Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bienebloem
08-11-2016 om 08:11
Wat is belangrijk tijdens de vakantie?
Hoi allemaal,
Wij hebben onlangs een boerderij gekocht in Slowakije en deze zijn we aan het verbouwen. We gaan 3 vakantiewoningen realiseren en 1 daarvan in het bijzonder voor gezinnen met kinderen.
Nu ben ik heel benieuwd naar wat jullie belangrijk vinden, wat mag niet ontbreken in een huisje? Ik hoor graag jullie tips!
Groetjes
Sabine

Triva
09-11-2016 om 08:11
goeie algemene punten van bieb
Dat wasrekje inderdaad en aub niet te klein!
Gordijnen die gewoon GEEN licht doorlaten, als je wel licht wil schuif je ze een stukje open.
Inderdaad een strakke inrichting met zo min mogelijk dingetjes die stof vangen en in de weg staan.
Parasol maar liever nog een gelegenheid waar je droog buiten kan zitten en zo ook in de schaduw: een overdekt terrasje is voor ons momenteel heel belangrijk. De ruimte in een huisje is soms erg klein en dan wil je vaker buiten kunnen zitten. Liever dan daar ook een lamp zodat je tot laat buiten een spelletje kunt doen of een boek kunt lezen.

vlinder72
ook veel huisjes gehuurd
Kasten met planken
goede koekenpan
voldoende bekers/glazen/borden
een huisje voor 6 personen dan ook graag een eettafel met 6 stoelen en tuinmeubilair voor 6 personen
fatsoenlijke kussens
ruimte in keukenkastjes voor boodschappen
Wifi
kurkentrekker
verder hebben wij nooit zoveel eisen. Als het maar schoon is en geen rommel. Een paar spelketjes prima maar een huis vol oude boeken, kaarsen, tierelantijntjes zit ik niet op te wachten.

Vesper Lynd
Gordijnen
Mag daar dan vitrage onder? Ik vind het zo vreselijk als het helemaal pikdonker is. Dan kom je nooit veilig naar de wc. En met het gordijn op een kier is het gelijk weer zo'n lichte streep. Ik heb dus veel liever een beetje transparante gordijnen. Niet heel dun, maar ook niet dik gevoerd.

Bienebloem
09-11-2016 om 09:11
Wauw wat een hoop reacties!
Hoi allemaal,
Bedankt voor alle goede tips! Ik heb ze genoteerd. We willen een zo groot mogelijk publiek trekken. We zitten te denken om de zolder verdieping ook te gebruiken, om hier een speelruimte en slaapkamer voor de oudere kinderen te maken. Beneden zal er dan een slaapkamer voor de ouders komen, waar eventueel een babybedje bij kan staan en dan nog een aparte kamer waar een stapelbed in komt te staan. Het huisje krijgt openslaande deuren naar de tuin die geheel afgesloten zal zijn en een stuk overdekt is zeker een goede tip!
Een wasmachine in het huisje gaat er niet komen maar de mogelijkheid om te wassen of te laten doen is er wel.
WiFi gaat er zeker komen en in de tuin willen we voldoende speelmogelijkheden maken voor de kinderen. Zandbak, glijbaan, schommel, etc.
De mogelijkheid bestaat ook om een boerderijontbijt af te nemen en ik vind het zelf ook altijd heel leuk om bij aankomst iets leuks aan te treffen, zoals verse bloemen op tafel en een mandje met wat lekkers.
Het is zo leuk om hier allemaal over na te denken en ik kan bijna niet wachten om gasten te mogen verwelkomen. Maar eerst nog even flink verbouwen. We richten ons op 2018 om dan open te gaan. Naast het vakantiehuis komen er ook nog 2 pipowagens, ook met een afgeschermde tuin.
Verder willen we elke tuin een eigen mogelijkheid geven om in de avond een vuurtje te stoken, maar maken ook 1 gezamenlijke stookplaats elders op het terrein.
Ook komt er nog een weide met schaapjes en kippen. En een moestuin waar je zelf je groente en fruit mag plukken.
Nogmaals dank voor alle goede tips en mochten jullie het leuk vinden om ons avontuur te volgen? Dat kan op onze Facebook pagina: [verwijderd door forumbeheer. Een algemene vraag voor tips wilden we nog wel goedkeuren maar reclamemaken natuurlijk niet].

