Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Wat is belangrijk tijdens de vakantie?

Half a twin

Half a twin

10-11-2016 om 11:11

toilet apart of extra voldoende stopcontacten

Wij gaan niet vaak in een vakantiehuisje op vakantie maar als het dan toch eens gebeurt een keer in de 5 jaar of zo dan mis ik altijd het aparte toilet of een extra toilet. Een huisje voor 6 personen met alleen een toilet in de badkamer vind ik irritant.
Zeker als je niet alleen met eigen bent maar met (schoon)ouders of zo. Staat oma onder de douche moet het kleinkind (dat nog geholpen moet worden) naar de WC. Drama kompleet als die het 10 minuten op moet houden.

Vooral in de keuken genoeg stopcontacten, zodat ik koffie kan zetten in het koffiezetapparaat en voor de kinderen thee kan maken met de waterkoker en dan niet eerst de magnetron hoef te ontkoppelen.

tictac

tictac

als er een oven is

dan ook graag ovenschalen. Wij waren de laatste keer in een huisje waar naast het benodigde aantal stoelen ook 4 krukjes stonden. Dat was best handig! Ook in de slaapkamers een stoel of krukje om je kleren op te leggen, of voldoende haakjes, dat kan ook.
Er stond een kastje met allemaal rieten mandjes erin. Ideaal voor boodschappen, maar ook handig voor spelletjes enzo.
Plankje in het toilet om spullen op te zetten. Meer dan 1 sleutel per accommodatie, zodat gezin er ook gesplitst op uit kan.

Half a twin

Half a twin

Passende filters voor koffieapparaat

We waren een keer met mijn hele familie (18 personen) in een vakantiehuis voor 20 personen. 2 vaatwassers, 4 badkamers met bad, een sauna en douches bij de sauna echt aan alles was gedacht. In de keuken stond een koffieapparaat wat je ook vaak in horeca gelegenheden ziet met zo'n groot metalen filter waar van die filters in moeten met een ronde bodem en geribbelde opstaande wanden. Heel jammer dat je die er dan niet bij krijgt. Sowieso passen je eigen meegenomen filters vaak niet en soms valt het niet mee om passende filters te kopen.

Lente

Lente

10-11-2016 om 12:11

Jammer dat die link niet mag

Tenslotte gaan deze vakantiehuizen pas in 2018 open. Het lijkt me een leuke site om te volgen hoe het zich ontwikkelt.

Forumbeheer Ouders Online

10-11-2016 om 19:11

Reclame

Beste forumdeelnemers,

Nu moet ik weer verwijzingen naar de betreffende facebookpagina verwijderen. Het is niet eerlijk ten opzichte van anderen als ik niet steeds de informatie weg haal. Ik verwijder zoveel spam en dan zou ik het nu moeten laten staan?

Een oplossing zou zijn dat iemand een mailadres in dit draadje zet waar je naar toe mag mailen voor de betreffende facebookpagina.

Als er nog een verwijzing komt zal ik het hele draadje verwijderen.

Met vriendelijke groet,

O excuses

Dat was ik. Ik vond het wel leuk om te volgen, vooral verhalen over de omgeving, de geuren van het bos en dergelijken en de plannen met de oude gebouwen en hoe dat verder gaat. Net als bij 'ik vertrek'. En niet het idee dat er nou zoveel verdiend wordt op het moment. ik zal beter opletten.:-)

Lente

Lente

10-11-2016 om 21:11

Mooie oplossing, Bienebloem mailadres?

Als mensen jouw verhaal willen volgen, kunnen we jou dan mailen om de facebookpagina te krijgen ?
Kun je hier een mailadres neerzetten?
Het mag van de redactie Met dank!

Bienebloem

Bienebloem

14-11-2016 om 10:11 Topicstarter

E-mailadres

Hoi allemaal,

Er zijn weer waardevolle tips bij gekomen! Dank daarvoor.
Inderdaad, de afweging of we honden toestaan zijn daar zijn we nog over aan het nadenken. Het vakantiehuis waar het hier om gaat krijgt een eigen omheinde tuin, dus dat zou prima zijn voor een gezin met kinderen en/of hond. Wel moeten we hier dus rekening mee houden met de inrichting zowel kidsproof als hondproof.

Als wij op vakantie gaan dan huren wij altijd een huisje, wij stuiten dan vaak ook op zaken die er niet zijn. Inderdaad, de verlichting die niet deugd, geen opbergruimte of plankjes of te weinig stopcontacten, arghhhh haha. Waar plug ik mijn telefoon dan in, in mijn neus?

Wij wonen er nu nog niet maar gaan, zodra alles klaar is, emigreren. Dus wij wonen dan op het terrein. Makkelijk met sleuteloverdracht en vragen etc. In de huisjes komt ook een informatie map, waar je alles in kunt vinden. Ik ben er al mee aan de slag gegaan, heerlijk winterklusje. :-)En ook komt er een kleine veestapel, we zijn nog aan het denken welke dieren, maar in ieder geval kippen en we denken aan 2 schapen. Een boerderij winkeltje mag dan ook niet ontbreken, voor het kopen van verse eitjes van het erf en de mogelijkheid om een boerderijontbijt te bestellen behoort ook tot de mogelijkheden. Ach, als ik er zo over schrijf kan ik niet wachten... maar we moeten nog even flink verbouwen. Deze week wordt de waterput geslagen, minimaal 30 meter diep, dus heerlijk zuiver bronwater wat je kunt drinken en ook de septic wordt geplaatst. Ja, dat was er allemaal nog niet.

We gaan wonen in een bosrijke omgeving, heerlijk dus voor de buitenmens. Maar wel binnen 15 minuten in het stadje, waar je de grote supermarkten en restaurantjes kunt vinden. Dat was voor ons dan ook een vereiste, wel het gevoel hebben dat je heerlijk afgelegen woont maar wel alle faciliteiten binnen handbereik en dat is gelukt.

Ik zal nog even mijn emailadres hier neer zetten, voor de mensen die het leuk vinden om onze Facebook pagina te volgen. [email protected]

zebra

zebra

14-11-2016 om 11:11

handig

-in geval er geen vaatwasser in komt, dan graag wel een afdruiprek en eventueel een teiltje.
-waterkoker (misten we vorig jaar op vakantie)
-koffiezetapparaat qua inhoud geschikt voor het aantal personen in het huisje
-uiteraard wifi
-rol vuilnis- en/of pedaalemmerzakken
-voldoende toiletpapier
-voldoende (kunststof) bakjes of schalen voor fruit, chips, snoep
-schaar
-voldoende bestek en borden
-zachte bezem of swiffer met doekjes voor tussentijdse stofwisbeurt
-apart toilet
-ruime douche (liefst inloop)
-niet teveel drempels
-makkelijk schoon te houden meubels

Threeboys

Threeboys

14-11-2016 om 12:11

schoon

Eigenlijk vooral dat het SCHOON is als je binnenkomt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.