Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

P

P

27-12-2012 om 07:12

Vakantievragen

We komen hier even niet verder, misschien kan iemand ons een duwtje geven.

Een paar maanden geleden zocht ik een camping in Noord-Fr of Zuid-België met survivalachtig vertier voor de jongens (in ieder geval die van dan 14).

Ik had een mooie gevonden (met dank!) maar op de één of andere manier trok de camping ons niet, het waren te kale plekken.

Daarna kwam het idee om naar Denemarken-Zweden te gaan maar ik krijg echt het gevoel dat oudste dingen moet gaan doen als mountainbiken, abseilen, in een tent slapen met een vuurtje en een stuk wandelen (hij doet zo mee met expeditie poolcirkel....).

Ik wil hem niet op een kamp sturen (hoewel dat ook nog een oplossing is) omdat dat los van onze vakantie moet en waarschijnlijk is dat te duur (tenzij iemand iets betaalbaars weet, daar sta ik ook voor open).

De vraag is: hoe combineren we een stacaravanvakantie voor het gezin met de droom van oudste? Ik kan en wil dit niet op de bonnefooi doen (afhankelijk van inschrijvingen op dat moment) en bij pharos of buroscandinavie of iets dergelijks gaat het toch vaak om gezinsuitjes.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Campings

Leuk, campings zoeken!
In Frankrijk:
deze is wel wat verder weg en met tentverhuur: http://www.campingembrun.com/index.html

deze wel met stacaravans: http://www.iscles.com/

In Zweden:
ook met verhuur: http://www.alevi-camping.com/

http://www.radastrand.com/du/index.html

http://www.stensjo.net/nl/kamperen-in-zweden-blekinge-karlskrona-1

In Zweden huur je ipv een stacaravan meestal een stuga. Dit is een grote, vaak comfortabele trekkershut.
en hier nog meer campings: http://rondjezweden.se/
Ik ken de campings dus niet maar zou naar een aantal ervan zo naar toe willen!

amk

amk

27-12-2012 om 10:12

Georganiseerd

kijk eens bij Estivant. Die hebben leuke actieve vakanties, volgens mij ook voor 'gewone' gezinnen.

reiziger

reiziger

27-12-2012 om 14:12

Als de vakantie niet teveel geld mag kosten (dat concludeer ik voor het gemak even uit jouw opmerking dat een kamp waarschijnlijk te duur is), kies dan niet voor Scandinavië. De dagelijkse boodschappen zijn daar echt aanzienlijk duurder dan in bijvoorbeeld Frankrijk. Wij zijn een paar keer in Scandinavië geweest, prachtig, maar je hebt wel een goed gevulde rekening nodig. Misschien iets om rekening mee te houden:-)
Verder helaas geen tips voor jullie.

P

P

27-12-2012 om 15:12

Reiziger

Daar was ik niet duidelijk. We willen dit jaar wel naar Scandinavië (we hebben Zwitserland al gehad dus we schrikken niet snel meer ergens van) omdat ik meer ben gaan werken maar DAARNAAST nog een kamp wordt waarschijnlijk te gek.

Maar dat kamp wil ik wel open houden als optie omdat de laatste zomervakantieweek van die van 14 er eentje wordt waar de rest van het gezin gewoon naar werk en school gaat.

P

P

Eltie

Helaas, wij zoeken echt wat meer comfort dan zo'n stuga. Ik wil al helemaal niet de woonkamer en slaapkamer in één ruimte.

Ik zoek dus het liefst een gewoon huisje of stacaravan op een camping ofzo waarbij ik oudste naar survivalachtige dingen kan sturen zonder dat ik mee moet. Dus niet een vlot huren en daar 2 nachten op blijven (zag ik bij pharos) maar dat zoon 2 nachten weg blijft ofzo. Verder geen mountainbikes huren en een kaart meekrijgen maar dat zoon met een groep kan mountainbiken.

