Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Elisa Gemani
14-01-2011 om 12:01
Vakantiebeurs gekregen!
Ik heb een vakantiebeurs gekregen! Het is een eenmalige vergoeding voor een vakantie voor alleenstaande ouders t/m 40 jaar (ik was er net op tijd bij;-) die door omstandigheden anders niet op vakantie zouden kunnen gaan. Ik ben superblij want ik ben in geen 18 jaar op vakantie geweest maar nu weet ik dus werkelijk niet waarnaartoe te gaan, hoe of wat.
De regels:
-alleen mijn reiskosten worden vergoed. Reiskosten van kinderen worden niet vergoed maar als een kind gratis mede verblijft in een vakantiehuisje bijv. mag dat wel.
-bij een vakantie in het buitenland moet het reisbureau bij ANVR of SGR zijn aangesloten.
-de vakantie moet dit jaar (2011) plaatsvinden.
-de vergoeding/bijdrage voor de vakantie is maximaal 750 Euro; dit bedrag is inclusief reiskosten en annuleringsverzekering (verplicht, ook bij last-minute). Een duurdere reis mag, maar het verschil moet je dan zelf bijbetalen. Is de reis goedkoper en zonder maaltijden dan krijg je daggeld. Is de beurs dan nog niet op dan krijg je nog maximaal 90 Euro zakgeld.
-de stichting betaalt de rekening direct aan het reisbureau. Een evt. aanbetaling moet je zelf voorschieten; die krijg je later terug.
Ik denk dat het volgend jaar zomer of kerst moet worden want alleen in die vakanties kan ik zoonlief (10) desnoods uitbesteden aan zijn oma (als oma daartoe nog in staat is gezondheidshalve tegen die tijd). Liever niet langer dan een weekje.
Aan de ene kant zou ik het ook geweldig vinden om samen met hem te gaan omdat we nog nooit samen op vakantie zijn geweest. Maar het is lastig om iets betaalbaars te vinden voor een volwassene en een kind.
Afijn, het duizelt me. Alleen of met kind, wanneer, waarnaartoe? Nederland of buitenland? Relaxvakantie puur voor mezelf om eens op adem te komen of een leuke actieve vakantie met zijn tweetjes?
Ik heb overigens niet de beschikking over een auto en verder geen financiele reserves. Wie denkt er mee??? Alvast bedankt!

vlinder72
18-01-2011 om 16:01
Rome
Ik zou als ik nu alleen ergens naar toe zou gaan naar Rome gaan.
Ik ben het met Cobi eens dat een relax vakantie heerlijk klinkt maar ik zou mij ook na een dag al gaan vervelen. En dan ga ik de kinderen missen ........
Daarom zou ik voor een stedenreis gaan. Lekker hotel boeken ergens in het centrum. Met het vliegtuig ernaar toe. Er is genoeg te zien in Rome om je niet te vervelen.
Parijs is ook leuk natuurlijk. En mocht je toch je zoon mee willen nemen. Parijs is met de trein helemaal niet duur.

Elisa Gemani
21-01-2011 om 15:01
Reactie
Bedankt voor alle reacties! Ik ben er nog steeds niet uit of ik alleen ga of met zoon. Alleen lijkt me echt heerlijk; ik mis zoon dan heus wel maar ik verveel me niet snel alleen (alleen de rust hebben en niks aan m'n hoofd hebben is een zegen in deze omstandigheden;-) en ik mis hem niet ontzettend ofzo als ik weet dat hij in goede handen is.
Ik laat het nu even rusten omdat ik teveel andere zaken aan m'n kop heb en ga er later nog eens over denken, met medeneming van jullie adviezen.
Als ik eruit ben laat ik het nog even weten!

jons
23-01-2011 om 22:01
Elisa
hee wat fijn! wat is je dit gegund, meid! En idd. of je nu alleen of met je zoon samen gaat, geniet, geniet, geniet!!!
groetjes,
Jons

Elisa Gemani
24-01-2011 om 14:01
Zelasny en jons
Zelasny en Jons, dank je;-)
Wat het ook wordt, genieten ga ik zeker!
Jons, nog bedankt voor de Kerstverrassing. Ik hoop dat jullie ook een fijne kerst hebben gehad en dat 2011 ook voor jullie een goed jaar wordt!