Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Carthy

Carthy

20-12-2012 om 12:12

Vakantieplannen

Hebben jullie al vakantieplannen? of heb je al geboekt. Ik ben altijd rond deze periode al wat aan het zoeken/struinen op internet. Een optie voor de zomer is Spanje. We willen i.i.g. voor zonzeker gaan. Jullie al enige idee. Wellicht ook ter inspiratie voor mij :-)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Toevallig

Ik dacht precies hetzelfde! Vaak is de kerstvakantie het moment dat ik de zomervakantie boek.

Ik ga ook voor zonzeker en neig naar Griekenland. Ik zoek naar iets kleinschaligs zoals bij Eliza Was Here. Die hebben altijd mooie accomodaties met huurauto. Maar misschien val ik toch ook wel een keer voor iets massaals, zo'n all-in hotel of camping, waar veel bevriende gezinnen vol van zijn.

Hmmm.. misschien over een paar jaar als de kids wat ouder zijn en meer eisen hebben. Maar niks staat vast dus misschien doe ik hier wel inspiratie op (voor die leuke Borgo in Toscane die ik al jaren zoek en aan al mijn eisen voldoet)

Carthy

Carthy

21-12-2012 om 10:12

Gonniegans

Leuk! Griekenland! Wij willen na 10 jaar campings te hebben bezocht (groot, klein, 2x een boederijcamping) nu voor een hotel of app. hotel. Gewoon een keertje voor het gemak. Weinig spullen mee. Heerlijk lijkt me dat. Zien we dat jaar daarop wel weer . Dus voor ons iets totaal anders komend jaar. We zijn er nog niet uit waar naar toe maar wel naar de ZON :-)

Kerstvakantie

Traditioneel ontstaat bij ons ook in de kerstvakantie het vakantieplan. Meestal boeken we dan iets, meestal tickets en dan volgt de rest wel.
Ik zou heel graag of naar de Kroatische eilanden gaan of naar het meer van Ohrid. Of anders naar Noord-Spanje of echt ver weg naar Indonesie. Plannen genoeg. Maar ik denk dat wij op het laatste moment beslissen of we gaan en waar heen. Eerst eens kijken of er na het verhuizen nog iets van het vakantiegeld over is...
Ik kan je in elk geval Ohrid aan het meer van Ohrid zeer aanraden. Goedkope vluchten, een leuk plaatsje, mooie pensions en kristalhelder zwemwater. Veel plezier met de voorpret!

Globetrotter

Globetrotter

21-12-2012 om 14:12

Vietnam

Wij denken na over Vietnam...iemand geweest/tips?

Beertje37

Beertje37

21-12-2012 om 17:12

Vietnam is geweldig!

Heel comfortabel en heerlijk eten. Veel te zien. De mensen zijn erg gastvrij en dol op kinderen. In de zomer kan het wel veel regenen, maar het is altijd wel ergens droog. Wegen zijn niet zo goed en de treinen erg langzaam (wel erg leuk!). Wij hebben vanuit het zuiden een binnenlandsevlucht genomen naar het midden. En vanaf het middag verder gevlogen naar Hanoi.
Wat willen jullie doen in Vietnam?

beertje

Globetrotter

Globetrotter

21-12-2012 om 18:12

Beertje!

Oh, wat fijn, een ervaringsdeskundige. We willen ons concentreren op het Noorden. We willen ook een week strand. Nou ja, het idee staat in de kinderschoenen. Idee was om via Bangkok aan te vliegen omdat we door omstandigheden daar nog niet alles hebben gezien wat we wilden zien... Hebben jullie een reisverslag online bijgehouden?

Beertje37

Beertje37

21-12-2012 om 19:12

Globetrotter

Hoi globetrotter, wij zijn in het noorden alleen in Hanoi en Halong Bay geweest, omdat het nog wat te koud was. Hanoi is een hele drukke leuke stad. Probeer een hotelletje net buiten het drukke centrum te nemen. Daar is er ook nog genoeg herrie. Het eten bij Quon An Ngon is geweldig. We bestelden meestal een hele tafel vol met verschillende gerechten. Allemaal heerlijk! Je kan niet overal eten vinden, zoals in Thailand, maar in het centrum zijn genoeg leuke restaurantjes.
Boottochten voor Halong Bay, maar ook tochten naar het Noorden kun je heel goed in Hanoi regelen. De duurste en luxueuste boten zijn wel snel volgeboekt. Wij hadden een medium geprijsde tocht. Boot en hut was ok. Eten ook, maar de kapitein was in de mist zo erg verdwaald dat wij met de gps van onze telefoon de boot terug hebben moeten navigeren . Het water is erg vervuild in Halong Bay, en het is echt file varen, maar nog steeds de moeite waard. Op de eilanden in de buurt schijnen ook mooie stranden te zijn. Dat hebben wij niet gedaan omdat het toen te koud was.

Wij zijn via Hong Kong gevlogen, maar een stop-over in Bangkok is natuurlijk altijd leuk!

Ik heb een beknopt reisverslag met foto's die ik je zou kunnen mailen.
Wij gaan zeker nog een keer terug!

beertje

Ja hoor ( vakantieplannen)

Nu de kinderen niet meer meegaan, gaan we wat vaker en korter, ook al omdat ik niet zo heel veel vakantiedagen heb (man heeft er 10 meer).
In april gaan we een lang weekend naar Stockholm, in juni een lang weekend naar NL voor een huwelijksjubileum. De laatste 2 weken van juli met de caravan door Schotland trekken en wandelen. Dan in de herfst/winter nog een weekje naar de zon.
Ook willen we volgend jaar de caravan in mei en juni op een camping zetten zodat we wat vaker daar een weekend naartoe kunnen om te wandelen ( en als dat werkt misschien in de herfst ook wel weer).
Dus plannen genoeg :o)

Plannen

wij maken in de kerstvakantie altijd de plannen voor volgend jaar: waar willen we naar toe en wanneer. dan zoek ik tijdens die donkere eerste maanden van het nieuwe jaar campings en dingen die we willen zien.

Dit jaar gaan we in de meivakantie naar Italiƫ. Combinatie van (nog niet te hete) zon met mooie steden om te bezoeken.

Voor de zomer zijn we er nog niet uit. als we in mei 2 weken gaan, dan is het in de zomer max 2 weken. Dochter wil graag naar Venetiƫ maar dat is me dan veel te warm.aan de andere kant, de bergen zijn in de buurt, vinden we erg mooi.
Engeland staat ook weer op het verlanglijstje maar dan vind ik 2 weken met die dure overtocht er bij? misschien volgend jaar weer. Denemarken is ook genoemd, maar ja dat weer he?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.