Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

stans verlinden

stans verlinden

28-05-2013 om 22:05

Tjechië

We willen in juli 1 of 2 weken naar Tjechië. Liefst op de bonnefooi, slapen in hotelletjes oid. Aan te raden in het hoogseizoen? Of lopen we dan de kans dat alles vol zit?
Stans

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reuzengebergte

Wij zijn vorig jaar in het Reuzengebergte geweest (in een vakantiehuis). Het viel ons op dat er veel hotels kamers vrij hebben. Het is meer een wintersport gebied. Dus van te voren boeken hoeft volgens mij niet.
Wij gingen er heen om te wandelen wat juist in de zomer daar ook goed kan.

Annet

Annet

29-05-2013 om 10:05

Op de bonnefooi kan prima

Zoek wel even de twee landelijke vrije dagen op, ik dacht rond 5 juli. Dan is het overal extra druk.

Denk voor slaapplekken ook aan campings. Die hebben overal ook huisjes

Puck

Puck

30-05-2013 om 10:05

Kan goed

Als je naar Praag wilt dan is in het hoogseizoen boeken misschien aan te raden maar voor de rest kun je met gemak op de bonnefooi. De optie van Annet is aan te raden, die hutjes zijn heel basic verder, vaak niet eens sanitaur, dat gebruik je van de camping en je moet dan natuurlijk wel zelf koken.
Een aanrader voor wat betreft gebied vind ik het Boheems Paradijs. Zo mooi daar!

stans

stans

01-06-2013 om 19:06

Huis(je) huren

Leuk, die voorbereidingen. Welke streek mogen we niet missen? Praag gaan we in ieder geval paar dagen heen, maar verder?
Iemand ervaring met een vakantiehuis huren?

Annet

Annet

01-06-2013 om 20:06

Rondje rijden

Ik zou via Pilsen binnenkomen in Tsjechië (Karlovy Vary als eerste plek, bronnen, mooie omgeving), daarna Praag, daarna Boheems Paradijs en daarna richting Noorden (Melnik, Reuzengebergte) net wat je leuk vindt en dan via Dresden weer richting Nederland. Andersom kan natuurlijk ook.

Idee

Wij zijn een keer 2 weken in Boheems Paradijs geweest.
Inmiddels 2x 2 weken Reuzengebergte, dit beviel ons beter qua wandelen.
De laatste keer dat we gingen hebben we de vakantie afgesloten met een weekendje Praag zaterdag-maandag, overnachten in Prague - Hostel Downtown (jeugdherberg)

Alle keren geboekt via Happy home. Happy Hill beviel ons goed als uitvalsbasis voor het Reuzengebergte, dit is vlakbij Vrchlabi. Happy Hill is een klein vakantieparkje, maar er zijn genoeg huisjes te huur.

neteret mut

neteret mut

03-06-2013 om 09:06

Re ma van 3

Leuk Vrchlabi, wij hebben daar een keer op een (boeren-) camping gestaan. Een camping vol met nederlandse gezinnen met kinderen, een klein eindje naar beneden lopen was dan een riviertje/ beekje en de camping zelf head zelfs een eigen speeltuintje ( alleen veel te weinig sanitair voor het hoogseizoen). Idd goede uitvalsplek voor het Reuzengebergte. Vond het daar veel moderner dan in het Boheems Paradijs, toen is ong 10 jaar geleden. Wij hebben ook een keer een half uur ong boven Praag gekampeerd, vlak bij Theresienstad. In het kader van WO2 de moeite waard om te bezoeken.

Puck

Puck

05-06-2013 om 08:06

Grappig

Wij vonden het boheems paradijs juist mooier dan het reuzengebergte. Het idee van Annet om een rondreis te maken vind ik wel een goede tip, ze noemt stuk voor stuk toppers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.