Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

albana
06-05-2013 om 08:05
Wat kook ik?
Wij (man en ik) gaan met 6 kinderen naar een vakantiepark aan zee met hemelvaart. Met 2 nichtjes en oudste en jongste en beiden met een vriendin die de nichtjes ook kennen.
Da's nogal een verzameling kids...We zijn met z'n 8-en dus....We hebben amper ruimte in de auto. De nichtjes worden gebracht met jongste. De rest moet bij ons in. Er moet ook nog beddegoed mee...:) (was aanbieding snappie?). Nou gaan we w.s. pas de 2de dag boodschappen doen. Wat kook ik die dagen voor al die kinderen? Iets wat alle kinderen graag eten en geen ingewikkelde dingen of waar veel kruiderij voor nodig is, wil ook wel wat tijd over houden voor gezellige dingen. Gezond eten mogen ze thuis weer doen Voor dag 1 (meenemen) heb ik bedacht:
Tomatensoep en broodjes knakworst.
Dan denk ik nog aan macaroni of spagetti....maar verder gaat mijn fantasie nog niet. En dan moet er nog 3 dagen gegeten worden :0
Iemand nog een idee?
groeten albana

toja
06-05-2013 om 08:05
Pannenkoeken?
Wij gaan ook weg met hemelvaart met de familie. Oma heeft besloten dat ze lekker pannenkoeken gaat bakken.
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Molleke
06-05-2013 om 10:05
Tips
Broodje shoarma met evt. sla er bij voor de liefhebber. Ik weet niet of er een oven in zit maar een paar pizza's in de oven?
Patat of gebakken aardappelen + salade + een stukje vlees.
Een dagje alleen brood vinden wij ook niet erg. Gewoon wat luxe broodjes. Of je maak een uitsmijter.

Jesse_1
06-05-2013 om 15:05
Dat kan niemand beantwoorden
Ik zou zeggen macaroni en dan een bolognese-achtige saus erbij, maar ik ken ook kinderen die geen pasta lusten. Sterker nog, vriendje van zoon lust geen patat. Vriendje van andere zoon lust geen knakworst.
Ik struikel dus over 'Iets wat alle kinderen graag eten'.
Maar bij ons zou zoiets neerkomen op een dag patat, een keer pasta, een keer rijst met gehaktballetjes of nasi met sate, een keer soep met broodje knakworst. En afhankelijk van het weer misschien een keer salade met stokbrood.

liora
06-05-2013 om 19:05
Nachos
Van die tortilla-schelpen die ze dan zelf vullen met op tafel: gehakt rul gebakken met uitjes, tomaat in stukjes, ijsbergsla, crème fraiche en avocado.

albana
07-05-2013 om 07:05
Oven en eters
In pricipe ken ik alle mee-eters wel zo goed dat ik ongeveer weet hoe en wat ze eten Vriendinnetje van jongste is een mieper (dat lus ik niet...wat is dat?) en vriendin van oudste eet álles. De nichtjes eten nog maar minimaal (zijn nog erg jong) en niet zo graag vlees.
Nee pannekoeken heb ik wel aan gedacht, maar dat gebak, voor zoveel...dát zie ik dus écht niet zitten. Dan wordt het minimaal 2 pakken en dat in een iniemiemiekeukentje waar we ook nog moeten zitten/verblijven.
Ik heb geen idee of er een oven inzit...dat ga ik dus uitzoeken. De pizza's lijkt me een goed idee...maar 8 (of 7) stuks??? Hoe doe je dat? Allemaal 1 voor 1 eten? Oudste had uitgevogeld dat er een barbeque bij is, dus 1 dag barbeknoeien is al op het menu :)
Dan nog een dagje patat...dat is een goed plan.
Blijft nog 1 dag over, misschien hamburgers erbij, dat is mooi makkelijk. Grrr....hoe vind ik nu uit of er een oven inzit?? (ben nu aan het zoeken op de website...kan het nog niet vinden). En ik kom er ook nog niet achter of er wel 2 koekepannen zijn (meenemen dan maar?).
Wordt wel een paar ongezonde dagen, maar laat het maar zo zijn. Daarna doen we wel weer gezond.
groeten albana

Vera*
07-05-2013 om 09:05
Worstjes
Hamburgers zijn groot en plat en nemen veel ruimte in in de pan. Als je worstjes neemt passen er meer in een pan en dat is waarschijnlijk gemakkelijker in je ienemienie keukentje.

Hanne.
07-05-2013 om 15:05
Losse onderdelen
Iets wat iedereen lust is een utopie. Ik zou vooral kijken naar 'makkelijk' en in losse maaltijd componenten (dus bv geen stamppot, maar losse aardappels en losse groenten), dan kan iedereen pakken wat hij.zij wil.
Hier is een succesverhaal pasta met spinaziesaus (diepvriesspinazie, spekjes en kruiden roomkaas) en wat rauwkost. De miepers kunnen zich dan vol eten aan pasta met niets of alleen geraspte kaas of alleen komkommer of....
Ook makkelijk salade met stokbrood (paar zakken sla, kersentomaatjes, komkommer, mais, geraspte wortel etc) wat gerookte kip, of een blikje vis oid. Wederom, de miepers eten alleen brood of alleen sla.

