Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

NaShA

NaShA

10-05-2013 om 22:05

Weekendje/dagje weg met alleen dochter

De mannen gaan 1 juni een weekend kamperen en dan wil ik samen met dochter (9) iets gaan doen. Ofwel een heel weekend weg, ofwel een dag of meer dagen. Ik dacht aan echt een meidending, winkelen, high tea enz. Ofwel Amsterdam ofwel Den Haag. Heeft iemand ideeen, tips, bijv voor winkels of plekken waar je een leuke high tea kan doen? Of een niet al te dure overnachtingsmogelijkheid waar een high tea te doen is meteen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bakkerswinkel

Amsterdam:
Kijk eens op de site van de Bakkerswinkel, ze hebben ook een filiaal in Amsterdam. Daar kun je ontzettend leuk high tea doen. Leuk servies, heerlijke hapjes en een leuke sfeer. Je kunt een rondvaart doen, naar de Albert Cuyp, Van Gogh museum, Rijksmuseum. Mocht je een museum leuk vinden dan kan ik je ook het tasjesmuseum aanraden. Super leuk, en de hightea daar is ook erg lekker en in een zeer bijzondere omgeving. Reserveren is een must.

Den Haag:
Even snuffelen bij het Binnenhof, langs het Paleis, Escher, genoeg te zien/doen. En dan hop de tram in richting Scheveningen voor een dagje Scheveningen. In Den Haag kun je prima winkelen, en je kunt ook even een uitstapje maken richting China Town. Waar je heerlijk kunt eten trouwens (vergeet dan wel even de kaart van je reguliere (Europese) chinees).

Hotel La Ville in Den Haag is een aanrader, ligt centraal en is wat knusser dan de grote ketens.

NaShA

NaShA

12-05-2013 om 20:05

Klinkt al goed, nog meer ideeen?

Ik kom hier al een eind mee, maar meer tips zijn welkom hoor!!

Den haag

In Den Haag zit ook een Bakkerswinkel. Zou ik wel elke dag willen eten Verder in Den Haag leuk voor een 9-jarige: Museon, Omniversum, Ooievaart (rondvaart), Museum voor Communicatie, boulevard van Scheveningen.

Veel plezier alvast wat het ook wordt!

Monique D*

Monique D*

14-05-2013 om 15:05

Wat vindt jouw dochter zelf leuk om te doen?

Heb je aan jouw dochter gevraagd of ze zelf ook leuke ideeën heeft? In Amsterdam kan je leuk winkelen. Breng een bezoek aan Artis. Wandel door het Vondelpark en genieten van wat je daar tegenkomt. Ga naar het Leidseplein en geniet van de straatartiesten aldaar. Bezoek het Nemo. Zie verder ook de ideeën van de vorige schrijvers. Waar je High Tea kan gebruiken kan ik je niet aan helpen.
Wat de overnachting betreft: je kan bijvoorbeeld een Bed & Breakfast gebruiken. Dan ben je erg goedkoop uit. Kijk maar op het Internet en je kan ook de beoordelingen zien. Als ik met mijn kinderen een weekendje weg wilde had ik altijd gebeokt bij een Bed % Breakfast. Je slaapt daar een nachtje (meestal in een gewoon huis) en je krijgt een heerlijk ontbijt en dan vertrek je weer.
Succes.

NaShA

NaShA

15-05-2013 om 16:05

Winkelen ;-)

gewoon lekker samen dingen doen, ergens eten, dat vind ze allemaal geweldig. Dus een weekendje samen in een goedkoop hotelletje of B&B en dan de stad in, ik weet zeker dat ze dat leuk vindt. Welke stad, ik denk niet dat zij een voorkeur heeft. Ik wel, ik zou het liefst naar Amsterdam gaan. Den haag vind ik op zich ook wel leuk met Scheveningen en zo, maar Amsterdam trekt me iets meer...ik ga nog even nadenken en kijken wat er mogelijk is!

NaShA

NaShA

21-05-2013 om 21:05

B&b in amsterdam

zoek ik nou niet goed of is dat echt niet onder de 100 euro te krijgen??? Dan kan ik ook in een gewoon hotel of gewoon op en neer reizen 2 dagen....

Brianna F

Brianna F

22-05-2013 om 12:05

Al één gevonden

Bij weekendjeweg staat er eentje vlakbij Leidseplein voor 49 euro voor 2p. Voor 20 euro meer heb je een ontbijt, maar ik zou lekker voor een paar euro bij hema of zo gaan ontbijten.

NaShA

NaShA

22-05-2013 om 12:05

Ik zoek dus echt verkeerd....

want de goedkoopste die ik krijg daar is 74!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.