Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Peetje

Peetje

09-04-2013 om 10:04

Waar in londen overnachten?

hallo,

Binnenkort gaan we met het gezin naar Engeland (eind april). We verblijven in Dover, maar willen ook graag naar Londen.
Gezien de hoge treinprijzen hebben we nu bedacht om met de auto zo ver mogelijk richting Londen te gaan, dan verder met metro o.i.d. en te overnachten.
Heeft iemand een idee wat -ongeveer- een goede plek is als uitvalsbasis? Ik heb al uitgebreid op internet gezocht en hier op het forum, maar zie door de bomen het bos niet meer...

Misschien wel handig om te weten is dat we naar the London Eye gaan en dochter wil nog graag ergens winkelen.
Ik begrijp dat the National History Museum altijd erg druk is, maar die staat wel op het verlanglijstje.
We zouden ook drie dagen naar Londen kunnen, maar ik schrik nogal van de prijzen (ondanks Oysterpas).

Wie is er vaker geweest of heeft een tip?

ik hoor het graag!
groeten,
Peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-04-2013 om 13:04

In londen?

Je wil in Londen overnachten? Ik zou dan een hotel nemen bij Earls Court. Vanuit dat metrostation zit je relatief overal snel en heb je een goede verbinding met de District-, Circle- of Piccadillyline. Toen ik nog kindloos was verbleef ik in het New Aquarius op Hogarth Road. Echt Engels crisishotel (warm, niet heel netjes, heel eenvoudig ontbijt) maar wel goedkoop.
Later heb ik een hotel om de hoek gezocht op Penywern Road. Dat is een stuk beter, geen ontbijt en nog steeds niet duur. We vonden het andere hotel tè studentikoos .
Het voordeel van Earls Court is dat het op de rand van zone 1 en 2 ligt, qua hotels zit je dan wat goedkoper maar voor de metro volstaat een kaartje voor zone 1.
Rosa van der Zanden

Vic

Vic

09-04-2013 om 21:04

Dat wil ik ook weten ;-)

Ik heb een huis gehuurd in de buurt van Dover en wil een dagje naar Londen. De trein is onbetaalbaar dus nu is het plan om 'ergens in de buurt' van Londen gratis te parkeren en dan het laatste stuk per OV.
Als iemand weet waar ik dan heen moet rijden, hoor ik het graag. Ik heb al heel veel op internet gezocht, maar ik kom er niet uit met het Britse OV.

speldje

speldje

09-04-2013 om 21:04

Metro wimbledon

Wij reden naar metrostation Wimbledon. Daar zetten we de auto in de parkeergarage (was niet zo duur) en pakten daar de metro. Beviel ons erg goed.

Er was toch laatst een draadje over?

Meen ik mij te herinneren... heb ik nl op gereageerd.
Qua vervoer: parkeren in Lewisham (zuid London) en dan verder met de metro? Of juist een treinstation op de route uitzoeken en daar parkeren. Parkeren kan ook duur zijn, vergis je daar niet in. Wellicht er is ook een mogelijkheid om vanuit Dover met de bus te gaan en is dat een interessante optie?

Qua locatie voor een hotel zijn er een aantal centraal gelegen hotelwijken. Bayswater is bijv ook een mogelijkheid, of Paddington. Als je maar in de buurt (< 500 meter) van een metrostation zit (wat als het even kan nog een hub/knooppunt zit)

Peetje

Peetje

16-04-2013 om 11:04

Bedankt!

Hallo allemaal,

Excuses voor mijn verlate antwoord (nieuwe baan en heb nog geen goed ritme rondom alles).
We hebben nu een kamer in een Premier Inn (London Waterloo - Westminster Bridge), volgens mij een prima locatie voor de dingen die we willen gaan doen.
Vanuit Dover (ja, Vic, wij zitten daar ook ) met de auto en ik ga me nog bedenken of we gaan parkeren in het hotel of ergens ruim daarvoor. Iemand suggereerde Lewisham, dat lijkt me een prima plek.
En dan maar aan de Oyster kaart. Ik zal me van te voren nog eens goed verdiepen in het ov, volgens mij gaan we enorm verdwalen .

Iedereen nogmaals bedankt,
groeten,
Peetje

liora

liora

16-04-2013 om 12:04

Oyster card

Hou er rekening mee dat je deze alleen kunt opladen aan een loket van een tube station. Kies dan een niet zo druk station, anders sta je lang te wachten.

Bij de automaat kan alleen met engelse pas en niet met credit card helaas.

ppc

ppc

16-04-2013 om 14:04

Liora

ik heb 3 weken geleden mijn Oystercard nog opgeladen met een ABN Amro creditcard bij een automaat! En er zijn ook automaten waar je geld in kan doen (munten en biljetten).

liora

liora

16-04-2013 om 19:04

Oh echt??? Geweldig!!

Waarom?

De Travelcard (geldig voor zones die je wenst en per dag of meerdere dagen) bestaat ook nog steeds? Die neem ik altijd.

liora

liora

17-04-2013 om 08:04

Travelcard

Is duurder! Ik ga eind mei naar Londen met oudste zoon (hij mag gratis in het OV!) en ik ga sommige dagen misschien alleen een paar keer met de bus. Dan is een Travelcard zonde.

ppc

ppc

17-04-2013 om 16:04

Liora

tot welke leeftijd mogen kinderen gratis? Ik ga voor de grote vakantie nog een weekendje met oudste dochter, die is dan 11. Mag die ook nog gratis?

liora

liora

17-04-2013 om 17:04

Helaas

Gratis is onder de 11.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

24-04-2013 om 10:04

Peetje

Wanneer gaan jullie in Londen slapen? Als je me mailt kan ik kijken of wij thuis zijn, dan kunnen jullie de auto wel bij ons in de straat (ZO London) parkeren en kunnen wij er een oogje op houden. Vanaf het station bij ons om de hoek ben je binnen 20 minuten op Waterloo East, voor volwassenen met Oyster kost het nog geen 2.50, voor kinderen minder. Parkeerkaartje kost tussen 2 en 3 pond per dag, moeten wij dan even in de auto leggen 's ochtends. Dan staat je auto in ieder geval veilig (Lewisham heeft wat mindere buurten).
Mail maar als je interesse hebt op [email protected]. Groetjes, Jose (van November 2003 draadje ooit :-)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.