Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tango
23-04-2020 om 14:04
Wat te doen in de zomervakantie
Omdat op vakantie gaan nu een zeer onvoorspelbare zaak is maar we in de zomer toch in ieder geval wel een weekje weg willen, zijn we ons aan het beraden wat te doen. We houden het waarschijnlijk maar bij iets binnen Nederland. Maar de vraag is, ga je nu al boeken of wacht je nog af. Verder is een beetje acceptabele bungalow echt heel prijzig in de zomerperiodes. Ik zag al bedragen van meer dan 1000 euro per week. Vind ik echt teveel. Hebben jullie tips voor iets betaalbaarders? Het hoeft niet heel luxe te zijn. Eenvoudig huisje is prima.

Jo
25-04-2020 om 15:04
De uitzondering bevestigt de regel
Pedicure mag alleen werken mits er een individuele medische indicatie voor bestaat en de beoefenaar alle hygiënevereisten kan naleven.

Jo
25-04-2020 om 15:04
@ Bo
Ooit van cynisme gehoord?
Misschien moet je de zin nog maar een keer lezen, ook in het staartje zit een kritische noot.
Ik denk het mijne over deze (intelligente) lock down. Uiteindelijk brengt een economische crisis veel indirecte corona doden.
Verder zal ik hier geen uitspraken over doen, anders krijg ik heel het forum over mij heen

Alkes
25-04-2020 om 18:04
Renata
Als er al fors bezuinigd gaat worden - wat vraag is want idee dat er na 2008 te fors bezuinigd is vindt steeds breder gehoor - dan is het niet per se de belastingbetaler die dit opbrengt. De vraag is vooral waar er bezuinigd gaat worden.
Maar ik begrijp dat jij het liever simpel houdt.

Pluk
26-04-2020 om 00:04
Kans
Hoe groot schatten jullie de kans dat we begin augustus naar de Canarische Eilanden kunnen vliegen? We hebben in december al geboekt. Ik wil eigenlijk ook wel een huisje boeken in Nederland maar wil niet straks met een dubbele vakantie zitten. Liefst wacht ik niet te lang, want de leuke plekken lopen nu snel vol.
Zelf wil ik deze zomer liever niet naar het buitenland. Geen zin om straks ineens in quarantaine op de hotelkamer te zitten en vliegen lijkt me ook niet relaxed. Maar ik kan niet zelf cancellen volgens mij. Dan ben ik in ieder geval de aanbetaling kwijt.

vlinder72
26-04-2020 om 07:04
Pluk
Je gaat niet. De Canarische eilanden blijven tot zeker oktober dicht voor buitenlanders.
Tenminste dat is het plan nu. Eerst o pen voor de locale bevolkibg, daarna voor de Spanjaarden en als alles goed gaat vanaf het 3e kwartaal voor buitenlanders.
https://www.google.com/amp/s/extra.ie/2020/04/22/news/world-news/canary-islands-holiday-irish/amp
Nu kan er nog van alles veranderen maar het klinkt als een plan

karin hoek
26-04-2020 om 09:04
Derde kwartaal
Ik weet niets over de Canarische eilanden. Maar het derde kwartaal is juli-sept. Oktober is vierde kwartaal.
Ik blijf dit jaar in Nederland, dat was ik al van plan. Mijn man en dochter zouden een droom vakantie naar Canada doen. Ik duim dat die door kan gaan, maar vrees van niet.

vlinder72
26-04-2020 om 09:04
Vierde kwartaal
Sorry. Het was nog vroeg.
De canarische eilanden zelf zegt vanaf oktober /november/december.
Nu blijft het afwachten. Ik denk dat nu nog niemand er definitiefs over kan zeggen.

Pluk
27-04-2020 om 16:04
Huisje en boot
Wij gaan er maar vanuit dat Spanje niet door gaat. We gaan een weekje kamperen en een weekje naar Friesland in een huis met een bootje. We vermaken ons voorlopig prima in de tuin, maar ik denk dat we tegen die tijd wel even toe zijn aan wat anders. Dus ik heb er wel zin in!

Phryne Fisher
27-04-2020 om 17:04
Natuurhuisje
Door alle positieve verhalen had ik eens op de site van Natuurhuisje gekeken. Misschien is er al veel vol, dus kreeg ik die niet in mijn zoekresultaat, want ik vond het nogal teleurstellend. Heel veel huisjes met weinig slaapkamers voor het aantal personen, gedeelde badkamers, algehele triestigheid en retro uitstraling. Of je moet dat leuk vinden natuurlijk, voor 100 euro per nacht.

