Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Aagje Helderder
14-01-2011 om 19:01
Tiogatours?
Eindelijk gaat het er van komen, de lang gedroomde verre reis met de kinderen. We denken aan een rondreis in het westen van de USA. Al surfend op het world wide web komen we uit bij Tiogatours. Ziet er mooi uit op de website, professioneel en ze zijn volgens hun site aangesloten bij SGR en ANVR.
Is er iemand hier die ervaring heeft met deze organisatie? Zijn ze even betrouwbaar als hun website er uit ziet? Bleken alle dingen die afgesproken waren voor je reis goed geregeld? Nu ja, we horen graag ervaringen.
Alvast bedankt,
Aagje

Chippie
28-01-2011 om 12:01
Aagje
Grappig!
Qua reserveringen kun je volgens mij ook gewoon je huidige paspoortnummer gebruiken. Daar kijkt echt niemand na. Aan de andere kant, paspoorten zijn nog wel een keer geregeld. Maar, je moet echt 3 maand vantevoren klaar zitten en geen week ofzo wachten. Bovendien kun je ook je plek uitkiezen. Lekker aan de rand, bij een beekje...
Die taart is best nog wel lastig te vinden en in ons geval dus niet-te-eten. Anders hadden we ijs (uit diepvries van camper) met kaarsjes (had ik meegenomen uit NL) gegeten.
Heel veel plezier!

MCS
28-01-2011 om 14:01
Taart
Da's grappig, ik wilde juist zeggen dat het vinden van een taart niet zo'n probleem zou moeten zijn. Vrijwel elke winkel heeft een taartafdeling. Alleen, ze zijn wat anders qua uiterlijk en smaak dan wat je in NL koopt, maar ja, je bent dan ook in Amerika. In Amerika houden ze erg van cream en frosting en knalkleuren, maar als je een chocoladetaart koopt, kan je bijna niet in de fout gaan.
Lees ik het nou verkeerd of moeten jullie zelf de reserveringen maken voor de NP-en? Als je bij Tioga boekt, doen zij dat dan niet voor je? Dat lijkt mij het enige voordeel van het gebruiken van een touroperator, dat je zelf niet alles hoeft te regelen. Anders kan je net zo goed alles zelf doen. Zeker door internet en allerlei beoordelingssites kan je precies zien welke bedrijven het goed doen en welke niet. Ik bedoel, een camper en een vlucht zijn zo geboekt, maar zo te horen is een plek op een NP met een camper nog een heel gedoe. Daarom is kamperen met een tent zo fijn, vrijwel altijd plek. Zelfs in Grand Teton, Yellowstone en Glacier, waar trouwens beren rondlopen.... Brrrr, maar wel extra spannend. Of in Dinosaur NP, Utah, waar ik achteraf over las dat daar allerlei heerlijke beestjes over de grond kruipen...
Maar goed, succes met alle voorbereidingen, als je er eenmaal bent, is het allemaal meer dan waard

Shonagh
28-01-2011 om 18:01
Ik lees
met belangstelling mee. Wij gaan in april een week rond LA toeren. Eerst was de bedoeling 3 weken door California, even door omstandigheden uitgesteld tot over een paar jaar ( en dan met zijn twee-en). Dochter wordt tijdens ons tripje 21 en is gek op chocoladetaart !

Aagje Helderder
29-01-2011 om 12:01
Het leek mij ook wel zo dat taart gevonden moet kunnen worden, alleen de vraag is of het een lekkere taart is. Heb ook een tijd in Noord Amerika gewoond en heb toen wel goed kennis gemaakt met het fenomeen birthdaycake of 'welke andere gelegenheid cake' dan ook. Maar ik vind er gewoon niets aan, aan de cakes met de flitsende icings. Aan mij niet besteed.
Maar goed, een aantal campingreserveringen doet Tioga inderdaad niet, omdat dat niet schijnt te kunnen: dat moet toch gaan via je eigen credit cardnummer en dan kun je het dus het best zelf doen. Als ik het goed begrepen heb werkt het zo.
Ik blijf me aanbevolen houden voor tips.
Aagje.

Chippie
29-01-2011 om 15:01
De meeste tips van mij heb je waarschijnlijk wel gelezen. Een taart in een winkel vinden is geen probleem. Een winkel is er niet overal als je van NP naar NP rijdt. Op mijn verjaardag hebben we het bij blueberrymuffins gehouden. Kaarsje erin, klaar!
Gewoon nog een paar tips. Neem de tijd! Wij hebben bewust LA en kustweg overgeslagen. De kinderen maar wij ook hebben misschien wel het meest genoten van kampvuurtjes, 'vissen' in het riviertje, dennenappels zoeken, etc. Gewoon een middagje aankeutelen... heerlijk.
Wij boekten de ene keer een NP en de andere keer een particuliere camping met zwembad. Dan heb je geen oplaad/rioolproblemen en houd je de afwisseling erin.
De rangerprogramma's in de NP's zijn echt heel erg leuk! Zeker doen. Fietsen in Yosemite vonden wij heel erg leuk (ik zou fietsen vroeg reserveren).
Goblin Valley State Park kom je tegen tussen Moab en Bryce. Leuk om even te bekijken.
Als je voor het eerst boodschappen gaat doen, vergeet dan niet: huishoudhandschoenen voor het aan- en afkoppelen van de rioolslangen.
Wij hebben ons eigen navigatiesysteem meegenomen en daar de kaart van USA opgezet (kostte ongeveer 40 euro).
Bij elke ingang van het park heb je een visitors center. Hier haalden wij altijd een hiking map. Hiermee kun je precies zien of de wandeling ook geschikt is voor kleine kinderen. Easy - short was prima te doen voor onze kinderen. Eén keer hebben we Moderate 5 km gedaan, en ook dat ging goed (maar was niet iets voor iedere dag).