Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

stans verlinden

stans verlinden

02-11-2012 om 17:11

Waarheen met kerstmis

Man en ik willen met Kerstmis eruit, eerst dachten we wat langer weg te kunnen naar de zon maar helaas (O wat een luxeprobleem, ik weet het!) nu toch alleen de kerstdagen en misschien een of twee dagen langer.
Wie heeft een leuke tip? Niet te ver weg ivm met de tijd, leuk hotel, lekker eten, leuke stad?
In eigen land of België?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

03-11-2012 om 12:11

Brugge

Ja, erg toeristisch, ik weet het, maar wel heel sfeervol met feestdagen.

Ehh...open deur...

Londen? ;-)

Geen klap aan

Kerst in Londen is dooie boel hoor. Iedereen gaat naar huis.

Wat een rare reactie dirksmama

Er wonen toch 7,5 miljoen mensen, de meesten hebben echt geen 2de huis buiten Londen hoor, die blijven er toch de Kerst wel in Londen.
Stans, er zijn in de UK 2 dagen dat (bijna) alle winkels dicht zijn en dat zijn eerste Kerstdag en Nieuwjaarsdag. En op tweede Kerstdag begint een gigantische sale ;o)
Ik vind Londen rond Kerst erg sfeervol.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

04-11-2012 om 17:11

Eens met dirksmama

Ruim voor Kerst is Londen geweldig, vlak voor Kerst waanzinnig druk bij de winkels, je weet niet wat je ziet. De stoepen zijn overvol met winkelende mensen, ze golven zelfs over de rijbaan. Kerst zelf is alles dicht, op boxingday begint de sale. Daar zijn de drie dolle dwaze dagen níets bij.
Londen zou ik persoonlijk niet met kerst doen. Ga eerder, kijk of je een Messiahpassion kunt meepikken en geniet.

Rosa van der Zanden

Canterbury of de cotswolds

Canterbury is prachtig en alles te voet te doen. Ook een mooie omgeving. In de Cotswolds is alles mooi. Maar als alles dicht is met kerst, zit ik toch liever thuis.....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Advent en kerst

Adventtijd in Londen is leuk, maar met de Kerstdagen? Ik vond er echt niets aan! Vrijwel geen personeel in hotel, want iedereen wil thuis zijn. En ook de mensen die in Londen wonen zitten gewoon thuis meestal. Alles is dicht, winkels, musea. En het is meestal takkenweer.
Kerken zijn wel open atuurlijk, in de ochtend, maar wat doe je de rest van eerste kerstdag, als er nauwelijks aan eten te komen is?

Eens met Dorry, Canterbury is echt een aanrader, net als York trouwens. Een evensong in Canterbury cathedral is onvergetelijk.

stans verlinden

stans verlinden

07-11-2012 om 21:11

ben nog nooit met kerst weggeweest en winkels zijn dicht eerste kerstdag, maar is dat erg... een concert in een kerk, een sfeervol hotel, zou dat lukken in Brugge? London geweldig, maar Engeland toch liever met mooi weer denk ik, ben er nog niet uit,

4 dagen?

ik zou fijn dan nu heel snel een huisje ergens in het bos huren, wandelschoenen en warme jas mee, blokken hout voor op het vuur en lekkere dingen mee nemen die in de koelkast bewaard kunnen worden, lekker dineren ergens in een goed restaurant, filmpjes mee.

ja een bos ergens in de ardennen of zoiets als schotland, in ieder geval geen volk in de buurt maar vooral veel bos en wilde dieren.

mopperkont

mopperkont

10-11-2012 om 13:11

Ameland

wij hebben eens op Ameland kerst geviert. Toen sneeuwde het ook nog.(7 jaar geleden). Het was echt supersfeervol!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.