Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

P
31-08-2012 om 18:08
Wie heeft alvast de tip voor volgend jaar ;)
Vorig jaar kregen we de tip van L'Anse Du Brick in Normandiƫ en misschien is er hier nu wel weer een gouden tipgever?
Voor volgend jaar zoeken we op dit moment 1 week iets met stacaravan of huisje op een camping met speciale aandacht voor de groep 12-15 jaar en dan vooral ook in de richting van sportieve/survivalachtige activiteiten.
We zoeken iets op max 500 km afstand van Utrecht maar Zuid-Denemarken mag ook en ook iets op max 200 km afstand van een boot naar Engeland.
Aan de hand van die week willen we nog een week maar dan iets rustigers maar dat bepalen we pas als we die ene week hebben ;-)

Tinus_p
02-09-2012 om 17:09
Ietsje verder dan 500 km
http://www.la-plage-blanche.com/ Kan ook evt via Labyrinth.

FayW
02-09-2012 om 23:09
Voetballen met leeftijdsgenoten
Dit vonden onze kinderen een van de leukste vakantieplekken; feriendorf am silbersee in frielendorf. Hadden toen ongeveer de leeftijd als jouw jongens nu. Veel leeftijdsgenoten om 's avonds mee te voetballen en rond te hangen. Huisje was lekker ruim.
Een indruk van wat er rond het vakantiepark te doen is:
http://www.tourismus-frielendorf.de/start.php?page=freizeitangebote&link=8
De rodelbaan ligt op loopafstand, het binnenbad en het hotel (met tegenwoordig een kletterpark) ook. Je zit midden in de natuur, en dichtbij mooie plaatsen.
Maar de tip van Tinus ziet er ook goed uit .

Tinus_p
05-09-2012 om 11:09
Iets meer info
P:
"Ik kan niet iets specifieks vinden voor de leeftijdsgroep 12-14 jaar, heb je daar iets meer informatie voor?"
Hmm, ik was er met labyrinth die een heel activiteitenprogramma heeft van 6 tot 66 . Kanoen, klettersteigen dat soort dingen.
'S avonds was er voor de pubers kampvuur achterop de camping, dat was geen officiele activiteit van iets of iemand maar werd gedoogd zolang de pubers elkaar heel hielden.

neteret mut
06-09-2012 om 12:09
Veel campings
in de Ardennen bieden tienerprogramma,s , je moet daar alleen wel voor betalen en meestal maar 1 dagdeel. Camping waar wij dit jaar zaten bood dingen aan als tokkelen, kajakken,"afdalen", kampvuur, paintbal. Er stonden meerdere stacaravans en huurtenten. Maar volgens mij doen veel campings in de Ardennen dit. Wij zaten op de Colinne de Rabais in Virton. Komen de Ardennen eigenlijk wel in aanmerking ivm je afstanden-eis.

neteret mut
06-09-2012 om 21:09
kijk eens bij camping international Bomal s/o of camping Bertrix. Kijk ook eens op www.campings.be , dan op provincie Luxemburg. Dan staat het rijtje waar deze 2 uitkomen, ik denk dat die passen in wat je zoekt ( al heb ik niet gekeken naar prijzen van stacaravans ed. en weet ik niet wat je budget zou zijn). Ik ben niet zelf op die campings geweest ( wel op coline de rabais)