Ik zoek dus een beetje luxe voor ons en een leuke vakantie voor oudste en ik vind die combinatie gewoon lastig. Het moet voor hem ook niet te kinderachtig worden, dus geen 8-10 jarigen om hem heen die niet durven, niet snel gaan etc. Het moet echt voor pubers zijn.

P

P

Kweenie, de hele site staat vol met 1-ouder en singles ;)

amk

amk

27-12-2012 om 16:12

ik kijk even verder in het lijstje voor je, dit was uit mijn hoofd. (en ik ben blond)
Maar is dit wel het type activiteiten vakantie wat je zoekt? Alleen eventueel ander gezelschap. (1 ouder gezinnen zijn wel heel leuk hoor.

Nog 2

dat is ook een lastige combinatie denk ik, enigzins luxe accomodatie met outdoor activiteiten. Die stuga's of stugors heb je ook wel met 1 of meer slaapkamers hoor. Deze 2 campings vond ik nog:
http://www.grasmarksgarden.com/NL_index.html

en http://joholm.se/index.php/nl/

activiteiten gericht op het hele gezin. Misschien kan je via de mail vragen of de activiteiten ook geschikt zijn voor een 14 jarige?

Jujube

Jujube

27-12-2012 om 18:12

Zweden niet zo duur.

Wij zijn afgelopen zomer in Zweden geweest en vonden de prijzen reuze mee vallen, Nederlands niveau qua etenswaren, benzine was zelfs goedkoper. Wij zijn o.a. een week naar Johannisholm geweest in Dalarna; amk had de link al gegeven zag ik. Zij organiseren leuke dingen, zoals kanotochten, wandelingen, boogschieten e.d. Onze dochters (toen 14 en 16) vonden het leuk. Zweden is echt een prachtig land, en zeker midden-zweden is heerlijk rustig en ruiger dan zuid-zweden.
Groet,
Jujube

Snp heeft leuke actieve familiereizen. En ik ken iemand die voor de nederlandse bergsport vereniging afgelopen zomer begeleider was op een camping in de Franse Alpen. De foto's van die vakantie waren super. Jammer dat mijn man hoogtevrees heeft anders had ik het zo voor volgende zomer geboekt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P

P

27-12-2012 om 21:12

We komen wel een stapje verder hier. Kind wil niet op kamp maar zoiets als dit is goed: http://www.rhmbuitensport.nl/site/index.cfm?act=teksten.tonen&varpag=3342

Je kunt dus in de buurt in een stacaravan verblijven en volgens mij kan ik gewoon 1 kind opgeven voor die vijf halve dagen.

Begrijpen jullie wat ik bedoel? Dat de rest van het gezin gewoon een eigen uitje kiest en dat oudste een paar middagen met leeftijdsgenoten kan doen wat hij graag doet. Dus we willen niet iets wat de rest van het gezin moet meebeleven. Dus zo'n gelegenheid in Zweden is prima, dan kan ik vast wel een prive huisje of iets dergelijks in de buurt vinden want ik weet nog niet of het de Ardennen gaan worden ;)

P

P

Sahara

Dat 'familie' schrikt mij dus af Ik hoef niet zo nodig meer dan een stevige gps wandeltocht!

P

P

Wat bedoel je met dit type activiteiten?

En ik geloof dat 1 ouder gezinnen heel gezellig zijn maar ik denk niet dat ze zitten te wachten op ons als buren ;)

Quinn Quinten

Quinn Quinten

06-01-2013 om 14:01

Zomerkamp

Wat je kan doen is gewoon gezamenlijk op vakantie naar het buitenland en alles gezamenlijk doen.
Daarnaast zou hij nog in Nederland op kamp kunnen. Mijn oudste van 13 ging vorige zomer naar Drenthe (www.tweehek.nl) avonturen voor 13 t/m 16 jarigen voor een week. Naast de activiteiten was juist de groep heel erg leuk.

