Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Moppeke
04-06-2013 om 21:06
Vignet slovenie
Iemand ervaring? Er is een 7 dagen vignet en een 30 dagen. Maar als je een week gaat, je komt zaterdag aan en je rijdt de volgende week zaterdag het land weer uit, dan kom je volgens mij aan dat 7-dagen vignet net tekort.
Welke Slovenie-ganger heeft hier ervaring mee?

Lis@
04-06-2013 om 21:06
Wat wil je horen? Je kaart is 7 dagen geldig en je bent er 8 dagen dus riskeer je een boete van 300 euro en een hoop gezeik.
Als je nu op je hele reis 15 euro wilt besparen ben je verkeerd bezig in mijn ogen.
Er is wel controle aan de grens. Maar ik weet niet hoe goed ze op die vignetten letten. Ik weet wel dat er goed op gelet wordt bij aankomst Zwitserland en Kroatie.

Moppeke
06-06-2013 om 20:06
Lis@
Hoi Lisa,
Het gaat er niet om wat ik wil horen :-), maar was benieuwd naar ervaringen. Ik weet dat er streng gecontroleerd wordt.
Het gaat me ook niet om een besparing, maar mij viel die 7 dagen ineens op. Niet eerder zo over nagedacht, we gaan een week voor het eerst en ineens werd ik wakker
Die 7 dagen is een rare termijn, eerst was er alleen een maandvignet en nu hebben ze dan een 7 dagen vignet ingesteld. Als je dus een week gaat, kom je daar niet mee uit.
Verdacht slimme actie van die Slovenen misschien wel?

P
07-06-2013 om 07:06
Nou nou
Er zijn toch ook mensen die niet op vakantie gaan maar voor iets anders het land in moeten? Die zijn blij met die 7 dg kaart waar ze anders voor 30 dg moesten betalen. Logisch dat ze geen 8 dg kaart uitgeven want dan snijden ze zich inderdaad in de vingers.

Anna-
13-06-2013 om 20:06
Geen risico nemen
Wij hadden op de een of andere manier voor de grens
de afslag naar het verkooploket gemist. We gingen dus de grens over zonder vignet en een km verderop was het al raak, vette boete gekregen. Koop het dus al voor de grens in de grenslanden bij een benzinepomp.