Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Lieke

Lieke

10-10-2012 om 00:10

Wat mogen we niet missen in zeeland?

Komende herfstvakantie gaan wij een weekje naar Zeeland. Aangezien dit een provincie is, waar ik niet echt thuis ben, vraag ik u allen graag om tips. Wat zijn jullie favoriete plekjes in Zeeland? Mijn dank is groot :)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marinade

marinade

10-10-2012 om 01:10

Watersnoodmuseum

Dus. Indrukwekkend!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

krin

krin

10-10-2012 om 09:10

Neeltje jans

Daar zijn we laatst geweest en vonden we leuk, imposant en interessant. Met tentoonstelling over hoe het zo gekomen is, en leuke waterspeeltuin, en windmachine, en meer. Een mini-pretparkje.
Verder weet ik niet veel van Zeeland, het staat ook nog op mijn lijstje, maar ik bewaar wel warme herinneringen aan Veere, waar een van mijn favoriete oudtantes woonde.
Als ik op vakantie zou gaan in Zeeland, zou dat om de ruimte zijn, om de zee en de luchten. Veel fietsen en wandelen, dus.

sinas

sinas

10-10-2012 om 13:10

Neeltje jans wel aardig

maar ook prijzig. Mini Mundo is ook wel leuk, miniatuur Walcheren is daar in te vinden. Als je kinderen van voetbal houden is de voetbalexperience daar vlakbij ook best leuk. En verder zit daar midgetgolf in het donker, met blacklight lichten dan de banen op. Best gaaf!!
Verder is Zeeland prachtig om gewoon doorheen te rijden, vind ik persoonlijk. Hele stukken langs de zee. Kom je soms in kleine dorpjes terecht waar van alles te zien is.

Stranden en stadjes

Ik hoop dat je op het eiland Walcheren zit, want dat vind ik het mooiste eiland! Als ik eens in de zoveel jaren een weekend in Zeeland ben wil ik altijd naar Domburg, met een mooie badhotel en het brede strand. En naar Veere omdat ik dat het leukste stadje vindt. En een stadswandeling doen door Middelburg.
Met familie wel eens in miniatuur Walcheren geweest nu Mini Mundo) best aardig met een buitendeel met mini pretpark en een binnenspeeltuin.
Ik zou me richten op de leuke plaatsjes, lang wandelen op de stranden en niet zozeer op de attractietoestanden.
En misschien heb je zin om nog boeken over Zeeland te lezen? Bijvoorbeeld 1953 van Rik Launspach of De verdronkenen van Margriet de Moor (uit mijn hofod, dus wellicht haal ik titels en schrijvers door elkaar ).
Veel plezier! Ik vind Zeeland prachtig!

Haaientanden zoeken!

Naar Cadzand rijden, en strand afstruinen op zoek naar fossiele haaientanden!

Lieke

Lieke

12-10-2012 om 08:10

Super!

Bedankt voor alle tips, een aantal dingen die genoemd zijn had ik ook al bedacht, dus het is mooi om te zien dat die worden aangeraden. En we gaan sowieso veel naar het strand, lekker uitwaaien, maar staat vooral Cadzand bekend om z'n haaientanden of kan je ze overal vinden?

Haaientanden

Voor haaientanden moet je toch echt in de buurt van Cadzand zijn, en nog beter 't Zwin (vlak bij Cadzand).
Volgens de verhalen is daar een haaienkerkhof in de buurt geweest, waardoor daar regelmatig haaientanden te vinden zijn.
Ik heb in mijn jeugd vaak gezocht, maar nooit gevonden. Mijn zoon is daar nu een paar keer met mijn ouders geweest, en hij heeft of meer gelukt gehad, of kan beter zoeken (en ik vrees het laatste)

Veel plezier in Zeeland

lisbeth

lisbeth

16-10-2012 om 09:10

Aansluitend ook een vraag

wij willen deze week een dagje zeeland doen, met twee kinderen over het strand wandelen, schelpen zoeken etc. Waar kunnen we dan het beste naar toe gaan ?

Lisbeth

tja, in de herfst zou het mij niet zo uitmaken waar je naar het strand gaat. Om schelpen te zoeken en te wandelen kun je overal terecht. De mooiste stranden van NL zijn in Walcheren, bv Dishoek bij Vlissingen, en bij Westkapelle. De stranden zijn daar lekker breed.
Maar zoals gezegd, zou ik daar ik in deze tijd van het jaar niet perse naar toe rijden. Ik zou gewoon een strand nemen, wat niet al te ver autorijden is.
Scheveningen is ook altijd leuk, en mocht het koud zijn, kun je ook nog naar Sealife.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.