Of op het moment dat jullie op vakantie gaan dat hij op kamp gaat. Met de leeftijdsgenoten daar wordt het vast een feest.
Overigens wil mijn oudste nu een ander soort kamp en zijn we aan het kijken in Noord-Holland (www.dynamitevakanties.nl)

Tijgeroog

Tijgeroog

06-01-2013 om 23:01

Nkbv?

De NKBV organiseert bergsportkampen. Dan ga je met je gezin naar een camping, daar regel je zelf je eten enzo, maar in overleg met de overige deelnemers kun je aan allemaal activiteiten meedoen. Kost maar weinig extra geld, een paar tientjes en is erg vrijblijvend, dus lijkt me erg voor jullie geschikt. Je zal alleen moeten kijken of er op de camping ook huisjes of stacaravans te huur zijn.

P

P

13-01-2013 om 10:01

Tijgeroog

Sorry maar dat is het gewoon niet, wij zijn geen bergsporters en alleen voor 1 kind dit doen zie ik niet zo zitten. Verder is het niet (?) in Scandinavië maar bedankt voor de tip.

Tijgeroog

Tijgeroog

14-01-2013 om 15:01

Maar p

Dan snap ik gewoon niet zo goed wat je wilt. Dit is juist iets waar je kind met anderen mee kan gaan op spannende avonturen terwijl de rest van het gezin z'n eigen gang gaat, en er dus geen last van heeft. Zonder dat er hele hoge kosten aan verbonden zijn. (37 euro pp voor 2 weken)
En het is niet dat ik perse wil dat je hierheen gaat maar ik had gedacht dat dit goed aansluit bij wat jullie zoeken. En dat je misschien in die richting verder zou kunnen/willen zoeken.

reiziger

reiziger

14-01-2013 om 19:01

Precies

Precies wat Tijgeroog zegt. Kijk nou gewoon eens naar die bergsportkampen van de bergsportvereniging. Het zou wel eens kunnen zijn wat jullie zoeken! (en nee, het is echt geen kamp, laat je niet afschrikken door die term).

Klopt

Ik had dit ook al aangeraden. Ik ken mensen die zo'n kamp begeleiden en dat zijn echt niet van die laten-wij-alles-samen-in-een-groep doen types.

En de snp gezinsvakanties zijn ook leuk. Je gaat dan bijvoorbeeld naar een huisje in Italie en je krijgt er een pakket bij met allemaal leuke ideeen voor een actieve vakantie. Wandelen al dan niet met GPS, fietstochten etc. In allerlei zwaartes.

En vind je dat niets dan kan je altijd nog een stacaravan boeken bij Eurocamp. Die hebben tegenwoordig ook clubs voor tieners (surflessen, raften etc.)

Nu ik daaraan denk. Wij stonden vorig jaar op een camping in de buurt bij Biarritz. Daar kon je ook leren golfsurfen. Is dat niet iets voor je zoon? Hoef je zelf niet mee te doen.

P

P

15-01-2013 om 19:01

Tijgeroog

We richten ons nu op Scandinavië en er zijn andere redenen waarom ik niet naar bergen wil waar je echte bergsporten hebt, vandaar.

P

P

25-01-2013 om 18:01

We zoeken in scandinavië ;)

amk

amk

25-01-2013 om 18:01

Maar

dit is wel het type vakantie dat je zoekt?
Dan ga ik even bij mijn scandinavie minded vrienden rondvragen voor je.

P

P

25-01-2013 om 21:01

Ik wil gewoon een normaal huisje (geen stuga) en in de buurt de mogelijkheid om oudste en eventueel jongste mee te laten doen met survivalachtige dingen die gewoon een dagje of half dagje duren en waar wij niet mee hoeven te gaan. Begrijp je? De meeste dingen regel je dan en dat doe je met het gezin of je moet iets huren voor een groep.

Zoals ik al zei is zoiets als dit in de buurt ideaal: http://www.rhmbuitensport.nl/site/index.cfm?act=teksten.tonen&varpag=3342

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.