Zomer
27-04-2020 om 18:04
Dit jaar
Slaan wij over! Ik heb geen zin om veel geld voor een huisje te betalen om alleen maar in te relaxen en verder weinig te doen. Dan zit ik liever thuis met alle faciliteiten bij de hand!
Wij hebben besloten om het geld wat we overhouden bij de vakantie van volgend jaar te doen. Hopen we dan een mooie reis te maken met het gezin!

Ad Hombre
27-04-2020 om 18:04
Phryne
Gedeelde badkamers?
Oh my god! Moet ik helaas eerlijk toegeven dat ik niet anders gewend ben!
Maar in ons natuurhuisje in de duinen hadden we wel degelijk twee badkamers. En veel natuur (waar het eigenlijk om gaat).

Ad Hombre
27-04-2020 om 19:04
Phryne
Nee, dat zou ik zeker niet willen, ook zonder corona. Ik zit in een wat duurdere categorie blijkbaar.

Pluk
Natuurhuisjes
De luxere zijn al vol. Er zijn er zelfs met eigen prive zwembad
Ik denk dat er niet zoveel huisjes met bootjes meer beschikbaar zijn in Friesland voor deze zomer. Denk dat wij een van de laatste hadden (met eigen steiger dan). Dus wie wil moet snel zijn. Het was niet uitzonderlijl duur of zo (Huisje dan, boot is prijzig).

Dendy Pearson
Pluk
Ik ben ook heel blij dat wij al hebben geboekt. Wij hebben ook een eigen steiger.

Phryne Fisher
27-04-2020 om 20:04
Zeeland
Ik had gekeken naar huisjes in Zeeland. Het noorden vind ik niet leuk, de Veluwe kennen we goed, en ik ben pas een keer in Zeeland geweest. In de week die ik zocht waren er zes, maar allemaal goedkoop. Misschien is het aanbod er sowieso kleiner dan in het noorden.

Ad Hombre
27-04-2020 om 20:04
Phryne
Of het handhaafbaar is weet ik niet maar in Zeeland hebben ze een overnachtingsverbod voor toeristen. Iets met te weinig zorgcapaciteit. Met een vrijstaande woning glip je er waarschijnlijk wel door, maar andere provincies zijn misschien wat safer.

Sinilind
29-04-2020 om 20:04
Frankrijk... en dwingeloo
Ik blijf hopen dat mijn geboekte huisje in the middle of nowhere door kan gaan, tot nu toe is het afwachten hoe de versoepeling van de maatregelen tov huurhuisjes eruit gaat zien.
Voor de zekerheid heb ik een weekje geboekt eind augustus in de buurt van Dwingeloo. Ik hou van Drenthe, het is er rustig en mijn regio is als laatste aan de beurt voor de vakantie en als laatste rerug waardoor het rustiger zal zijn. Het extra geld van de regering vooe onderwijs gaat eraan. Ach.
Sini

tsjor
30-04-2020 om 11:04
Voorrang
Ik heb een huis met een tuin en genoeg groen om me heen. Het zou mooi zijn als de mensen die nu op een flatje wonen of een appartement met maximaal een balkonnetje voorrang zouden krijgen bij het huren van een vakantiehuisje. Ik denk dat zij het harder nodig hebben dan ik.
Tsjor

Tango
30-04-2020 om 14:04
Heb ook geboekt
Via Natuurhuisje. Ik vond dat er nog genoeg te vinden was in de periode dat wij gaan, eind juli. Maar waarschijnlijk zijn wij niet zo veeleisend. We hebben gewoon een vrijstaand huisje met alles erop en eraan, midden in de bossen van Overijssel. Is een omgeving waar ik vroeger veel was, mijn opa en oma hadden daar een stacaravan waar wij ook vaak verbleven. We betalen ongeveer 600 euro per week dus vond dat nog best te doen. We gaan met z'n drieën, alleen zoon gaat mee. Dochter komt misschien een nachtje als ze wil.
Huisjes met gedeelde badkamer etc. ben ik niet tegengekomen. Dat lijkt me zeker in deze tijd ook niet wenselijk.
Dochter is aangestoken door mijn zoektocht en wil graag met een vriendin een midweekje weg in een huisje, liefst eentje met een sauna. Zij kunnen al in juni want dochter heeft nu geen school meer, vriendin ook niet. Ik vraag me af of dat kan en mag. Ze is al met die vriendin in contact vanaf het begin van de maatregelen dus ik zie er geen probleem in. Maar op de site van die vakantiehuisjes zag ik dat het alleen mag met de gebruikelijke gezinssamenstelling....

Mijntje
30-04-2020 om 15:04
Niks geboekt
Wij hebben niks geboekt, geen plannen. Huisje in Noord-Italië afgezegd.Ik hoop alleen dat ik onze zoon weer mag zien, dan wil ik daar alle tijd voor hebben.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.