Jippox
07-05-2013 om 16:05
Oven?
Zo'n kant en klare gegrilde kip (of 2) die je alleen nog even hoeft op te warmen (is er oven of magnetron?). En dan salade en stokbrood erbij, of friet. Of-in plaats van die kip- kibbeling (kant en klaar van de viskar of viswinkel).
Pannenkoeken kun je ook een keer ergens gaan eten natuurlijk. Ik zou dat ook niet zien zitten om te gaan bakken voor 8 personen...

Molleke
07-05-2013 om 16:05
Eten
Ik zou ook geen pannenkoeken bakken voor zoveel personen. Je kan kant en klaar meenemen. Verder zou je een paar blikken knakworst mee kunnen nemen en een broodje hotdog maken.
Voor zo'n grote groep vind ik dus broodjes shoarma handig. Doe ik ook vaak op verjaardagen. 2 pannen met vlees en de broodjes in de broodrooster.
Vwb. pizza. Mocht je wel een oven hebben en voor Pizza gaan. Meestal passen er wel 2 in. Dan kan je de pizza's in verschillende stukken snijden, neerzetten en de volgende pizza's er weer in. Succes! Wij gaan ook een paar dagen weg maar gaan uit logeren dus er wordt goed voor ons gezorgd

P
07-05-2013 om 19:05
Grappig
Grappig dat het dan wel TWEE pakken zou moeten worden... met ons vieren hier houden we net 3 pannenkoeken over ALS we twee pannenkoekenpakken bakken en die zijn nou net het lekkerste de volgende ochtend. Nee voor pannenkoeken moet je veel te lang in de keuken staan, zeker als je geen twee pannen kwijt kunt.
Ik zou het zoeken in iets van nasi/bami met kroepoek, komkommer etc. Verder een keer patat etc halen met groente erbij (salade of groentje uit pot of gewoon appelmoes). Verder zou je nog sate en van die salades op brood kunnen doen (dus eiersalade, tonijnsalade etc) en dus bakjes saté die je even opwarmt.

Vic
07-05-2013 om 20:05
Pannenkoeken bakken
Ik vind pannenkoeken bakken juist heel rustgevend. Sowieso lijkt het mij een mooie deal dat degene die kookt niet hoeft af te ruimen en niet op de kinderen hoeft te letten Ik maak voor drie personen pannenkoeken van 1 pak, en dan blijven er nog zat over. De meeste mensen hebben aan 3 of 4 pannenkoeken echt wel genoeg.

Anneke
Wraps
Wij eten op vakantie altijd wraps. Wraps, gehakt of kipfilet, paprika's, ui, blikje mais e/o kidneybeans, tomaatjes, sla, creme fraiche, salsa, kaas. Gehakt bakken met uitje en paprika erdoor en de rest in schaaltjes op tafel. Niet altijd heb ik alle ingredienten op tafel staan.
Pasta met bolognesesaus en gehakt -> weinig kinderen die dat niet lusten.
Soep met stokbrood met wat lekkere smeerseltjes is hier ook echt vakantie-eten.
Krieltjes, hamburgers of ander makkelijk vlees, sla met tomaatjes
Pannenkoeken inderdaad.
Ik zou meenemen: zoet boterhambeleg, boter, stuk kaas, melk en jus (voor ontbijt), koekjes, drinken, fruit (tussendoor) en twee zakken bolognesesaus, 2 pakken spaghetti, gehakt (bevroren meenemen), ui en paprika (je kunt die laatste drie ook alvast thuis aanbakken en bevroren meenemen) met twee komkommers. Of drie zakken soep met een paar afbakstokbroden.

wil40
Eens met vic
Wil je er maar èèn of worden het flensjes? Je kan net zoveel pannenkoeken uit een pak halen als je maar wilt. Dat bakken is prima te doen. Eventueel vast thuis bakken en in het huisje even opwarmen. In de koekenpan, niet in de magnetron, getverdegetver. Meestal zit er geen oven in zo'n huisje, alleen klein magnetronnetje.
Ik zou vaker barbeknoeien. Die hamburgers ook op de bbq, probleem opgelost van te weinig koekenpannen. Een gourmetstel meenemen is ook handig, vergeet geen verlengsnoer. Een keer braadworstjes met krielen, groente uit pot en appelmoes. Een keer soep met stokbrood. En ik zou inderdaad een koekenpan meenemen, is wel handig met 8 personen.

neteret mut
08-05-2013 om 00:05
zijn altijd al met wat meer dan gemiddeld en als wij eens makkelijk doen en pizza's in de oven gooien doen wij het zo...Er gaan er 3 in ( hetelucht dan kan dat), verschillende smaken, als ze klaar zijn snijden we die in 4 stukken en mag iedereen er eentje pakken. We eten dan niet netjes aan tafel, maar gooien de ene lading na de andere in de oven en steeds maar weer in 4 stukken snijden en uitdelen.

