steek een fikse rij kaarsen in de hens, allemaal voor jou. Omdat het gewoon zo crisismoeilijk is, vooral als mensen zo bot zijn in wat ze zeggen.

Jakiro
25-06-2009 om 19:06
En ook voor nikus
Ze zit volgens mij totaal niet lekker in haar vel, dus ze verdient ze wel ff-tjes !
Jakiro

Anna
25-06-2009 om 20:06
Wederom, voor mama...
Voor jou mams omdat je zo dapper probeert de draad op te pakken na pap's overlijden en ondertussen al;
- voor het eerst zelf schoenen hebt gekocht (we weten allebei hoe gek pap op schoenen was en hoe graag hij je daarin adviseerde)
- je hebt gepind met je eigen pas, de en/of pas is voorgoed verleden tijd...
- dat je zelf naar je vriendin bent gereisd (per bus) en je je lekker door haar hebt laten verwennen in de zonnige achtertuin....
- je hebt de 1e vaderdag doorstaan zonder papa...
Mams, het gaat goed komen met je... Ik houd van je, ik mis papa ook zo en toch.....ik wil zo graag dat jij weer een klein beetje van het leven gaat genieten..
Je doet hele kleine voorzichtige stapjes, goed zo mams !
dikke knuf je dochter

Christa.
26-06-2009 om 03:06
Michael jackson
Kaars voor Michael jackson. Hij is donderdagavond om 22.00 uur Nederlandse tijd overleden. Hij is 50 geworden. Er wordt gesproken over een hartstilstand maar ook over een overdosis slaappillen.
R.I.P. Michael!
Christa.