Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Longland

Longland

02-03-2016 om 12:03

Reis naar westkust Amerika. Diverse vragen

USA reizigster

USA reizigster

13-03-2016 om 21:03

Noname

"Ik wilde ook met mijn twee dochters van 12 en 16 jaar een rondreis maken in het westen van de VS en vroeg me af of er ergens al rondreisroutes te downloaden zijn met daarbij de namen van geschikte hotels die ik dan zelf vooraf boek. Een compleet verzorgde reis gaat vaak in een moordend tempo en misschien is de reisgoedkoper door vlucht, huurauto en hotels zelf te boeken? Heeft iemand daar ervaring mee hier?"

Wij hebben via een reisorganisatie geboekt (Amerikaonline) en dan kan je zo lang als je wilt op plekken blijven. Dus als je het niet wilt, heb je geen moordend tempo. Wij zijn trouwens erg tevreden over die reisorganisatie (onderdeel van Riksja, hebben ook allerlei andere landen).

Een tijdje geleden zag ik hier op OO ook een draadje voorbij komen van iemand die zelf de rondreis had geboekt (ik geloof in Canada). Toen vervolgens een familielid ziek was of stierf moest ze zelf al die hotels gaan annuleren. Dat was voor haar reden om voortaan niet meer zelf alles te boeken. Was nl. heel veel gedoe. Als je via een reisorganisatie boekt is 1 berichtje voldoende. Ik geef het maar even mee ter overweging, naast het feit dat het ook wel makkelijk is als een reisorganisatie dingen voor je boekt.

lennest

lennest

21-03-2016 om 17:03

camper?

Wij hebben een camper gehuurd, och, dat was zo fijn! Gewoon met rijbewijs B. De campings in de USA zijn er echt op ingericht, soms super de luxe soms heel basic, maar altijd goed. Geen gedoe met koffers sjouwen, aan het begin van de vakantie berg je alles op in de camper en klaar. Onderweg een kopje koffie of lunchen? Geen probleem. Grote koelkast, dito vriezer, goed bed, veel ruimte, badkamertje met toilet, grote voorraad tank voor water en een tank voor het afval; we konden zeker drie dagen doorkomen zonder aan te vullen of te lozen.
Je ziet een mooi plekje, hup, camper aan de kant. Qua rijcomfort doen de campers niet onder een personen auto. De laatste week hebben we een auto gehuurd, dat leek ons handiger in SF. We hadden het beter niet kunnen doen. Rondom SF zijn veel campings met een bustour naar SF, ook hop on hop off.
De afstanden zijn heftig in Amerika, beperk jezelf tot een bepaald gebied of neem voor lief dat je veel achter het stuur zit.
Wij hebben een reisgids gekocht (bij ANWB) met meerdere routes plus een campinggids. Dan kom je toch langs de highlights, maar je bent vrij om te gaan/staan waar je wilt. We hadden niet één camping vooraf geboekt, was ook niet nodig. Zo 's middags tegen een uur of 3 gaan rondkijken voor een camping, we hebben maar één keer op een stuk asfalt gestaan, maar we hebben ook in de natuur tussen de herten gekampeerd, ook op een camping naast de Grand Canyon, op de strip in Las Vegas, echt, je vindt op de meest rare plaatsen nog wel een camping. Prijzen tussen $5 en $ 70 per nacht (laatste was in Monterey Bay, in de heuvels, prachtig!) Vergeet hier het aquarium niet, zo mooi!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.