Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Anna
05-01-2013 om 23:01
Overstappen londen en even de stad in?
We kunnen op weg naar onze vakantiebestemming een tussenstop maken in Londen en dan evt. voor 4 uur en 15 min overstaptijd kiezen.
Is dat voldoende om de luchthaven af te gaan en even de stad in te gaan (leuk voor de kinderen om het even te zien)?
Andere optie is 6 uur. Als 4 uur 15 min te kort is, is dat dan wel voldoende?
En als je de reis in een keer (tot Londen en door naar eindbestemming) geboekt hebt, moet je dan in Londen nog je bagage zelf vervoeren of wordt het doorgelabeled en kan je dus zonder gedoe met bagage even de stad in?

Tinus_p
06-01-2013 om 14:01
Krap
4h15 is krap. Ik vermoed dat het om vliegveld Heathrow gaat, en dan heb je al meer dan een uurtje nodig om ergens te komen. Zelfs 6 uur is niet echt veel.
Waarheen vlieg je verder? Houd er rekening mee, dat je voor veel intercontinentale vluchten op tijd aanwezig moet zijn -zeker richting VS.
Ga gewoon zelf eens naar London, zo duur is dat niet met Easyjet ofzo.
Bagage wordt eigenlijk standaard doorgelabeld.

Mover
06-01-2013 om 15:01
Doorlabelen
Het doorlabelen van bagage gebeurt standaard als je met DEZELFDE maatschappij doorvliegt naar je eindbestemming.
Het gebeurt dus niet als je met (bv) KLM naar London vliegt, en met BA naar de USA!
Verder weet ik niet in hoeverre je van de luchthaven af kan (weer door douane en terug) bij een overstap. Misschien moet je wel in transit blijven? Dat zou je dus ook nog even moeten/kunnen navragen. 4 uur lijkt me sowieso te krap, tenzij je zeer ervaren en bekend met de stad/openbaar vervoer ter plaatse etc. bent. (Brrr, ik zou er de zenuwen van krijgen dat ik mijn volgende vlucht zou missen....)

koffiekwast
06-01-2013 om 17:01
Te kort
hoe lang 4 uur ook lijkt - het is absoluut te weinig om de stad in te gaan. Ook 6 uur is niet echt een optie. Eer je uit je eerste vlucht stapt ben je vaak al een half uur verder. Dan moet je meestal ook nog naar 1 van de andere terminals voor je aansluitende vlucht - dus daar ben je ook weer even zoet mee. En zoals Tinus al zegt, een 3 kwartier van te voren begint men over het algemeen al met boarden en moet je dus in de buurt van de gate zijn. Alleen London City Airport ligt in de stad - de andere vliegvelden liggen er ruim buiten.
Je bagage kan je overigens gewoon door laten labelen naar de eindbestemming - als je je ticket gewoon in 1 keer geboekt hebt (in combinatie). Het is niet zo dat je als je een stukje met KlM vliegt en dan met BA verder gaat je zelf je bagage weer naar de nwe vlucht moet slepen. Daar wordt (als het goed gaat) gewoon voor gezorgd.
Als je in de VS een tussenstop hebt moet je wel je bagage halen en daarna weer inchecken. In andere landen heb ik dat nog niet meegemaakt.
Kortom - blijf op het vliegveld, verveel je wat, bekijk tot in het oneindige de aanbiedingen in de duty free winkels... het hoort er helaas bij als je vliegt en tussenstops hebt. Wij overleven op deze manier al jaren.
Goeie reis.

roodborst
07-01-2013 om 14:01
Vermoeiend
Het lijkt me vreselijk vermoeiend, 'even' Londen ingaan. De vliegvelden liggen nog een heel eind van Londen af, ben je eenmaal in de stad dan moet je direct weer terug. Blijf lekker op het vliegveld, koop iets Engels (tijdschrift ofzo), eet iets en voor je weet is het alweer tijd voor de volgende vlucht !

dc
09-01-2013 om 07:01
Niet te doen
Het duurt echt wel een uur voor je de stad in bent. Ik zou er niet aan beginnen.

Primavera
09-01-2013 om 08:01
Nachtje blijven?
Wij moesten een keer in Parijs overstappen met ook zo'n ongelukkig veel tijd ertussen en een dochter van anderhalf mee. We hebben het toen opgelost door ipv 5 uur tussen de vluchten er 29 uur tussen te laten, een hotelletje te boeken en er een leuke dag in Parijs van gemaakt.

dirksmama
11-01-2013 om 09:01
Net genoeg overstaptijd
4 uur is net genoeg tijd voor het overstappen. Controles in Londen zijn zo lang en tijdrovend (moest me half uitkleden de laatste keer daar) dat je echt minimal 3 uur voor vertrek moet uittrekken om door alles heente komen.
Daarnaast, je bent vanaf vliegveld ruim een uur onderweg voor je in Londen bent.

Anna
11-01-2013 om 22:01
Bedankt!
Fijn jullie reacties. Vreesde al zoiets.|
Overigens: de plannen zijn veranderd, we gaan waarschijnlijk de andere kant uit en niet in Londen overstappen .
En we moeten sowieso maar een keer een weekendje Londen doen. Vinden de kinderen vast leuk!