Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Cecile

Cecile

12-08-2014 om 11:08

Spullen kopen en achterlaten op vakantie

Wie koopt er spullen (zoals luchtbedden, zwembanden, batjes, badmintonracketjes, duikbrilletjes, snorkel etc.) op vakantie en laat die achter?

M.n. natuurlijk als je gaat vliegen en het niet makkelijk in je bagage past ivm omvang en/of gewicht.

En hoe makkelijk zijn jullie met het aanschaffen van dat soort dingen op vakantie als je ze niet meegenomen hebt van huis (geen plek of vergeten)?

May

May

12-08-2014 om 12:08

Gewoon gekocht..

Daar doen we in de vakantie niet moeilijk over, het luchtbed dat niet meer mee kon, hebben we weggegeven bij het zwembad..

Barvaux

Barvaux

grappig

Dit jaar hadden wij geen wasrekje en konden we onze handdoeken alleen kwijt op een brede houten balustrade die in weer en wind aan de stacaravan zat.

Omdat we er zo'n last van hadden en ik een uitklapbaar wasrek tegenkwam van 13 euro heb ik eentje gekocht met het idee die mee naar huis te nemen. Toen we weggingen bleek het ding toch niet in de auto te passen dus hebben we hem achtergelaten en we verkneukelden ons al als zou blijken dat de andere drie stacaravanhuurders na ons zouden gaan klagen omdat die lui in 79 WEL een wasrek hebben en zij niet

Normaal doen we het niet maar we gaan ook nooit met een vliegtuig op vakantie.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

Nee nooit eigenlijk

Ik maak het wel passend.

Zo komt mijn jongste nu om in de zwemvleugels. Op vakantie een paar gekocht en laatst bij een logeerpartijtje weer. En thuis hebben we ook nog een flinke voorraad en zwemt ie meestal met zwemkurken. Ook de gekochte luchtbedden en emmertjes voor bij het strand gaan gewoon op de grote stapel.

Ooit gaat het weer weg, dat wel. Meestal ter vervanging van iets ouds of ik geef het weg.

weggeven

Bij vliegen: Als het een goedkoop luchtbedje of opblaasspul betreft, dan geven wij dat meestal weg. Andere kids zijn daar wel weer blij mee.

Maar als we met de auto gaan dan pas het altijd wel in de auto.

Maar de actie van Barvaux had ik ook zomaar kunnen doen

Het boeit me nooit zo erg, als ik het niet kan meenemen en een ander is er happy mee, who cares.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-08-2014 om 16:08

Niet weggooien

Ik laat zulke spullen gewoon achter bij het zwembad. Heeft een ander er nog lol van.

Wat wij wel doen is oude spullen meenemen met het doel het op het vakantieadres weg te gooien. Met name oude broeken( jongste), ondergoed, sokken en oude handdoeken. Scheelt een hoop was als we weer thuis zijn.

kan wel

Dit jaar toevallig twee aangeschafte huishoudkrukjes weggegeven omdat ze niet meer in de auto pastten. Aangeschaft omdat er pubers door de veel te goedkope action campingstoelen waren gezakt. Voordat ik ontdekte hoe ik de rest van de stoelen met een tentharingtouwtje strategisch kon beschermen.
Maar in het verleden heb ik ook wel campingspullen 'geerfd'. Als je het niet weg kan geven op je plek kun je het naast de vuilcontainer zetten. Ook op de camping zijn er altijd wel mensen die iets kunnen hergebruiken.

Puck

Puck

13-08-2014 om 08:08

Idd AnneJ

Zo zijn wij in 2000!!! aan onze campingtafel gekomen en hij doet het nog steeds helemaal perfect.
Goede spullen die ik niet meer mee naar huis wil nemen zet ik dan bij de afvalcontainer met een briefje erbij van: wie dit wil hebben mag het meenemen.

Cecile

Cecile

13-08-2014 om 09:08

Speelgoed

Goed om te lezen dat velen makkelijk hierin zijn. Bedankt.

