Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Rafelkap

Rafelkap

10-08-2012 om 19:08

Vakantiehuisje met omheinde tuin

Iemand een idee wat ik voor volgend jaar een vakantiehuisje kan vinden met een omheinde tuin? Iets met een hek eromheen. Wij hebben dit nodig om niet de hele tijd achter onze jongste aan te draven en we willen liever niet in een huisje speciaal voor gehandicapten.
Voorkeur: Duitsland, anders Frankrijk, niet al te ver.
Iemand een idee hoe ik dit soort huisjes kan vinden (ervaring? of zoektips), tot nu toe zie ik dit soort huisjes alleen voor mensen met honden :-)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Henriette123

Henriette123

10-08-2012 om 21:08

Bad bentheim

Toevallig heb ik op zoover gelezen dat op Roompot Bad Bentheim de kinderbungalows een omheinde tuin hebben. Anders misschien kijken naar parken met een kindervriendelijke bungalow en dan bellen of dat ook een omheinde tuin betekent?

Rafelkap

Rafelkap

11-08-2012 om 09:08

Henriette

Bedankt voor je reactie. Ik heb even gekeken maar dit gaat wat boven ons budget. Ik ben wel weer verder gaan googelen op kindvriendelijke bungalows en heb al eea gezien, het bestaat wel.

Iemand iets uit eigen ervaring, een huisje met omheinde tuin?

Henriette123

Henriette123

11-08-2012 om 10:08

Rafelkap

Wij hebben dit jaar geboekt via de site van bungalowS.nl; dat scheelde handerden euro`s.
Succes met zoeken.

Caravan

Je kan ook kijken naar een caravan met terras. Wij sloten het terras af door het wasrek of het deurhekje ervoor te zetten. Vastzetten met touw of een sjaaltje en klaar ben je.

Eurocamp heeft in ieder geval caravans met goede, handige terassen.

De landal parken met huisjes aan het water verhuren vaak ook wat huisjes met een afgesloten tuin.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mover

Mover

11-08-2012 om 18:08

Gites de france

Deze site heeft als zoekopdracht fenced garden!

Of huizenruil?

zie titel, heb vrienden die dit al jaren doen.

Rafelkap

Rafelkap

12-08-2012 om 09:08

Deuren

Ja Mover, daar staan ook hele leuke huisjes op! En die zoekterm opent ook weer deuren.
Een vakantiepark is niet echt wat voor ons, we maken ook geen gebruik van alle extra's, huizenruil.. tja, ik wil liever geen vreemden in ons huis en zoveel hebben we niet te bieden. Een caravan is wat klein als het slecht weer is en we binnen moeten blijven zitten, al hoeft het huis niet groot te zijn.
Maar ik ben al erg geholpen. We moeten dit jaar gewoon vroeg boeken.
Als iemand uit eigen ervaring een huisje met tuin met omheining kent, heel graag!

amk

amk

12-08-2012 om 10:08

Mag drenthe ook?

Jaren achter elkaar ben ik met mijn ouders naar het van Harte park in de buurt van Ruinen geweest. Dit is een speciaal park voor gezinnen met een kind met een beperking.
Www.vanhartevakanties.nl

Ik kan me de rolstoelraces om het midden perk nog goed herinneren. Broertjrs en zusjes werden geparkeerd in zand bak en de valide kinderen gingen racen.

Rafelkap

Rafelkap

12-08-2012 om 15:08

Misschien dat we in de toekomst zoiets gaan proberen, maar liever niet. We willen niet de hele tijd alleen maar gehandicapte kinderen en gesprekken erover Voor onze oudste zou het wel gezellig zijn, dat er ook andere kinderen komen om mee te spelen. ik houd het in gedachten.

amk

amk

12-08-2012 om 21:08

Misvatting

dat is nu juist het enige onderwerp dat vrijwel niet tersprake komt. Juist omdat iedereen jullie instelling heeft. De kinderen zijn nu eenmaal zo, klaar. Je hoeft niet steeds alles uit te leggen, geen starende blikken of geklets achter je rug om.
Wel wordt er veel makkelijker even op alle kinderen gelet. Even ben je geen buitenbeentje maar normaal.

Ik weet van mijn ouders dat dit voor hun de fijnste vakanties met het hele gezin waren, meestal kon mijn zus niet mee, hier waren we compleet. Voor mij was het vooral heel fijn dat ik niet steeds hoefde uit te leggen wat er met mijn zus aan de hand was.

Dit is een klein en veilig park, je jongste kan daardoor meer vrijheid hebben dan in een huisje met een tuin wellicht.

Het lijkt nu een beetje of ik het je door je strot wil duwen, maar ik hoop vooral dat je het niet te snel afwijst alleen omdat het op een speciaal parkje is.

In normandiƫ, schitterend huis, grote omheinde tuin

Wij hebben in de meivakantie in een huis in Normandiƫ gezeten. Het is een heel groot huis, mooi ingericht. Hoogseizoen 575 euro, dus dat lijkt me niet veel, maar ik weet natuurlijk niet je budget.
De tuin is omheind, je kan de poort afsluiten. De poort is niet te zien op de foto, maar mocht je interesse hebben dan heb ik een foto waar het hele huis op staat met de poort die je af kan sluiten.
Aan het rechter gedeelte van het huis zit namelijk ook nog zo'n laag gedeelte, dit is dan het schuurtje voor afvalscheiding en de houtvoorraad voor een houtkachel, maar het huisje heeft ook gewoon CV.
In het lage gedeelte links staat de tafeltennistafel.

http://en.gites-de-france.com/vacation-rentals-calvados-saint-vaast-sur-seulles-gite,gites14_b2012.1.1789.G.html

Rafelkap

Rafelkap

14-08-2012 om 07:08

Dank je wel, ik krijg alweer zin in vakantie zo! Mijn man dacht alleen dat het weer in Normandie niet optimaal is, dat we beter (zelfde hoogte) oostwaarts kunnen zitten.
Over Drenthe is hij al wat positiever (dat niemand over handicaps wil praten), maar eigenlijk willen wij graag in de vakantie helemaal niet praten (alleen met elkaar), voor de kinderen zou dit wel erg leuk zijn dus ik denk dat we het wel een keer uitproberen.

Ardennen

Vorig jaar daar geweest, 12 pers. huis met mooie tuin met speelfacaliteiten en idd afsluitbaar met poort.
Is naast plopsaland COO en kun je elke avond/dag naar alle shows kijken. Alleen voor de attracties heb je kaartje nodig. Mooie wandelomgeving.
http://www.risajansenchalet.nl/
Wij hadden Maison Grand Coo.
Heel mooi huis en prettig contact met de Nederlandse eigenaren, bij sleuteloverdracht.
Misschien een tip.
Gr. Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.