Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

silvester
23-05-2012 om 22:05
Waarom op vakantie gaan
Met de zomervakantie in zicht vragen vrienden, bekenden, familie altijd weer naar je vakantieplannen. Nu hebben wij dit jaar besloten niet op vakantie te gaan, niet om financiële redenen, maar omdat we het eigenlijk best prettig vinden om thuis te blijven. Als ik zeg dat we dit jaar lekker thuis blijven reageren mensen toch wel verbaasd.
We zijn best vaak wel op vakantie geweest, vinden het dan ook (meestal) leuk, maar ik vraag me dan ook regelmatig af wat er nu zo 'anders' is als je op vakantie bent en waarom sommige mensen het gevoel hebben op vakantie te moeten of 'er zo aan toe zijn'. Dat laatste gevoel ken ik helemaal niet, ik zou ook prima nooit meer op vakantie kunnen gaan. Heb niet het ideeën dat ik dan iets zou missen.
Toch een raar gegeven (als je het even van een afstandje bekijkt zeg maar) dat miljoenen mensen hun spullen inpakken en een paar honderd kilometer verder hun leventje voortzetten voor een paar weken in primitievere omstandigheden meestal en daar blij van worden en dat vakantie noemen...
Waarom gaan jullie wel op vakantie en zijn er meer mensen die het ook fijn vinden om juist thuis te blijven?

Irene
27-05-2012 om 20:05
Gedoe juist leuk
Ik lees hier veel dat mensen het zo'n gedoe vinden om te reizen of op vakantie te zijn met kleine kinderen. Dat heb ik eigenlijk niet zo. Leuk juist. Wij zijn ook gewoon altijd op vakantie gegaan met baby's en peuters erbij (we hebben 4 kinderen, dus dan zit je ook een behoorlijke tijd in de kleine kinderen) en dan ook gerust ver weg (Antillen, Amerika) of ingewikkeld (week in 1 huisje, reis per boot, hotel, weer reizen, ander huisje... of 5 weken rondtrekken met een camper). Zo veel leuke en waardevolle herinneringen hebben we daar allemaal aan. Juist het gedoe maakt het zo leuk. Ik verlang er ook niet naar om alleen met mijn man op vakantie te kunnen. Oh we zouden ons prima vermaken, daar niet van, maar juist het reizen met kinderen vind ik zo ontzettend leuk. Alsof je een beetje door hun ogen kunt kijken en dingen heel andere beleefd. Al die belevenissen vormen ons als gezin. Liever dan bijvoorbeeld een erfenis (in geld) na te laten, willen mijn man en ik de kinderen herinneringen en ervaringen meegeven.

+ Brunette +
27-05-2012 om 21:05
Silvester, ik snap je wel
Andere omgeving, uit de sleur, maar de hoofdreden was voor mij even pauze nemen van het slechte Nederlandse klimaat. Sinds ik op de Canarische Eilanden woon ga ik eigenlijk nooit meer met vakantie. Wel ga ik zo nu en dan naar Nederland of een paar daagjes weg naar elders in Spanje.

Pham
29-05-2012 om 22:05
Haringzakjes
Zij we gisteren naar de Wit in Schijndel geweest, bedenken we thuis dat we vergeten zijn haringzakjes mee te nemen....zucht.
Vandaag op internet gekeken, meerdere gevonden maar als je dan de verzendkosten ziet.....zijn net zo duur als die zakjes zelf....tenminste op de sites die wij gevonden hebben.
Wie weet waar je haringzakjes kunt kopen/ bestellen voor een leuke prijs. We wonen niet in de buurt van een grotere kampeerwinkel.
Pham

Spaarpotje
29-05-2012 om 22:05
Irene en haringzakjes
Irene, je reactie is me uit het hart gegrepen, ik begrijp er ook nooit iets van van dat gedoe met kinderen op reis, wij ondernemen van alles met ze, juist heerlijk.
Haringzakjes, bij de hema hebben ze zo.n rek met reisassecoires bij de kassa, ook allerlei handige zakjes. Of anders xenos, vast goedkoper. Of als je een naaimachine hebt zelf maken.

Sjansje
29-05-2012 om 23:05
Pham
Misschien bij de dijchtsbijzijnde camping-met-campingwinkel?
Of inderdaad iets als Xenos, Blokker, Hema of Action.
Bedoel je eigenlijk een zakje om de haringen in te doen of de haringen zelf?

Annet
29-05-2012 om 23:05
Als je een zakje bedoelt om ze in te doen
wij gebruiken een plastic mandje. Veel handiger dan een zakje. Zoek gewoon een mandje dat de juiste maat heeft, voordeel is dat je makkelijker de juiste haring vindt en dat iedereen ze makkelijker teruglegt op de juiste plek.

Pham
30-05-2012 om 00:05
Bedankt
voor de suggesties, kan ik wel iets mee.... en sorry dat ik in dit draadje inbreek. Had een eigen draadje willen starten, maar verkeerd gedrukt.
Pham