Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Manda Rijn
05-08-2010 om 17:08
Op welke campings in frankrijk zijn jullie geweest
en graag je plus en minpunten ! Dan heb ik namelijk alvast weer wat voorpret voor volgend jaar.
wij, nav een tip van Julia hier op het forum: les Arches in de Ardeche, een 8,7 waard (zie camping frankrijk.nl etc), heel kindvriendelijk, fijne eigenaars, lekker betaalbaar eten, rust, ruimte, riviertje met dam om in te zwemmen. Niet geschikt voor oudere kinderen (12+) die vervelen zich er.
Andere camping: les Prades in de Tarn, grote afrader ! Hutje mutje op elkaar, vooral pubers, onprettige service, prachtige omgeving.

klompjes
16-08-2010 om 09:08
Angie
Dank je wel. Ik ga je eind volgende week even mailen. Heel veel plezier!

Margriet*
17-08-2010 om 20:08
Chris h
Wij zijn eerst 11 nachten op deze camping geweest, http://www.campinglucherino.net/OLA/campeggio-lucherino-amiata.php. Een uur rijden vanaf Siena, dat is ook de enige grote stad waar we zijn geweest en wel heel veel dorpjes, de zee. Florence is twee uur rijden, sommige mensen gaan ook een nachtje naar Rome. Hele prettige camping, leuke Italiaanse eigenaar, veel kinderen van 5 - 16 jaar. Geen disco etc, wel zwembadje en tafeltennistafel maar door de hoeveelheid kinderen genoeg te doen.
Daarna huis op de heuvel, kleine camping maar veel kinderen in onze kinderen hun leeftijd (zie foto's op site, mijn kinderen staan erop en mijn man ook verstopt achter een fototoestel, en nu maar raden wie het zijn...) De mensen die er kwamen waren gemeleerd, maar wij hadden hele leuke contacten. Het lijkt een beetje klef omdat het klein is maar overdag is iedereen de camping af vanwege de hitte, wij hadden gelukkig een schaduwplek en dat is echt aan te raden. Hier is wat meer kindervermaak in de buurt (zwemparadijs, meer, zee). Aardige eigenaren, als je zin hebt doe je mee niet ook goed. Op beide campings waren de tenten in de meerderheid.

Damajo@
18-08-2010 om 20:08
La sousta in remoulins
Leuke camping voor m.n. pubers. Mooie plaatsen, niet strak ingedeeld.Veel bomen, met grote denne-appels ! Sanitair prima.
Wij stonden aan het sportveld. Daar stonden we in de volle zon maar daarentegen hadden we daar minder last van de muziek die 's avonds tot 23.30 over de camping schalde. Bij het sportveld en vlak aan de rivier heb je daar beduidend minder last van.
Het waait er meestal ook flink dus dat koelt wel af.
Op de camping mogen honden komen.Ik heb er geen enkele hondedrol gezien want poep moet opgeruimd worden.
Het zwembad is van 13-15u dicht maar dan kun je naar de rivier.Zwembad is prima en de badmeesters hebben flink de wind eronder.
Kinder-animatie alleen in het Frans.Wel leuke activiteiten bijv.agility-demo's (honden), boogschieten, bijna elke avond optredens van artiesten.
Er is Wifi op de camping ( bij de receptie, maar mensen die vlakbij staan kunnen op hun standplaats internetten, onder genot van de luide muziek).
De camping is een goede uitvalsbasis voor vele leuke en interessante uitstapjes.Bijv. Arles, Nimes, Mont Ventoux, st Rémy de Provence , Avignon, Uzès.
Bovendien is de camping hooguit tien minuten lopen van de Pont du Gard ( Romeins aquaduct, staat op de Unesco werelderfgoedlijst)
Ik heb deze camping speciaal voor puberzoon gekozen en de muziek op de koop toe genomen. Op zich heb ik er niet eens zoveel last van gehad eigenlijk.
Damajo