Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vliegen - last van mijn oren (soms)

Hoe komt het dat je de ene keer veel meer last hebt van het dalen van het vliegtuig dan de andere keer? Soms is het een enorm gesuis in de cabine (om de druk op het juiste peil te houden?) en knappen je oren haast uit elkaar, en soms voel je vrijwel niets.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

18-03-2013 om 07:03

Geen oorzaak, wel tip

Geen idee waarom het de ene keer pijnlijker/vervelender is dan de andere, ik heb er echter weinig tot geen last van. Zodra ik het voel, of merk dat ik suizen hoor, dan klaar ik mijn oren door te snuiten terwijl ik mijn neus dichtknijp. Plop, oren open, geen pijn, geen gesuis. Soms hoeft het maar 1 keer, soms meerdere keren, maar het werkt uitstekend.

Brianna F

Brianna F

18-03-2013 om 08:03

Gapen

werkt ook en de ultieme oplossing zijn speciale oordopjes voor het vliegtuig, waar een ventieltje inzit die de druk regelt. Te koop bij drogist en op het vliegveld.

Stenna

Stenna

24-03-2013 om 12:03

Neusspray

Ik heb daar altijd veel last van, en ook van hoofdpijn. Komt omdat mijn voorhoofdsholtes en bijholtes altijd nogal dichtzitten (door allergieen). Daardoor kan ik ook mijn oren bijna niet klaren (door gapen of andere technieken).
Mij helpt het erg om een half uur voor het opstijgen mijn neus flink te sprayen met Otrivin (of iets vergelijkbaars, maar niet zout water of homeopatisch: wel echt het Otrivin-achtige bestanddeel dat je niet te lang of vaak mag gebruiken. Af en toe een keertje voor het vliegen kan geen kwaad) . Zet alles lekker open en scheelt echt, ook voor je oren.

Soms

De ene keer daalt of stijgt het vliegtuig meer dan de andere keer.

bromvlieg

bromvlieg

30-03-2013 om 10:03 Topicstarter

Judith

dat lijkt me inderdaad eerder de oorzaak voor de overlast, laatst begon een vliegtuig al heel vloeg met lager vliegen en toen had ik totaal geen last.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.