Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

mik
05-08-2012 om 21:08
Vakantiepark/camping voor niet kampeerders
Net terug van een rondreisvakantie ver weg, zit ik nu alweer na te denken over de vakantie volgend jaar. Onze kinderen zijn dan 7 en 4 en we zoeken iets waarbij ze met andere kinderen kunnen spelen.
We denken nu aan een leuk vakantiepark evt camping geschikt voor jonge kinderen in een interessante omgeving. We zijn geen kampeerders, maar overwegen wellicht een luxe camping, liefst met huisjes. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het massale, het gebrek aan comfort en het soort mensen een beetje vrees (klinkt arrogant mss maar is niet zo bedoeld). Animatie hoeft niet perse maar een mooi zwembad is wel een must.
Wie heeft tips voor een leuke accomodatie, liefst met enig comfort zoals ik dat thuis ook heb (denk aan vaatwasser, leuk tuintje voor de deur). Frankrijk, Italie, Spanje.. maakt niet uit als het maar warm is.

Chippie
05-08-2012 om 22:08
Toscane
In Toscane (bv via SNP) heb je grote landgoederen met meerdere authentieke huisjes/appartementen en een gemeenschappelijk zwembad. Lijkt me perfect aan jullie eisen voldoen.
Ik vind kamperen leuk maar in het hoogseizoen vind ik het helemaal niks. De hele dag mensen om me heen. Wij hebben meerdere keren zo'n landhuis gehuurd (vaak goedkoper dan een stacaravan op een camping).

lisbeth
05-08-2012 om 23:08
Toscane
Wij zijn dit jaar naar norcenni gorasole geweest, half uurtje onder Florence. Geen huisjes maar stacaravan. Twee zwembaden, drie super restaurants. In Frankrijk is aan te raden vind ik La Brasilia en serignan Plage allebei in de languedoc. Allebei wel wat prijzig
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sandra
07-08-2012 om 12:08
Groot
Norcenni Girasole is echt een heel grote camping wel met veel prachtige voorzieningen in een super omgeving . Kijk eens bij Le Capanne in Marina di Bibona. Niet heel erg groot en super zwembad

Chippie
07-08-2012 om 23:08
Op beide campings geweest...
Norcenni is echt enorm groot. Dat is volgens mij niet wat Anne zoekt. Le Capanne is minder groot maar in het hoogseizoen wel druk, kleine plaatsen, etc. Ik denk niet dat Mik dat zoekt. Ik vind wel dat campinggasten in Toscane wat minder trainingsbroek-campinggast zijn dan elders.

lisbeth
08-08-2012 om 08:08
Ook geweest
Ook op beide campings geweest, norcenni us inderdaad mega. Echter wij lagen een beetje verscholen aan de buitenkant en hadden daar geen last van. Middenin lijkt me minder fijn. Capanne, wat kleinschaliger, animatie leuk, camping netjes. Zwembad vooral voor kleinere kinderen perfect. Maar kan druk zijn
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mik
09-08-2012 om 22:08
Dank!
Dank voor de suggesties! Ik vind die genoemde campings er super uitzien (zeker die zwembaden), maar denk toch dat wij dat daar te masaal gaan vinden. Zoiets als Chippie voorstelt is misschien wel wat, een leuke agriturismo/borgo maar dan wel eentje waar gezinnen met kinderen komen. Of een kleinschalig vakantieparkje.

Geerke
11-08-2012 om 23:08
Onze ervaringen: familierondreizen in verre landen...!
Hoi Mik,
Heb je wel eens gedacht aan familierondreizen in verre landen? Wij hebben dat nu 4x gedaan. 3x met Djoser Junior (Thailand, Ecuador en Cuba) en nu net met Baobab (Oost-Turkije). Je zoekt een familiereis op die je leuk lijkt, en dan bel je de organisatie even welke leeftijd de kinderen hebben van de andere gezinnen die zich al hebben aangemeld. Onze kinderen zijn nu 4 en net 9 en vinden het elke keer weer leuk. Het zijn altijd rondreizen, vaak in verre landen, beetje avontuurlijk, altijd op kinderen ingesteld (vaak 2 nachten in de hotels, vaak zwembadje bij het hotel, vaak dagje strand erin, enz). We zijn een keer met 4, een keer met 3 en deze keer met 2 andere gezinnen geweest. En het klikt altijd weer super met die kinderen onderling (en de volwassenen ook trouwens, je hebt toch iets gemeen met elkaar: een rondreis in een ver land met jonge kinderen, beetje avontuurlijk ingesteld, wel de luxe van hotelletjes, enz). Je hebt een Nederlandse reisleider. Het enige is dat de reizen wel wat duur zijn. Maar absoluut de moeite waard!

mik
13-08-2012 om 13:08
Wel georienteerd
Ik heb vorig jaar wel de sites van de genoemde organisaties bekeken, maar besloten dat mijn kids (6 en 3) daar nu nog iets te jong voor zijn. Het moet nu nog niet te avontuurlijk zijn, zeg maar. Bovendien vond ik voor de Afrikaanse reizen bijv. dat er veel dagen waren die vrijwel geheel in de auto werden doorgebracht. Moet misschien ook wel gezien de afstanden..
Anyway, leuk idee.. misschien voor over een paar jaar en dan nog de reis vinden die bij ons past. Als ben ik ook wel huiverig voor het groepsgebeuren, maar ja geen ervaring mee he.

Geerke
13-08-2012 om 16:08
Afrika doen wij ook nog niet, wil mijn jongste daarvoor ook nog iets ouder hebben. Bij Djoser Junior waren de afstanden nooit lang, bij Baobab waren er wel een paar wat langere afstanden bij, maar dat kan ook wel net deze ene reis zijn, dat weet ik niet, dit is de 1e keer Baobab voor ons.
En de groep, het is mooi om te zien hoe kinderen altijd wel klikken. Voor mezelf had ik bedacht als de groep niet bij ons zou passen, blijven we wat meer op onszelf. Je hoeft niet altijd alles samen te doen. Maar na 4 reizen heb ik dat nog niet meegemaakt. Dat het tegenvalt.