Ik doelde zelf meer op (water)speelgoed voor de kinderen. Twijfelde zelf of we nou van alles moeten kopen op vakantie of daarin zuinig moeten doen (helaas, thuis vergeten, dan maar niet hier bijkopen). Maar na lezing van jullie reacties toch maar wat gekocht:-) en veel plezier van!

En als het op de terugweg niet past geven we het weg. Overigens hebben we dat ook wel eerder gedaan en zijn zo zelf aan een leuke zwemband (grote) gekomen.

voorkeuren in mee terug nemen

Wij hebben tijdens de kampeer vakantie aangeschaft: een bak om levensmiddelen droog te bewaren, de vouwkrat met gaten liet teveel water en beestjes door. Drie chloorbrilletjes, tjonge wat doen die fransen veel chloor in het water, veel te veel houtskool voor onze kleine barbecue.

Tijdens het inpakken kijken we dan welke aanschaffen nuttig zijn voor een volgend jaar en de aanschaffen die relatief veel gekost hebben. Die bak en chloorbillen zijn mee terug gegaan. Die houtskool niet, dat hebben we weggegeven aan de buren.

Verder kijk ik ook altijd nog even na of er in mijn levensmiddelen iets zit dat narigheid kan veroorzaken. Dat doosje eieren heb ik ook weggegeven, in een eerder jaar wel eens thuis gekomen met alle keukengerei en boodschappen onder de opgedroogde gebroken eieren. Dan denk ik echt: voorkomen is beter dan genezen.

Annet

Annet

13-08-2014 om 11:08

Tip voor LiesK.

Er zijn dunne koeltassen die je in een vouwkrat zet (zelfde vorm). Die kun je helemaal dicht ritsen. Ideaal voor levensmiddelen. De koelfunctie doet er niet toe.
Wij hebben die van ons al drie vakanties gebruikt. Kost een paar euro.

Vera*

Vera*

13-08-2014 om 11:08

Eieren

Eieren die eventueel over zijn kook ik zodat wij op de terugweg een hard gekookt ei op een broodje kunnen leggen.
Op de heenweg doe ik dat ook.

Annet

Annet, dank voor de tip. Als deze krat aan zijn eind is kunnen we dat overwegen. Die vouwkrat was ook al niet zo best meer, de bak die we kochten was een redelijk goedkope oplossing die weer jaren mee kan.

Eieren koken

Was een optie geweest als het niet zo vreselijk had geregend, dat schijnt voor ons bij de standaard voorwaarden te horen, kletterende regen vanaf 04.00 uur 's morgens tot we drijfnat in de auto zitten, dan breekt de zon door, nu al voor het derde jaar op rij. Maar ondanks dat kijken we terug op een hele mooie reis door Normandie.

Yura

Yura

09-09-2014 om 11:09

Moeite

Ik heb er altijd moeite mee om dingen achter te laten ofzo, stukje opvoeding denk ik. Inmiddels zijn de kinderen te groot voor een emmertje en een schepje, maar we hebben het inderdaad wel eens gehad met een vliegvakantie dat we het daar hadden gekocht, ik heb het toen wel achtergelaten, maar deed wel pijn. Ik laat het dan ook wel bij het zwembad achter of geef het aan andere mensen met kleine kinderen. Dit jaar hebben we een rondreis in Amerika gemaakt en wat werkelijk iedereen dan doet is bij aankomst een koelbox kopen en die blijft dan ook achter. Wij hebben hem in ons laatste hotel achter gelaten, hopenlijk kan het kamermeisje of een collega er nog wat mee, maar die komen misschien inmiddels om in de koelboxen die al die Europeanen achter laten. Ik vond het echt zonde, nog wel even overwogen om hem in te checken als 4e koffer, want een andere koffer viel binnen de normen voor handbagage, maar dat was toch iets te omslachtig, dan kregen we zoveel bagage per persoon, dat je geheid ergens iets belangrijks juist vergeet.

carootje

carootje

09-09-2014 om 13:09

oude handdoeken

Briljant idee: oude handdoeken mee op vakantie! (hoop dat ik die kan onthouden tot volgend jaar!)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.