Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Teuntje

Teuntje

29-12-2016 om 21:12

Reisverzekering

Triva

Triva

02-01-2017 om 07:01

maar

Hoe kunnen de premies totaal 16 miljard zijn en het eigen risico plus eigen bijdrage 6 miljard? Ik neem aan dat de zorgtoeslag niet in de premies zit? De meeste mensen betalen toch mac 1/4 van hun premies aan eigen risico/eigen bijdrage?

Triva

Eigen bijdrage staat los van eigenrisico.

Triva

Triva

02-01-2017 om 12:01

ik weet wat het verschil is maar ik vind 16/6 miljard een vreemde verdeling. Hoe kom je aan die cijfers en zit de zorgtoeslag al in die 16 miljard?

Triva

Ik weet niet meer wat mijn oorspronkelijke bron was, maar hier staat het eea nog gedetailleerder uitgewerkt:
http://www.allezorgvergoedingen.nl/index.php/zorg-in-nl/het-huidige-zorgsysteem-in-nederland#Financiering

De premies van 16 miljard is exclusief verrekening zorgtoeslag.
Die 6 miljard eigenrisco en eigenbijdragen klopt inderdaad niet. Dat is slechts 3 miljard. De andere 3 miljard komt ook nog eens uit de algemene middelen. (Hoewel er bij de WLZ ook nog een post van 2 miljard eigen bijdragen is).

Uit het hetzelfde artikel: de gemiddelde zorguitgaven per volwasse: meer dan €5K aan premies en belastingen per jaar.

Triva

Triva

02-01-2017 om 15:01

Trots...

dat ik zomaar zie dat getalletjes niet kunnen kloppen

Bedankt voor het terugzoeken. Je kon bijna uitrekenen dat het ongeveer de helft moest zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.