Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Julia64

Julia64

02-11-2016 om 11:11

Op vakantie met puber van 16 - iemand ideeën?

Teuntje

Teuntje

06-11-2016 om 15:11

Campings

Als je denkt aan een camping waar er georganiseerde aktiviteiten zijn voor sportieve tieners dan zijn dat in Frankrijk b.v. Eygas of Canigou. En er zijn er nog wel meer ook in andere landen.

Verschilt hier ook per kind

Onze oudste twee kinderen waren - inmiddels is dat aardig bijgetrokken - sociaal eigenlijk minder vaardig dan de jongste twee. En zij waren tot een jaar op vakantie erg gericht op vriendjes maken. En nog later een vriendje maken. Voor hen was dat heel fijn , een beetje experimenteren in alle vrijblijvendheid van een tijdelijk contact. Ik zag ze daar ook echt van groeien en opbloeien.

Ik denk dat bij de jongste twee die behoefte misschien ook minder is, omdat hun sociale leven thuis al heel rijk is. Zij zijn in onze woonplaats opgegroeid, de oudsten waren hier veel minder geworteld.

Ik heb jarenlang onze vakanties op de kinderen afgestemd. Dat werd dan vaak schipperen tussen onze wensen aan onze behoefte aan afwisseling en activiteiten en de hunne (met leeftijdsgenoten over de camping slierten). Dat kwam vaak neer op twee campings in drie weken en om de dag een verplicht uitstapje.

Na een kwart eeuw ouderschap ben ik daar wel een beetje klaar mee, dus het is fijn dat jongste zo meeveert. Want ik moet er niet aan denken om op een sportieve tienercamping te zitten in een afgelegen natuurgebied. Of een vriend weken mee op sleeptouw. En die verre reis gaat 'm ook niet worden. ALs wij door de VS of Thailand zouden gaan toeren met de jongste dan wijzigen de anderen wschl acuut hun vakantieplannen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.