Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Thursday Next
02-06-2013 om 17:06
Vakantie in schotland
Deze zomer gaan we bijna 4 weken met een kleine camper door Schotland. Wie heeft er tips over wat we moeten zien, doen en wie weet mooie campings? We zijn met 2 meiden van 7 en 11 jaar. We houden van fietsen en wandelen. Fort William en de Ben Nevis (deels) beklimmen staat al op het programma.

Shonagh43
02-06-2013 om 23:06
Ga eens naar
www.schotlandforum.nl , heel veel info te vinden.
Een goede website voor campings is http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/CampingsSchotland.htm
Misschien kom ik je nog wel tegen :-)

Shonagh43
03-06-2013 om 10:06
Mmmm
dat was een beetje een erg "kort door de bocht reactie" van me, maar op dat forum vind je echt heel veel informatie en kan je ook vragen stellen die snel beantwoord worden. En worden er tips wbt routes gegeven. Is het jullie eerste keer ? En mooi lang, kan je veel zien, het land is 5 x zo groot als Nederland en er wonen maar 5,5 miljoen inwoners, dus buiten de grote steden erg rustig.
Wij gaan de laatste jaren er met een caravan op uit en kiezen voor onze vakanties altijd de Noord Westkust, schitterend en hoe noordelijker hoe rustiger, maar Nederlanders kom je er altijd tegen
Fietsen is niet aan te raden in Schotland, er zijn bijna geen fietspaden. Mooie wandelingen vind je op de zeer uitgebreide website www.walkhighlands.co.uk. ( wij nemen zelfs een printer mee op vakantie om ze onderweg uit te printen.....)
Maar waarom doe je een poging om de hoogste berg van de UK te beklimmen ? Veel leuker om met de kinderen een lagere top te bereiken, dan halverwege om te moeten keren.
En wat vind je een mooie camping, de meeste campings liggen mooi, maar verwacht er geen kinderactiviteiten aan te treffen, misschien een eenzame schommel of wipkip en een zwembad heb ik er nog nooit gezien. Op de campingwebsite in m'n vorige post staan ook reviews.

Thursday Next
03-06-2013 om 11:06
Dank,
Wij zijn jaren geleden op fietsvakantie door Schotland getrokken, toen wel in het zuiden en midden gebleven (tot Oban ongeveer). Toen nog zonder kinderen. Op de rustige wegen was het goed te doen.
We willen ook zeker andere bergen beklimmen, Fort William willen we ook vanwege bv de stoomtrein. En als we er dan toch zijn kunnen we die berg ook wel op.
Qua campings: zwembad en animatieteam hoeft niet maar een speeltuin-achtig iets is wel fijn.
Die site walkinghiglands is precies wat ik zoek voor wandeltochten, super! Goed duidelijk de lengte en zwaarte van de tocht. De andere sites zal ik ook beter bekijken. Enne.... een meeting??

Shonagh43
03-06-2013 om 12:06
Fijn
dat ik wat heb kunnen helpen. Als je met de stoomtrein mee wilt moet je NU al kaartjes boeken( als het al niet te laat is).
Op de campingwebsite staat vaak ook wel of er iets te spelen voor de kinderen is, maar als je een beetje aan watertje zit is er altijd wat te doen, toch ?
Wij stonden vorige week nog op een camping bij FW waar de stoomtrein elke morgen "toeterend" langs kwam. De eerste morgen waren we te laat om hem goed te zien, de tweede morgen hadden we nieuwe buren met 3 jongetjes, dus ik ging ze dit evenement even vertellen. Ik voegde nog toe de "harry potter trein", toen ik terugliep hoorde ik 1 jongetje hoopvol aan zijn moeder vragen "Will Harry Potter be on it ?" haha.
Wanneer gaan jullie, wij de laatste 2 weken van juli en gaan rondtrekken in het Noordwesten, maar gaan ook nog dochter naar Inverness verhuizen, dus weten nog niet hoe het loopt. Mail me anders even op [email protected]
Zou leuk zijn, altijd leuk om Schotlandliefhebbers te ontmoeten ;)

Trix
03-06-2013 om 22:06
Nog wat tips
Ook wij zijn in onze prekinderfase op fietsvakantie in Schotland geweest, prachtig!!! Ik vond fietsen juist heerlijk daar, we zijn zelfs dwars door Edinburgh gegaan, zonder problemen . Ik bewaar erg mooie herinneringen aan oa Fort Williams, Glen Coe, Loch Ness, maar ook het eiland Arran. Schotland op 1 eiland noemen ze dat: in het zuiden palmbomen door een warme geldstroom, in het noorden kale bergen als de Highlands. Alleen al de boottochten zijn prachtig.
Ga even verder spitten in mijn geheugen, bedenken wat nog meer schitterend was

Thursday Next
04-06-2013 om 14:06
is FW dan erg toeristisch? Stonden jullie op die camping lochy holiday park, daar zitten wij nu ook naar te kijken.
Trix, Arran is inderdaad ook mooi, we kampeerden daar destijds aan een beekje dat 's nachts een rivier werd... Gelukkig waren we gewaarschuwd door de beheerder. Maar die warme geldstroom in het zuiden lijkt me ook wel wat! Vakantie is toch al duur genoeg.
Shonagh, ik mail je, wij gaan vanaf 22 juli. En verhuizen, moet ik mijn behang-gereedschap nog meenemen?

Shonagh43
05-06-2013 om 23:06
Fort william
Is inderdaad erg toeristisch en ja, wij stonden op "die" camping.
22 juli hoop ik dat de "big move" achter de rug is. Net terug van 2 dagen flathunting, een flat in pico bello staat gevonden, sterker nog, er mag zelfs niets aan gedaan worden ;), maar bedankt voor het aanbod, haha.

Shonagh43
06-06-2013 om 10:06
En thursday
op "die" camping zijn er wel 2 speeltuintjes en direct aan Loch Eil, wat eigenlijk een zee-arm is ( dus eb en vloed). Het is een terrassen camping met veel stacaravans/ chalets, maar het toergedeelte helemaal apart achteraan.

Trix
06-06-2013 om 10:06
Wij...
Wij stonden op de Glen Nevis camping, prachtige faciliteiten voor rondtoerende lichtgewichtkampeerders. Ik kan me de enorme drogers nog herinneren waar mensen hun slaapzakken in aan het drogen waren. Vanuit de camping loop je zo naar de route om de Ben Nevis te beklimmen. Hebben wij ook gedaan :)
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

bertje1
09-06-2013 om 20:06
Higlands, bos
wij hebben ook een rondtocht gedaan (camper) geweldig! campings zijn nogal saai, maar je gaat daar meestal toch niet zwemmen edinburgh moet je 1-2 dagen heen ( er is daar zo'n gezichtsbedrog museum, cool), dan naar links (west) gereden (heeeerlijk rustig!); let even bij het oversteken op en let goed op hoe je de bochten naar rechts neemt in het begin! harry potter treinbrug kun je wel overslaan. Waar je langs moet is pitlockry met of zonder r, heel gezellig stadje, je zou er zo blijven. verder een eind verder (toen we teruggingen) zijn we door de 'mountains' gegaan (hoe heet het ook al weer) waar een heel leuk park is voor kinderen.Ik denk dat het bij avimore was. (wil je er heen, wil ik wel zoeken). verder bergen beklimmen, let goed op het weer en de route. Zeg waar je heen gaat op de camping. eh... je kunt ook heel hoog,daar is het echt uitgestorven, mooi. Inverness natuurlijk (gewone stad).