Tijgeroog
09-11-2016 om 09:11
Kijk
Daar zat ik al die tijd op te wachten. De link naar de website. Zodat we allemaal, enthousiast geworden van het meedenken, weten waar we dit geweldige vakantiehuis kunnen boeken.
Of ben ik nou te cynisch?

Vesper Lynd
09-11-2016 om 10:11
Tijgeroog
Vanaf het eerste bericht is ze eerlijk geweest over haar bedoelingen, dus jouw sneer vind ik wat oneerlijk. Ik vond het een leuke vraag.

Bienebloem
Jammer
dat ik geen foto kan laten zien van mijn schrift waar ik notities in heb gemaakt. Het gaat mij om de tips die ik heb gekregen die zijn mij zeer waardevol. Wij hebben zelf geen kinderen dus ik kan lastig inschatten waar behoefte aan is...
Dat ik in ga op een vraag om de website te melden lijkt me op zich vrij logisch, toch?

Triva
Vesper
Daar nemen wij lampjes voor mee die aangaan op beweging en werken op batterijen.
Ik snap niet wat je nu met die vitrage wil eigenlijk?

AnneJ
Eerste hulp
http://www.gifwijzer.nl/
Ik zou me ook even verdiepen in de inhoud van een verbandkist en wat eenvoudige EHBO. En contact leggen met medische voorzieningen in je omgeving, hoe dat ingericht is en betaald moet worden.
Kinderen, maar ook volwassenen hebben nog weleens een ongelukje, zeker op vakantie.

Li
slaapkamer beneden
is een goed idee. Daar kan ook een gehandicapt familielid slapen ipv de ouders. Wij nemen Opa altijd mee op vakantie en het valt soms niet mee om wat te vinden voor hem. Hou daar dan wel rekening mee met de inrichting van badkamer en WC ( niet te krap) en adverteer het ook. Over geen wasmachine kun je je heen zetten, maar iets dat niet geschikt is voor gehandicapten boeken wij niet, punt!
De meesten zullen hier niet naar op zoek zijn, maar als je nou toch al een slaapkamer beneden hebt...

Bienebloem
Reactie op Li
Hoi Li,
Daar hebben we inderdaad ook aan gedacht, om het ook voor mindervalide toegankelijk te maken. We gaan eens kijken of we hier wat mee kunnen. Wel is het terrein van de boerderij nogal landelijk, dat wel zeggen, niet recht toe recht aan...

Bienebloem
09-11-2016 om 11:11
Helaas
Ik zag het net ook. Het was niet bedoeld al reclame maken, ook niet bij nagedacht dat het zo opgepakt zou worden...

Tijgeroog
Vraag
De vraag of ik te cynisch ben was overigens een hele oprechte vraag hoor.

Bienebloem
De reacties
die je daarop kreeg spreken voor zich, toch? Ik ga hier verder niet over in discussie.
Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor de gegeven tips! :-)

Tijgeroog
Bienebloem
Ik wilde alleen maar aangeven dat ik best open sta voor andere, minder cynische, meningen. (waaruit overigens bleek dat ik in ieder geval niet de enige was, maargoed). Succes met jullie vakantiewoningen.

lisbeth
09-11-2016 om 22:11
Die van mij
Worden altijd heel gelukkig van een trampoline. Ook zijn dieren populair. Honden , katten, konijnen. Scheelt ook in heimwee naar de dieren thuis.
Verder, kastruimte. Zowel voor kleding als boodschappen. Ik heb altijd te weinig ruimte. En wifi, geen wifi is een no go voor ons.
Een eigen terras vind ik belangrijk, dat ik als ik aan mijn ontbijt zit geen pottenkijkers heb. Verder inderdaad liever drie kleine slaapkamers dan twee grote.

Morgaine
10-11-2016 om 07:11
Stopcontacten
Wij zijn net een weekendje weggeweest. Was een erg leuk huis, maar we misten stopcontacten. De stopcontacten die er waren, waren al bezet door lampen, koffiezetapparaten etc.
Verder was het heel erg compleet en dat waardeerden wij zeer!
Kast vol met spellen, kast vol met films op dvd, schuur vol met skelters en ander speelgoed, tafeltennistafel, airhockey, grote trampoline. Dit was een particulier huis voor 15 personen, ik begrijp dat je niet in ieder huisje een tafeltennistafel en airhockey gaat zetten. Maar als je nog een grote gezamenlijke speelruimte hebt, dan is dat wel leuk.
Verder stond er bij iedere wastafel een pompje met zeep en waren er diverse schoonmaakmiddelen. En buiten was een flinke lading openhaardhout opgeslagen wat we konden gebruiken. Ik zag dat je bij ieder huisje een vuurplaats gaat maken. Dan is zo'n voorraad hout ook fijn! Desnoods tegen een kleine vergoeding.