albana
08-05-2013 om 09:05
Er is een oven!
Nagekeken en er zit een oven in! Jullie pizza-tactiek lijkt me erg handig...dus dat wordt het vast 1 dag. W.s. dag 2 want dan doen we boodschappen en ik vermoed dat de diepvries (in koelkast in iniemienie keukentje) niet zoveel pizza's kan bevatten :0
Wat betreft die pannekoeken...het komt denk ik ook dat ik daar ooit zeer slechte ervaringen mee heb gehad. Dat was ook een zelfde accomedatie (wel al jaren terug en ergens anders) en met de deur open waaide me het gas uit en met de deur dicht ging het brandalarm de hele tijd af....Kant en klaar eten wij nooit. De keer dat ik ze gegeten heb vond ik ze nogal zoet. En wij houden niet zo van zoetigheid...Of ligt dat aan het merk?
Voor dag 1 nemen we mee 2 soep en 3 stokbrood(afbak) en 4 knakworst. En dan nog wat voor het ontbijt(beleg) en dingen als zout, boter, melk, ranja, koffie,thee, koffiemelk, suiker... dat soort gedoe.
Moet ook nog mee afwasmiddel, theedoek, keukenhanddoek, vaatdoek pffff...dat gaat er nooit allemaal inpassen!
Wat een sukkel ben ik dat ik niet over die autoruimte heb nagedacht voordat ik jan en alleman meevroeg.
Wat betreft wraps enzo...ja lekker, maar met 3 kinderen die w.s. het gehakt niet eten hoef ik maar weinig te hebben Nee ik denk dat simpele herkenbare maaltijden beter gaat. Vandaar die hamburgers. Komt vriendin van oudste nog's aanzetten met de weersvoorspellingen die niet veel goeds voorspellen...Dus misschien gaat het barbequen wel helemaal niet lukken.
Koekepan neem ik mee voor de zekerheid. Kom er niet achter hoeveel er zijn. Wel dat de koffie gezet moet worden met de hand (opschenkfilter)...dus misschien electrische waterkoker ook maar meenemen?
Gisteravond komt jongste aanzetten met háár tas...die ongeveer genoeg bevat voor 2 weken Voor elke dag 2 handdoeken zo ongeveer...want ja die heeft ze toch écht nodig! Boos naar bed gegaan...en mopper de mopper vandaag. Hardstikke leuk...Een weekendje weg, man drukt z'n snor en houd zich wijselijk op de achtergrond. Pff ben blij als we met al die pubers en kinderen op weg zijn. Nou ja, ze hebben wel spectaculaire plannen voor zondag want nu ben ik 'moeder' van allemaal eventjes voor het weekend. Dus ik ben ook vol verwachting van al die geheimzinnigheid. Ze hebben er zelfs een speciale groepsapp voor aangemaakt waar ik dus géén lid van mag worden :)
groeten albana

neteret mut
08-05-2013 om 11:05
Albana
herkenbaar allemaal. Een weekendje weg levert ong evenveel zooi op die mee moet als bv 2 weken (zeker met pubermeisjes) is mijn ervaring.
Ik bak dus idd wel makkelijk zelf pannenkoeken, ook op vakantie in de caravan sta ik wel pannenkoeken te bakken. Heb 3 van die speciale pannenkoekenpannen, thuis gaat dat dan nog wel snel, in de caravan duurt alles wel langer want dan passen er gaan 3. Favoriet is pannenkoek aan 1 kant bakken, omdraaien, plak kaas erop en dubbelvouwen, verder bakken. Plak kaas zit dan binnenin en smelt langzaam.

Anneke
08-05-2013 om 20:05
Kant en klaar pannenkoeken
Ik blief ook geen kant en klare pannenkoeken maar de kinderen malen er niet om. De pannenkoeken van Jan zijn niet zo zoet en lijken het meeste op 'echte' pannenkoeken.

Fiorucci
09-05-2013 om 10:05
Albana
Ik denk dat de waterkoker niet nodig is, er zal toch minimaal een fluitketel staan, lijkt mij.

albana
13-05-2013 om 08:05
Wat het werd:
Wat we nu gegeten hebben:
soep+broodje knakworst
Macaroni
pizza's (zoals jullie zeiden)
en gebarbeque't in een zeer bijzondere schaal (die daar aanwezig was inclusief gebruiksaanwijzing) op de grilstand in de oven i.v.m. het weer.
En ondanks het weer was het erg leuk.
Ze hebben gegeten als dokwerkers...Na dag 1 geen problemen meer met dat lus ik nie...Zal de invloed wel zijn van vakantie en veel buiten en drukke dagen Honger maakt alle rauwe bonen zoet.
groeten albana

Vic
13-05-2013 om 10:05
Hihi
Je hebt dus eigenlijk niet gekookt. Mooi zo, want voor die paar dagen ga je natuurlijk niet moeilijk doen ;-)

albana
14-05-2013 om 08:05
Ssssttt....vic
Niet verder vertellen! In hun beleving heb ik wel gekookt. Tenslotte heb ik die macaroni opgezet )
Het ging me er maar om dat ik niet zoveel mee-eters bakken geld kwijt was aan uit eten of patat/chinees halen.
groeten albana