Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

thein
13-07-2010 om 12:07
Voor het eerst met gezin met auto naar frankrijk [kamperen, wat neem je mee]
We gaan voor het 1st echt kamperen in een tent, met onze 2 kids. We hebben er helemaal zin in, maar ik begin te twijfelen wat ik mee moet nemen voor de kinderen qua kleding. We gaan voor 3 weken en ik wil dit keer niet de hele kledingkast meenemen.
Ik heb een zoontje van 1,5 en een zoon van bijna 4.
Ik vroeg me af zijn de nachten koud? Ik kan me nog herinneren (toen wij nog geen kinderen hadden dat het in frankrijk zeer koud kan zijn de nachten, maar ja das dus echt ruim 7 jaar geleden) Ik zat zelf te denken aan 3 lange broeken mee en 3 lange mouwen shirt,5 pyama's en voor beide een trainingspak en dan geen jas mee (kunnen ze hun trainingsjas aan doen, of zou dit weer te koud zijn??) Verder uiteraard genoeg t-shirten,korte broeken en onderbroeken. Mijn jongste zoon slaapt nog in een slaapzak. Nu in een dunne katoenen en ik neem een deken mee, moet ik dan nog voor de zekerheid nog een dikke slaapzak meenemen?
Ow en we vertrekken rond een uurtje of 2 's nachts. Graag tips daarover. Hoe haal je je kind uit bed, wat trek je hem aan als je ze in bed legt? En neem je kleren mee, los voorin, in de auto wanneer ze 's ochtends wakker worden??

Talia
19-07-2010 om 19:07
Haha ik las het anders
Berber: Even door een handsopje en ze zijn weer fris.
Ik las ECHT: Even door een hansopje en ze zijn weer fris. Ik vond het logisch, als je het over pyjama's enzo hebt, maar had toch moeite me er een voorstelling van te maken. :)

Guinevere
19-07-2010 om 21:07
Lekker vies
Ja maar Pelle, wij hóuden van lekker vies.
Thuis gaan we in elk geval wel dagelijks in de douche, maar op vakantie vind ik dat geen lolletje. Het warme water is op, er liggen vieze haren in de douche, het is een &^%(*-douche, er staat net een rij....etc.