Flanagan
10-11-2016 om 09:11
Geen open haard
Na een aantal keer een huis (met open haard) te hebben geboekt, boeken we tegenwoordig juist huizen zonder open haard. De gebruikers vergeten vaak de open haard schoon te vegen of doen dat met de franse slag.
Gevolg is dat de aslucht je op de keel slaat als je 's morgens de huiskamer binnen stapt.
Ik zou ook geen dieren toestaan. Niet dat ik een hekel heb aan honden, want dat heb ik niet. Maar de ervaring met hondenharen onder bed of op de stoffen bank of in uit het oog springen de hoeken of in een stofzuiger die niet werkt en naar honden haren stinkt vanwege de haren in de zak, zijn aanleiding om aan te geven geen dieren toe te laten.
Verder is een map met info uit de buurt welkom.
Ik weet niet hoe ver de woning uit de bewoonde wereld is, maar dan is het wel fijn als bezoekers de mogelijkheid hebben om bij jullie produkten zoals spaghetti of blikken soep, luiers etc. te kunnen kopen.
En een stevige schrobborstel voor het boenen van de schoenen na een boswandeling.

Gijsje
Tip! Zet een flesje wijn op tafel en eventueel bosje bloemen. Het ziet er dan meteen verzorgd uit. Liever nieuwe meubels en spullen van ikea dan oude troep wat lastig schoon te maken is. Wel warm en gezellig inrichten. Sfeerlicht etc. matras beschermer gebruiken die je kunt wassen dan blijft het bed fris. Bij ikea heb je goede! ik zou ook altijd schoobmaakmiddel en schoonmaakdoekjes/ schone dwijl achterlaten. Dan heb je meer kans dat je gasten het schoon achterlaten. Wat ik me afvraag is hoe doe je dat met de sleuteloverdracht en de beheer van de Woning? Als je het iemand anders laat doen hoeveel procent krijgt hij dan? vrienden van ons hebben een woning in het buitenland die iemand anders voor ze beheert en ze betalen daar 35 % provisiekosten voor. Dat is toch veel te veel?

Triva
honden
Je moet bedenken of waar je het huisje hebt ideaal is voor honden of niet. Als het geen ideale omgeving is kun je er voor kiezen het huisdiervrij te maken en andersom. Het ligt er ook aan wat je zelf prettig vind en of je honden hebt. Heb je die: dan geen stoffen bekleding, een tegelvloer, bedden hoog op de poten zodat je er onder kunt zuigen en geen hoekjes en gaatjes en ruimte onder meubelen etc.
Je kunt er juist geluk mee hebben, zeker als je meerdere honden toestaat. Meer dan 1 of 2 honden is maar zelden toegestaan en zo kun je meer mensen trekken. Aan de andere kant zul je de mensen die geen huisdieren willen zoals Flanagan niet trekken. Kiezen of delen maar die keus is snel gemaakt als je zelf al wel of geen hondenliefhebber bent.

tictac
10-11-2016 om 10:11
nav Triva
Als je zelf honden hebt, ga er dan niet van uit dat alle andere mensen het leuk vinden dat die honden aan ze snuffelen of gewoon los rondlopen. Wij slapen op weg naar het zuiden vaak in chambre d'hotes en het verbaast me altijd weer dat honden gewoon vrij rond lopen. Ik vind het echt niet leuk als ik in de tuin zit en er kan ieder moment een hond aankomen. Ook al doet deze niks, ziet 'ie mij niet eens, ik zit niet relaxed een boekje te lezen.

Marjoleine64
10-11-2016 om 10:11
Verlichting
En dan niet alleen maar een schemerlampje hier en daar, maar zodat je gewoon op de bank een boek of krant kan lezen, en ook in bed. En boven de eettafel, zodat je ook daar een spelletje kan spelen of een krant kan lezen 's avonds.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.