Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

sinas

sinas

20-03-2013 om 10:03

Vakantie naar turkije, wel of niet inenten?

In de meivakantie gaan wij 8 dagen naar Turkije. Nu horen we van alle kanten wat over inenten, hep A bijv. Is dat inderdaad nodig en verstandig? De kosten worden niet vergoed door onze verzekering weet ik al.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

20-03-2013 om 12:03

Ligt eraan

Als je naar een resort gaat en daar ook blijft is het niet echt nodig, kom je er buiten en ga je van alles bezoeken dan zou ik het wel doen.
Ik zou een combi van A + B halen. Wel na 6 maanden deze injectie eenmalig herhalen en daarna ben je in het algemeen levenslang beschermd tegen hepatitis B en minimaal 25 jaar tegen hepatitis A.. 1 keer de kosten en voorlopig geen omkijken meer naar. handig als je ook naar andere landen reist.

sinas

sinas

20-03-2013 om 12:03

Wel op een resort

Een vrij groot complex ook, bijna een dorp op zich. Het is in Alanya en hooguit dat we eens 1 of 2 keer een uitstapje maken, maar vast geen grote uitgebreide excursies.

Op zich is het natuurlijk wel beter, maar ik ben voor ons gezin ruim 200 euro kwijt voor die prikken, waarbij ik dan ook een aantal met prikangst heb, de kinderen weten nog niks van de vakantie, dus daar moet ik dan ook nog een punt aan draaien. Aan de andere kant, ik wil natuurlijk niet willens en wetens een ziekte oplopen of de kinderen blootstellen aan.

Puck

Puck

21-03-2013 om 10:03

My two cents

Better safe than sorry. Gewoon halen. Zeker de hepatitis, als je die nu haalt en binnen een jaar (??) weer ben je er voor 25 jaar vanaf. Stel dat 1 van het gezin ziek wordt, dan is die 200 euro om dat te voorkomen natuurlijk peanuts! En als je kinderen het rijksvaccinatieprogramma hebben gevolgd hoeven ze nu geen DTP meer te halen.

joer

joer

21-03-2013 om 23:03

Wij niet gedaan

Turkije is voor ons al een aantal jaren geleden. Toen was het inenten nog niet echt een hot item. Heb er toen niet echt bewust bij stilgestaan.

Maar ook als we nu zouden gaan. Zou ik het niet doen. We zijn gezond, zijn geen risicogroep, houden ons altijd goed aan de "warme landen" voorschriften: geen ijsklontjes, geen water uit de kraan. Goede hygiene enz.

Ben gewoon niet zo'n inenter. Zou ook niet kiezen voor de massale inenting voor bijv. de mexicaanse griep.

Maar doe vooral dat waar jij je goed bij voelt. Denk er bewust over na en laat je niet teveel leiden door: maar iedereen zegt dat je je moet laten inenten!

Fijne vakantie.

sinas

sinas

22-03-2013 om 21:03

Wij ook

wij drinken nooit uit de kraan, wassen goed onze handen enz enz. Maar ik lees dat je ook besmet kan raken door niet goed gewassen sla. Dan moeten we daar dus ook goed op letten.
Ik weet het echt niet, ik ben normaal ook niet zo'n prikhaler, wij zijn verder ook goed gezonde, zelden of nooit ziek, op een verkoudheidje na.

Wel hepatitis a

Ik zou wel tegen hepatitis A laten enten. Of je dat krijgt heeft niet zozeer met je eigen weerstand te maken dacht ik. Hepatitis is geen leuke ziekte. En ook in een resort kunnen mensen werken die het overdragen.

Tijgeroog

Tijgeroog

27-03-2013 om 00:03

Wel doen

Je schrijft dat jullie nooit ziek, ik neem aan dat je dat graag zo wilt houden...

http://www.lcr.nl/Landen/Turkije
Hier wordt voor iedereen hepatitis A en DTP worden voor iedereen geadviseerd. Dat is niet voor niets, dus ik zou me laten vaccineren, en er geen risico mee nemen. Dat geld is het gewoon waard voor je gezondheid.

mar

mar

27-03-2013 om 08:03

Hep a

Hep A kun je ook krijgen door te zwemmen in vervuild oppervlaktewater, ofwel de zee waar toevallig in de buurt een riool op uit komt. Een slokje water heb je zo binnen tijdens het zwemmen/spelen.

Ik zou dus wel de hep A en ook de DTP laten prikken. Kids zijn waarschijnlijk nog beschermd voor DTP, dus die zou dan alleen voor jullie zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.