Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vic
07-10-2012 om 22:10
Normandië en parijs
Ik ben alvast wat aan het nadenken over de vakantie van volgend jaar. Normandië staat al heel lang op mijn wensenlijstje, maar ik hoor van iedereen dat het daar 'altijd' regent. Hoe kan het dan dat er op de meeste campings grote mooie buitenzwembaden zijn? Zijn die altijd leeg omdat het regent?
Mijn idee was om het te combineren met twee dagen (een nacht) Disneyland Parijs. Kun je dan beter eerst naar Disney en dan uitrusten op een camping, of beter eerst naar Normandië en dan afsluiten met Disney?

wil40
07-10-2012 om 23:10
Heerlijk
Wij hebben vorig jaar gekozen voor een week Parijs verkennen en een dag Disney.Daarna een week Normandië om de kust van D-Day op ons gemak te bekijken. Dus 2 actieve weken waarin we vooral de eerste week veel gelopen hebben door Parijs in combinatie met de metro om langere afstanden te overbruggen. Ik vond het een heerlijke vakantie. Wij boften, het weer was slecht toen we vertrokken maar alleen de eerste week hebben we nog wat regen gehad. In Normandië hadden wij constant mooi weer.Het weer in Normandië is lang niet altijd goed. Voor meer zekerheid op mooi weer moet je naar Zuid-Frankrijk.
Buitenzwembaden horen erbij, hebben we in Nederland ook veel.Het is wel fijn als het water wat verwarmd is.
Dus als je wilt bakken aan het strand moet het weer meezitten, voor ons is Normandië perfect, wij willen vooral veel zien.

Manda Rijn
07-10-2012 om 23:10
Altijd
wij hebben afgelopen augustus in de Morvan 5 dagen gezet, daar schijnt het ook ALTIJD te regenen, nou het waren welgeteld een paar minuten bij elkaar, ok super heet was het niet maar we hebben lekker gezwommen (natuurwater) met wat regendruppels ter afkoeling, was leuk.

Vic
09-10-2012 om 22:10
Mooi
We kunnen er dus gewoon op gokken. Afgelopen vakantie hadden we een zonzekere bestemming en daar was het dan gelijk zo heet (rond de 40 graden) dat we niets meer konden doen. De kinderen zetten nu in op langer in Disney en niet naar Normandië. Vinden dat ze gedurende het jaar wel genoeg cultuur en geschiedenis voor hun kiezen krijgen Ik ga maar eens kijken hoe duur dat is, want dan zou ik zo'n hotel op het park wel makkelijk vinden. En dan nog een keertje met de trein naar de Eiffeltoren.